Jump to content

Tarayıcı Hataları Ve Çözümleri


Recommended Posts

Tarayıcı Hataları ve Çözümleri

Tarayıcı Hataları - İE Hataları - Firefox Hataları - İnternet Tarayıcı Hata ve Çözümleri

İE, Firefox, Opera, Google Choreme... Hangisini kullanırsanız kullanın sıkça karşınıza çıkan hata sayfalarının ne anlama geldiğini hiç düşündünüz mü?

Tarayıcımız ne olursa olsun bu hatalar sabittir ve önemsiz gözükseler de insanların kafasında soru işaretleri bırakırlar. Genel olarak F5 tuşuna bir defa basarak, sayfa yenilenmesi sayesinde bu hatalar giderilebilir ama bu hataların tam olarak neden kaynaklandığı konusuna kimse dikkat etmez.Bu yazımızda sıklıkla karşımıza çıkan ama önemsemediğimiz 8 hataya bir göz atacağız.

404: NOT FOUND – ARADIĞINIZ SAYFA SUNUCUDA BULUNAMADI

404 hatası sıklıkla karşımıza çıkan bir hatadır. Genel olarak sayfaya ulaşılamadığını ve bir hata oluştuğunu bize anlatmaya yarar. Bu hata genelde verilen linkin yanlış olmasından veya ulaşılmaya çalışılan sayfada o an için bir bakım çalışması olmasından dolayı oluşur. Kimi zaman da anlık İnternet bağlantısı sorunları yüzünden bu ekran ile karşılaşmamız mümkündür.

Çözüm: Genel olarak F5 tuşuna basarak sayfayı yenilemek çözüm üretebilir. Sayfada anlık yaşanan bir sorundan bu ekran karşımıza geliyorsa, ekran yenileme ile sayfaya düzgünce ulaşabiliriz. Eğer ki F5 bir çözüm yaratmazsa yazdığımız adresi kontrol etmekte fayda vardır. Yazımda yapılacak bir yanlışlık da bizi geçersiz bir sayfaya yönlendirebilir ve bu hata ile karşılaşabiliriz. Bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise, bir sayfada bulunan bir link aracılığı ile başka bir noktaya ulaşmaya çalışıyorsak, linkin verildiği sayfada linkin doğru yazıldığından emin olmaktır.

408: REQUEST TIME OUT – İSTEK ZAMAN AŞIMINA UĞRADI

Bağlanmaya çalıştığınız sitede bir bakım çalışması varsa karşımıza çıkabilecek hatalardan biri de budur. Bakım çalışmasının yanı sıra bağlanılacak noktada o an için oluşan bir yoğunluk, sizin bağlantınızdaki bir yavaşlık veya bölgesel bir sorun da bu hata ile karşılaşmamıza sebep olabilir. Bir bakıma aradığımız bir telefon numarasının çalması ama karşı tarafın telefonunu açmaması sonucu telefonun otomatik kapanması olarak da düşünülebilir.

Çözüm: Klasik hata veren İnternet sayfalarındaki F5 çözümü bu hatayı da bertaraf edebilir. Genel anlamda karşı taraftan kaynaklanan bir yavaşlıktan karşımıza çıkan bu sorunun en önemli çözüm yöntemi sabırlı bir şekilde beklemek ve daha sonra tekrar denemektir. Ya da ulaşmaya çalıştığımız Web sayfasını Google, Yahoo tarzı bir arama motoruna yazıp sayfaya ulaşmayı deneyebiliriz.

400: BAD REQUEST – GEÇERSİZ İSTEK

Bu hata tamamen bağlanmak istediğimiz noktada teknik bir problemin olmasından ötürü karşımıza çıkar. Tarayıcımız karşı sayfaya ulaşıyor, bağlanabiliyor ama bir yanıt bulamıyorsa bu hata kodu ekrana yansıtılır.

Çözüm: Sayfayı daha sonra denemekten başka pek bir alternatifimiz yok. Nadir olarak bu hata ile Güvenlik Duvarı ayarlarından ötürü de karşılaşabiliriz. Bunu anlamanın en temiz yolu ulaşamaya çalıştığımız fakat başarısız olduğumuz sayfayı bir başka bilgisayarda açmaya çalışmaktır. Eğer ki bir başka bilgisayarda sayfa açılıyorsa güvenlik duvarını test amaçlı iptal edip sayfayı açmayı tekrar deneyebiliriz.

