Jump to content

anilguleryuz

Üye
  • Content Count

    165
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Excellent

About anilguleryuz

  • Rank
    Aktif üye

Profile Information

  • Male

Recent Profile Visitors

872 profile views
  1. Nod32 yi parayla almana gerek yok ki, bazı forumlarda sürekli lisans paylaşılıyor. Ben bugüne kadar antivirüse para verdiğimi hiç hatırlamıyorum
  2. İlk bilgisayarım Intel Pentium III 550 mHZ 192 MB Sdram 16 MB Voodoo 3dfx Ekran Kartı 20 GB Seagate Hard Disk Windows 98 daha sonra 2000 kurulmuştu. Bu pc de az need for speed 2 special edition oynamadım. Oyunun içinde bir 2d versiyonu bir de 3d versiyonu vardı. 3dfx ekran kartıyla grafikler çok iyiydi o zamana göre, hala daha unutamıyorum. Hatta bu pcye xp kurmuştum kurması 1 saatten fazla sürmüştü, işletim sistemi 20 dakikada açılıyordu. Ama güzel bir deneyim olmuştu benim için. Hala daha parçaları duruyor, sadece anakart bozulmuştu. O zamanlar 146 ile internete girerdim. Daha sonra superonline ın dialup'ını satın almıştım. İnternete bağlanabilmek için, eve 2 adet telefon bağlantısı kurdurmuştum. Xp çıktığında dialup falan kalmamıştı, o zamanlar msn vardı. Adsl gelince 1024 mbps internet bağlantım vardı. 4 gb kotalı, her ay kotayı aşıyordum o da ayrı konu. O değilde ne güzel günlerdi. Amiga vardı, atari vardı. Ms-Dos üzerinden oyun açıp oynuyordum, oynadığım tek oyun zaten mortal kombat 3 dü.
  3. Cihazı geçen sene ağustosta satın aldım. Uzun süredir, rgb klavye aydınlatmasını cihaz pilde kullanırken pili bitirmesin diye kullanmıyordum. Bugün aydınlatmayı açtım, klavyenin renk ayarlarını beyaz olarak kullanıyordum. Yine aynı şekilde ayarlamak istedim. Fakat bazı tuşlar pembe ya da mor'a benzer bir renkte yanıyor. Ayar oldum, acaba dedim programdan kaynaklı mı diye düşündüm ilk başlarda, kaldırdım tekrar yükledim. Düzelmedi, az önce güncellemesi gelmiş, onu da yaptım yine değişen birşey olmadı. Beyaz rengi seçince, pembemsi, morumsu bir renk yanıyor. Kırmızıyı seçince normal yanıyor. Sarı yapınca ilginç bir şekilde yine kırmızı yanıyor. Mavi yapınca normal bir şekilde yanıyor, mavinin açık tonlarını seçince de yine mavi yanıyor. Bunun sebebi ne olabilir? Sinirlerimi bozuyor, cihaza format atsam, ki bence düzelmeyecek diye düşünüyorum. Bu durumda ne yapmalıyım cihazı garantiye göndermem gerekir mi? Böyle bir sorun yaşayan oldu mu?
  4. Cevabınızı daha yeni okumaktayım, evet kullanıcıdan kaynaklı sorunlar olmaz demiyorum. Elbette ki olabiliyor, ama benim demek istediğim konu şu, sandisk’in blade modelleri gerçekten sorunlu, üretim hatası olup olmadığı bilinmez. Fakat bu kullanım kişiden kişiye değişebiliyor, uyumsuz bir pcde kullanıldığında bu durumlar ortaya çıkabiliyor. Yani demek istediğim konu da sürekli biçimlendirip, dosya sistemini değiştirmek de flash belleğin ömrünü önemli ölçüde azaltabiliyor, evet bu bir gerçek. Bir diğer önemli olabilecek konuda usb belleğin windows üzerinden cihazı kaldır demeden cihazın elektriğini kesenlerde var. Bunu birçok kişi de gördüm. Bu da doğru birşey değil. Konumuza geri döneyim ben, Sandisk usb