Jump to content

Telekoma Dilekçe


cumman

Recommended Posts

Belki hatýrlarsýnýz zamanýnda ülkemizde internet gitmiþti. mail bile bakamaz duruma gelmiþtik. Birisi bir dilekçe yazmýþ o dönemlerden. Uzun deyip okumazsanýz gülemezseniz zaten bir bakmýþsýnýz bitmiþ :D

uzun biraz ama komik

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sayýn Türk Telekom Çalýþanlarý,

Kurumunuzun bir müþterisiyim. Her ne kadar baþka bir seçme þansým olmadýðý için, yani mecburi olarak müþteriniz olsam da, verdiðiniz hizmet çeþitliliði ve hizmet kalitesini gördükçe, aklýma sürekli ne kadar þanslý olduðum fikri geliyor. Neden mi? Nedeni çok basit. Uganda'sýný, Endonezya'sýný, Papua Yeni Gine'sini ve hatta Afrika'da adýný henüz bilemediðim ama en az diðerleri kadar süper geliþmiþ muz cumhuriyetlerini kýskandýracak kalitede internet kullanýyoruz sayenizde. Eminim bu saydýðým ülkelerdeki insanlar bizim internet konusunda yaþadýðýmýz hýzý ve kaliteyi gördükçe hasetlerinden çatýr çatýr çatlamaktadýrlar. Muhakkak kendi ülkelerindeki telekomünikasyon kuruluþlarýna deðerli kurumunuzu gösteriyorlardýr örnek almalarý için.

Yaptýðýnýz hizmetlerden bahsederken hemen aklýma 2003 senesinde Cezayir depreminden sonra yaþadýklarýmýz geliyor. Kurumunuzun, çöken yurtdýþý eriþimimize yýldýrým gibi müdahale edip 1 ay gibi kýsa bir sürede sorunu halletmesine hepimiz þaþýrýp kalmýþtýk. Basýnýmýzýn "baþka ülkeler bu sorunu sadece 3 günde halletti, 1 aydýr siz ne yapýyorsunuz" gibi yalan, mesnetsiz iddialarýnýn kurumunuzun baþarýlarýnýn kýskanýlmasýndan dolayý ortaya atýldýðýný hemen farkedip, ulusça gülüp geçtik.

Son 10 gündür yaþanan yurtdýþý çýkýþlarý probleminde ise, kimsenin zikretmediði ama kesinlikle varolan muazzam komplonun yine farkýndayýz tabi. Ýddialara göre, Marmara'da çapa atan bir balýkçý teknesi fiber optik kablomuzu kopartmýþ ve ülkemizin yurtdýþý çýkýþlarýný felce uðratmýþtýr. Ama biz biliyoruz ki iþin aslý böyle deðildir elbette. Gerçekte, yine kurumunuzun inanýlmaz performansýný hazmedemeyen birtakým dýþ mihraklar (ki yabancý ülkelerin telekomlarý þüpheli durumdadýr bu olayda), bir denizaltý marifetiyle kablomuzu kesmiþlerdir. Hatta daha da ileri giderek, kurumunuz tarafýndan yapýlan onarýma da müdahale ederek, onarým için gelen gemiyi de bahsi geçen denizaltýdan atýlan torpido marifetiyle batýrmýþlardýr. Zaten, 10 gündür periþan olan yurtdýþý çýkýþlarýnýn halen onarýlamamasýnýn baþka bir mantýklý sebebi olamaz. Kahrolasý dýþ mihraklar, yine yapacaklarýný yapmýþlardýr.

Ama kurumunuz yine fedakarca çalýþarak yapacaðýný yapmýþ, kapasite arttýrýmýna giderek yurtdýþý çýkýþýmýzý tam tamýna 5 Gbps mertebelerine ulaþtýrmayý bilmiþtir. Basýnda çýkan "internet yerlerde sürünüyor" þeklinde haberler, muhakkak ki yine kurumunuzu yýpratma amacýyla çýkarýlmýþ maksatlý haberlerden baþka þeyler deðildir. Zaten 5 Gbps çok büyük bir rakamdýr. Gerçi, insanýn aklýna 7 milyonluk Ýsrail'in 26 Gbps, 16 milyonluk Hollanda'nýn 173 Gbps yurtdýþý çýkýþý kullandýðý geliveriyor tabi ama, eminim bunlar da yalandýr.