401: UNAUTHORIZED – YETKİNİZ BULUNMUYOR

Bu hata adından da anlaşılabileceği üzere kullanıcı adı ve şifre isteyen sayfalara bilgileri girmeden bağlanmaya çalıştığımızda karşılaştığımız bir sorundur. Genel olarak paralı üye olunan sayfalarda, şirket bilgisayarlarına dışarıdan bağlanmaya çalıştığımızda kullanıcı adı şifre uyuşmazlığında karşımıza çıkar.

Çözüm: Sayfaya bağlanırken yazdığımız kullanıcı adını ve şifreyi kontrol etmemiz gerekir. Kullanıcı adımızı ya da şifremizi hatırlamıyorsak sayfa yetkilileriyle bağlantıya geçip kullanıcı adımızı ve şifremizi öğrenebiliriz.

500: INTERNAL SERVER ERROR – İÇ SUNUCU HATASI

Bu hata çeşitli sebeplerden kaynaklanabilir. Sorun tamamen bağlanılan sunucudaki problemden kaynaklıdır. Sayfada bir kodlama hatası olması, bağlanılan sayfanın yerinde bulunmaması, desteklenmeyen bileşenler olması gibi birçok sunucu bazlı hatanın yansıması 500: Internal Server Error olarak karşımıza çıkar.

Çözüm: Bu hatanın da sunucu bazlı olmasından ötürü yapılabilecek fazla bir şey yoktur. Tek alternatif sunucu tarafında bu hatanın fark edilip düzeltilmesini beklemek olabilir. Yahut bir arama motoru sayesinde açılmayan anasayfayı pas geçip alt başlıklara ulaşmak suretiyle sayfa tam işleviyle olmasa bile kısmen kullanılabilir.

FAILED DNS LOOKUP OR HOST UNKNOWN – DNS HATASI

Normalde her alan adı aslında bir IP adresine denk gelmektedir. DNS bu alan adını IP adresi ile eşleştirmeye yarar ve bu eşleştirme sağlandığında Web sayfasına ulaşılır. Bu eşleşmede yaşanacak bir problemde karşımıza bu hata çıkar. Özel bir DNS sunucusu kullanmıyorsak DNS ayarlarımız servis sağlayıcımız tarafından belirlenir.

Çözüm: Servis sağlayıcımızın dışında bir DNS sunucusu kullanıyorsak, bunu sağlayan programlar iptal edilerek ya da sunucu DNS’leri geçici bir süre iptal edilebilerek aynı sayfa denenebilir. Bunlar çözüm olmazsa farklı DNS adresleri denemek yahut farklı DNS programları kurmak da ulaşılmaya çalışılan sayfaya gitmemizi sağlayabilir.

BAD FILE REQUEST – GEÇERSİZ DOSYA İSTEĞİ

Kullandığınız İnternet tarayıcısı karşı tarafta ulaşılmaya çalışılan sayfanın kodlamasını tanımlayamıyorsa bu hata ile karşılaşılır. Bu sorun eski sürüm İnternet tarayıcısı kullanan kişilerin, yeni hazırlanan sayfalarda karşılaştığı en büyük sorunlardan biridir.

Çözüm: İnternet tarayıcı programınızı değiştirmek bir çözüm olabilir. Bunun yanı sıra sayfanın sunumunu yapan kişi ya da kuruma durumu haberdar ederek, kullandığınız İnternet tarayıcı programınıza uyumlu hale getirilmesi de istenebilir.

503: SERVICE UNAVAILABLE – SERVİSE ERİŞİLEMİYOR

Bağlanmaya çalıştığınız sayfaya ait sunucuda teknik bir arıza söz konusudur. Ya da İnternet servis sağlayıcınızdan kaynaklı bir sorun da bu hata mesajının alınmasına sebep olabilir.

Çözüm: Elimizin kolumuzun bağlandığı hatalardan biridir. Çözüm için pek yapabileceğimiz bir şey yoktur. Başka bir servis sağlayıcısından bağlanan bir arkadaşımıza sayfa kontrol ettirilerek sorunun karşı taraftan mı yoksa İnternet servis sağlayıcımızdan mı kaynaklandığını anlayabiliriz.

Aslında ekranımıza çıkan bu hatalar başımızı fazla ağrıtmadığı için çok dikkat etmeden geçeriz. Genel anlamda yukarıda saydığımız hata kodlarının yanı sırada daha birçok hata vardır. Fakat bu 8 ana hata gün içerisinde en çok karşılaştığımız hatalardandır. Sorunların neden kaynaklandığını bilmek çözüm aşamasında bize hız kazandıracaktır.

Alıntıdır.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...