bellekler veya başka marka usb bellekler kötü diye birşey yok. Sandisk’i bende övmüyorum, ama fiyatları oldukça makul olunca, iş görsün diye alınıyor. İşimizi de oldukça görüyor. Hani derler ya, elektronik cihaz şans işidir diye. Bundan birkaç yıl önce corsair ssd almıştım. Fakat 4 ayda ssd arızalandı. Ssd üzerinde olmaması gereken şey oldu. Ssd de badsector oluştu, düşünün ssd de badsector oluşur mu? Her neyse cihazı garantiye gönderdim, ilk başta kabul etmediler. Windows kurup diski geri gönderdiler, daha sonrasında firmayı arayıp durumu izah ettim. Yine de anlamadılar, cihazda sorun yok dediler. Corsair ile iletişime geçtiğim de de üretim hatası olduğunu belirttiler, arızalı olan cihazı değiştirmek yerine, bana yeni ve aldığımdan farklı bir model ssd gönderdiler. Arızalı olan diskide benden geri istemediler, 3-4 yıldır kullanıyorum, şuan için bir problem yaşamadım, ama artık ömrünü tamamlamaya başladığını düşünüyorum. Yani demem o ki, kötü ürün diye birşey yoktur, kötü şans vardır, kötü kullanım vardır. Ama varıp da çin malı 10-20 tlye satılan 64 gb, 128 gb usb bellekler tabii ki de kullanılmaz.
  5. Hocam sadece sandisk blade modelleri tam anlamıyla rezil bir model, ucuz diye almıştım. 2-3 günde bozuldu. Windows görmemeye başladı, biçimlendirmiyor falan. Daha sonrasında sandisk cruzer glide usb aldım, yıllardır kullanıyorum. 32 gb, 128 gb modellerini daha bir sorun dahi yaşamadım.
  6. Windows 10 Home kullanıyorum zaten, ama uzaktan bağlanmanı gerektirecek bir durum yok.
  7. Anladım, teşekkürler. Uygun olduğum bir zamanda deneyeceğim Edit mesajı: @hadibeolsun Windows 10 dururken neden 8.1 veya 7 kuruyorsun ki. Microsoft desteklerini 1 yıl boyunca erteledi windows 10 dan devam edeceğini söylediler. En güncel sistemi kullansana. Windows 10 da çok fazla uyumsuzluk sorunu yaşıyorum, aynı zamanda da stabil çalışmıyor. Windows 8.1, windows 10 a göre daha stabil durumda ve bunun yüzünden 8.1 yüklemek istedim. Bende biliyorum, güncel bir sistem kullanmayı ama alışamadım da değil. 1809 güncellemesiyle hepten berbat oldu cihazım. Sürekli bir takım hatalar alıyorum. Pc'mi açtığım zaman bazen internete bağlanamıyorum, bunun için cihazı tekrar yeniden başlatmam gerekebiliyor. Daha sayamadığım birçok uyumsuzluk sorunları baş göstermeye başladı. Bundan dolayı 8.1 pro yüklemeye karar verdim.
  8. Lisansımı bulup aldım zaten onunla ilgili bir problemim yok. benim sormak istediğim soruyu anlamadınız. Windows 8.1 Pro yüklediğim zaman lisans girilecek haliyle, windows 8.1 lisansı girildiği zaman bu lisans bios'a yazılacak mı? Yazılmayacaksa bir problem yok, sadece merak ettiğim konu buydu. Çünkü windows 10 formatı attığımda lisans sormadan format atıyordum. Lisansımı biosdan okuyordu, internete bağlanınca da, otomatik olarak aktif oluyordu. Yeni sistem bioslardan çok fazla anlamıyorum, daha eski bioslara daha çok hakimim. Bu yüzden bu konuyu açtım, yardım alabilmek için.
