Jump to content

Udf Ve Plugin Nedir?


blackman12

Recommended Posts

UDF: User Defined Functions

Yani kullanıcı tarafından tanımlanmış fonksiyonlardır.AutoIT açık kaynak kodlu ve kullanıcıları tarafından sürekli güncellenerek yeni fonksiyonlar eklenebilen bir dildir.İşte belirli bir konu üzerinde yoğunlaşılarak kullanıcılar tarafından oluşturulan bir elementi kontrol etmek için kullanılan hazır fonksiyonların bulunduğu dosyalara UDF denir.

Plugin: Eklenti

Bazı fonksiyonlar oluşturulurken daha önceden var olan veya yine kullanıcı tarafından oluşturulan AutoIt dışı elementler kullanılabilir.Bu elementler (örn. dll [dynamic link library - kod kütüphaneleri]) AutoIT içerisinden çağırılarak (örn. DLLCall) oluşturulacak programa bu elementte bulunan özellikler eklenebilir.

Link to comment
Share on other sites

Şimdi tam olarak anlaşılmamış sanırım.UDF ler çeşitli hazır fonksiyonlar içerirler.Siz çalışmanızda size lazım olan hazır bir udf bulur ve kullanırsanız, kendi scriptinize include edersiniz bu UDF yi.Yani UDF leri exeye çevirseniz bile (compile etseniz bile) açtığınız zaman hemen kapanır çünkü herhangi bir işlem tanımlanmamıştır.Sadece fonksiyonları barındırır.

Son yaptığım çalışmadan bir örnek verecek olursam, klavye ve mausedan veri girişini engellemek istiyordum ve _BlockInputEx adlı UDF yi buldum.UDF nin açıklama bölümlerini inceleyerek bana uygun kodun _BlockInputEx (tabi UDF ile aynı adda olmak gibi bir zorunluluğu yok.Çok daha kapsamlı UDF ler mevcut) olduğunu öğrendim.Daha sonra #include<_BlockInputEx.au3> komutuyla UDF mi scriptime entegre ediyorum.Böylece _BlockInputEx fonksiyonum aynı Sleep, FileCopy vs. komutlar gibi kullanıma hazır ;)

Link to comment
Share on other sites

Blacmanim #include<_BlockInputEx.au3> komutunu yeni bir au3 içine yazıp exe ye çevirdikten sonra o exe dosyasıyla beraber aynı klasör içinde mi çalıştırıyorsunuz?Açıkçası meraklıyım.Ne yalan söyleyeyim anlatımda bir sorun yokta anlattığında bir sorun var...Saygılarımla

Link to comment
Share on other sites

  • 2 ay sonra...

script'in en başına bunu yazınca, compile ederken "< >" işaretleri arasındaki udf'yi ilk önce autoit klasörnde arar. orada bulamazsa script'in olduğu klasöre bakar. neredeyse bulur ve hafızasına alır.

#include<_BlockInputEx.au3>[/CODE]

yani compile ederken bu udf içeriği otomatik olarak script'e yazılıyor. udf'yi exe'ye çevirmeye gerek yok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...