Ya 444 0 375 numaralý ADSL teknik destek hattýnýzda verilen hizmete ne demeli? Allah'ým biz ne þanslý bir milletiz!!! O ne teknik destektir öyle??!!! Hiçbir kurum konusunda bu kadar bilgili personel çalýþtýrmayý baþaramamýþtýr tarihinde. Personelin problem çözme yeteneði, arýzalara ortalama 4-5 gün gibi kýsa bir sürede adeta hýzýr gibi yetiþme kabiliyeti gerçekten takdire þayandýr. Gerçi, "hanýmefendi benim ping sürelerim oldukça yüksek, hattýmý kontrol edin lütfen" þeklindeki bir talebime ayný saygýdeðer hanýmefendi "sen bana ilk baþta ping ne demek anlat, sonra bakarýz bir çaresine" gibi ve bunun benzeri birkaç diyalog yaþayanlarýmýz çok gibi gözükse de eminim bu kabul edlebilir sýnýrlar içinde kalmýþtýr.

Bütün bunlarý düþündükten sonra, bizleri hüzünlendiren tek konu bu yaptýðýnýz büyük hizmetlere karþýn kurumunuz tarafýndan alýnan hizmet mukabili ücretlerin düþüklüðüdür. Bu kalitedeki hizmetin böyle komik ücretlerle verilmesi kurumunuz aleyhinde büyük bir haksýzlýktýr. Gerçi baþka ülkelerdeki internet kullanýcýlarýnýn 2 Mbps hýzýndaki baðlantýlarý yaklaþýk 36 YTL mukabilinde kullandýklarýný duyuyoruz ama, hiç þüphemiz yok ki bunlar da yalandýr. Böyle birþey mümkün olamaz! Eðer gerçekten böyle þeyler varsa, kesinkes bu ülkelerin telekomlarý hesap kitap bilmiyorlardýr! Zaten böyle birþey mümkün olsa, biz Türk halkýna deðer veren ve bilgiye eriþmenin insanlarýn doðal hakký olduðunun ve bir ulusun geliþiminde önemli rol oynadýðýnýn tamamen idrakýnda olan deðerli kurumunuz en baþta yapardý. Hele hele birçok kullanýcýnýn zikrettiði "10 gündür kullanamadýðýmýz internete neden ay sonunda tam fatura ödüyoruz" þeklindeki sorular tamamen bölücü zihniyetin ve hasta beyinlerin ürettiði fikirlerden baþka þeyler deðildir. Lütfen siz bunlarý söyleyenleri dinlemeyin ve aslanlar gibi faturalarýmýzý basýp yollayýn bizlere. Hatta bence, bu ay bu kablo onarýmýyla alakalý masraflarý da biz kullanýcýlarýnýz üstlenelim ki, 2004 senesinde ettiðiniz 2,1 katrilyonluk kar'ýnýza zeval gelmesin.

Sonuç olarak, verdiðiniz üstün hizmetlerden dolayý þahsým adýna teþekkürü borç biliyor, ayný takdiri, kurumunuzun verdiði deðerli hizmetlerin farkýna varamayan nankörlerin de göstermesi dileðiyle yazýma son veriyorum.

Saygýlarýmla.

Link to comment
Share on other sites

zamanýnda çok düþündük versekmi diye de okumazlar diye vermedik :D

her turlu resmý dýlekceye cevap verýlmekzorunda baska alternatif yok oyle ya da boyle..hatta hatýrlýyorum býr adamýn dýlekcesýný yalvar yakar cektýrmýslerdý ya bakýn bu cok sacma bý dýlekce býz bunu ustlere gonderecegýz býze demezlermý sýz bunu hýc mý okumadýnýz dýye :p ne cevap yazýlýr buna sýz de býlýyorsunuz sacmalýgýný soyleyýn nasýl cevap yazýlýr bu dýlekceye ...gibi.. ama telekoma yazýlmýs degildi baska bir kurulus...

Link to comment
Share on other sites

Bir ara arkadaþýmýn yanýnda iken net felaket idi. hat vardý ama iþlevi yoktu.

Problemin çözümü telefon açmýyordu da. Çnkü biliyordu ki telefon açmak boþuna ve 1-2 saat yada 1 gün sonra düzelir umuduyla kafasýný aðrýtmak istemiyordu. Aç-Açma derken bana sen aç dedi.

Açtým, biri çýktý nihayetinde. Adama dedim ki, Abi, bizim internet bir garipleþti, kontrolden çýktý. istemediðimiz halde birsürü bilgi geliyor, tutamýyoruz, harddiskte hiç her kalmadý, pc devamlý uyarý veriyor.. yer yok, yer yok þu bilgilerin hiç olmazsa birazýný bari silin diyor. biz þimdi napalým ?

:D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...