  9. Notebook Cihazıma Windows 8.1 Pro Kurmak İstiyorum. Merhaba arkadaşlar, konu başlığında belirttiğim üzere cihazıma windows 8.1 pro kurmak istiyorum. Çünkü windows 10 da çok fazla sorun yaşamaktayım, notebook cihazımı windows 10 home kurulu olarak satın aldım. Haliyle lisansım bios'a gömülü. Ben bu cihazıma windows 8.1 pro kurmak istiyorum. Konuya biraz daha değineyim; Aslında beni endişelendiren bir konuda şu bazı forumlarda okudum, hatta microsoft'un forumlarında da gezindim biraz, birkaç arkadaşımızda bu işlemi yapmak istiyormuş. Şöyle ki sorum şu olacak arkadaşlar. Cihazıma 8.1 pro yüklediğim zaman haliyle lisans da gireceğim, bu gireceğim lisans bios'a yazılır mı? Yani windows 10 orijinal lisansını da kaybetmek istemiyorum. Bu yüzden biraz tereddüt içindeyim. Bilgisi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim. Bu işlemleri yapmadan önce her ihtimale karşı işletim sistemimin yedeğini recovery programıyla hem usb belleğe hem de dvdlere aldım. Driverlarla ilgili bir problem yaşadığımda tekrar windows 10 a geri dönebilmek için, gerçi hdd partition'u olan recovery partition da silmeyeceğim Bu arada cihazım MSI GE73 Raider RGB 8RE
  10. TTNET'den Turkcell Superonline'a geçiş yaptım. TTNET de iken mevcut internet bağlantımın hızı 24 mbps hiper tarife idi, fakat benim almış olduğum hız 16-17 mbpslere anca ulaşıyordu. En az haftada bir kere bağlantım kopuyordu, yalan söylemiyorum, haftada bir kez de müşteri hizmetlerini arıyordum. Ama hiçbir şekilde bağlantım düzelmiyordu, ne arıza için ilgilenmiyorlardı bile. En son TTNET den ayrılırken, yok sizi şu tarifeyi verelim, indirim yapalım falan diye, dedim yok istemiyorum. Neyse Turkcell Superonline'a geçiş yaptım. 25 mbps platin paket kullanıyorum, artı Turkcell Tv+ var. Bu zamana kadar Turkcell Superonline'da hiç kopma sorunu yaşamadım, sadece bir kere kopma sorunum oldu. Evde temizlik yapılmış, optik kablonun ucu kırılmış. Müşteri hizmetlerini arayıp destek aldım, ertesi güne randevu verdiler, ve o günde bağlantımı düzeltip sorunumu ortadan kaldırdılar. Şimdi optik kutuyu duvara montajladım, daha da kopma sorunu yaşamadım. Her neyse paket hızıma gelecek olursak 25 mbps platin paket kullanıyorum mesajın başında söylediğim gibi ne kopma sorunum oldu, ne de hız düşüşü yaşadım, ve tamı tamına almış olduğum hız 25 mbps, anlık olarak hattımda dalgalanmalar oluyor onlarda zaten 1-2 saniyelik geçici bir dalgalanma, yani işin özüne gelecek olursak, Superonline'dan genel anlamda memnunum.
  11. C# dan bende yapmasına yapıyorum, sadece c++ dan çok fazla anlamıyorum Valla çok işime yarayacak gibi duruyor, gerekli düzenlemeleri yapıp kullanabilirim çok teşekkürler
  12. C++ dan anlayan bakabilir mi acaba? Proje ödevim var, ne yaptıysam beceremedim. Yardımcı olabilecek arkadaşlar acaba yardım edebilir mi? Bir türlü aklım almadı bunu yapmak için, çok fazla sorun yaşadım, ne yazdıysam olmadı her seferinde hata aldım. Vakti olan arkadaşlar, bunun bir örneğini yapıp atabilir mi acaba, aynısı olmak zorunda değil. Düzenlemesini ben bir şekilde hallederim, ve yardımcı olabilirseniz, gerçekten çok minnettar olurum. Perşembe gününe kadar teslim etmem gerekiyor, ve aynı zamanda da tezini hazırlamam gerekiyor. Şimdiden teşekkür ederim.
×
×
  • Create New...