Jump to content
Son zamanlarda artan kullanıcı hesap hırsızlıkları sebebiyle tüm kullanıcılara şifre sıfırlama maili gönderilmiştir. Lütfen güveli şifreler seçiniz. Mevcut e-mail adresinize erişemiyorsanız, en aşağıdaki destek linkinden bize ulaşınız. ×

Su Ile Bir Depoda 650 Kilometre Gidiyor


mucit41

Recommended Posts

Su ile bir depoda 650 kilometre gidiyor

104341.jpg

Egzosundan sadece su buharı çıkan araç, su ile 650 kilometreye kadar yol yapabiliyor.

Yakıt hücreli otomobilden çok daha fazlası olan FCX Clarity, Honda'nın geleceğin otomobil tasarımı ve klasik güç aktarım teknolojilerinden özgürleşmiş performans konusundaki vizyonunu yansıtıyor.

2.8 litre dizelle eşdeğer

Honda V Akışlı yakıt hücresi, hidrojen-oksijen reaksiyonlarında üretilen kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine doğrudan dönüştüren bir proton değişim membranlı yakıt hücresi (PEMFC) elektrik üretim sistemi kullanıyor.

134 beygir güç ve 256 nm tork üreten FCX Clarity'nin tüketimi, dizel bir motorlu bir aracın 100 kilometrede 2.8 litrelik tüketimine eşdeğerde. Bu da, normal trafik kullanımda 460 kilometreyken, azami olarak 650 kilometreye kadar ulaşıyor.

BUGÜN

Link to comment
Share on other sites

arkadaş son 10 yıldır habire böyle haberler çıkıyor ama hiç netice göremedim.Bir türlü seri üretime dökemediler şu işi.bunu kullanan kişiler her zmn mühendisler olucaksa son 10 yılda olduğu gibi isteerse değil suyla azotla çalışsa dahi pek umrumda değill.

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşlar kopyala yapıştır haber yapıyorsunuz ama biraz dikkat edin...

Bu konuda teknik bilginiz olmadığı için tamamen eksik bilgi dahilinde yönlendirilmişsiniz kısaca izah edim...

Bu otomobilin adı: Honda FCX Clarity

yüksek teknoloji ürünü bir üretimdir...Honda tarafından üretilmeye başlanmış yakıt olarak da hidrojen kullanan bir dört tekerleklidir..YANİ BENZİN DEPOSUNA SU KOYMUYORSUNUZ...Bu araç benzinden yaklaşık %5 daha ucuza bir dopo sıvı nitrojen alınarak yola çıkılıyor. ŞU ANDA SADECE AMERİKADA FLORİDA EYALETİNDE UYGULAMA TEST AMAÇLI KULLANILMAKTADIR..! Shell firmasının ait bir benzin istasyonunda 1 adet nitrojen pompası vardır...57 litrelik sıvı nitrojen tankıyla kullanıma bağlı olarak 600 km katedebikmektedir..beygir gücüde oldukça yeterli ve tatminkardır 140 beygir..

Şimdi bu araçta ne gibi katkı var kar var...

şöyle anlatim... hidrojen çağımızın aslında en iyi enerji kaynaklarından biri üstelik çevreci ve dah aekoınomik...ama yüksek teknoloji gerektirmektedir..ayrıca petrol babalarınında önüne engel koymaya çalıştığı bir platformdur...

57 litrelik bir sıvı nitrojen tankı 100 kw enerji üreten elektirik motoruyla çalışan Clarity elektiriğini de 288v'lik bir lityum pilde depoluyor. Önden çekişli olan Clarity sıvı nitrojenden elektirik yardımıyla oluşturduğu enerjiyi önden çekişli araçta lastiklerindeki dinamolar aracılığıyla da sürekliliğini sağlıyor. Bu sayede otomobil yolda giderken elektirik depolanıyor ve 140 beygirlik motor eksiksiz çalışıyor..

1. Hidrojen deposu – Hidrojeni depoluyor.

2. Hidrojenin pilde depolanması – Elektirik yaratılıyor.

3. Lityum İon Batarya - Elektiril pilde depolanıyor.

4. Kuvvetli sürüş Ünitesi – Elektrik akışı sağlanıyor.

5. Elektirikli sürüş motoru – Otomobil yola çıkıyor.

Bu aracın çevreci yanını özetlersek hidrojen tepkimesi sonrası egzosundan su buharı çıkıyor...tamamen çevreci daha ucuz daha temiz bir enerji transferidir...

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşlar kopyala yapıştır haber yapıyorsunuz ama biraz dikkat edin...

Bu konuda teknik bilginiz olmadığı için tamamen eksik bilgi dahilinde yönlendirilmişsiniz kısaca izah edim...

Bu otomobilin adı: Honda FCX Clarity

yüksek teknoloji ürünü bir üretimdir...Honda tarafından üretilmeye başlanmış yakıt olarak da hidrojen kullanan bir dört tekerleklidir..YANİ BENZİN DEPOSUNA SU KOYMUYORSUNUZ...Bu araç benzinden yaklaşık %5 daha ucuza bir dopo sıvı nitrojen alınarak yola çıkılıyor. ŞU ANDA SADECE AMERİKADA FLORİDA EYALETİNDE UYGULAMA TEST AMAÇLI KULLANILMAKTADIR..! Shell firmasının ait bir benzin istasyonunda 1 adet nitrojen pompası vardır...57 litrelik sıvı nitrojen tankıyla kullanıma bağlı olarak 600 km katedebikmektedir..beygir gücüde oldukça yeterli ve tatminkardır 140 beygir..

Şimdi bu araçta ne gibi katkı var kar var...

şöyle anlatim... hidrojen çağımızın aslında en iyi enerji kaynaklarından biri üstelik çevreci ve dah aekoınomik...ama yüksek teknoloji gerektirmektedir..ayrıca petrol babalarınında önüne engel koymaya çalıştığı bir platformdur...

57 litrelik bir sıvı nitrojen tankı 100 kw enerji üreten elektirik motoruyla çalışan Clarity elektiriğini de 288v'lik bir lityum pilde depoluyor. Önden çekişli olan Clarity sıvı nitrojenden elektirik yardımıyla oluşturduğu enerjiyi önden çekişli araçta lastiklerindeki dinamolar aracılığıyla da sürekliliğini sağlıyor. Bu sayede otomobil yolda giderken elektirik depolanıyor ve 140 beygirlik motor eksiksiz çalışıyor..

1. Hidrojen deposu – Hidrojeni depoluyor.

2. Hidrojenin pilde depolanması – Elektirik yaratılıyor.

3. Lityum İon Batarya - Elektiril pilde depolanıyor.

4. Kuvvetli sürüş Ünitesi – Elektrik akışı sağlanıyor.

5. Elektirikli sürüş motoru – Otomobil yola çıkıyor.

Bu aracın çevreci yanını özetlersek hidrojen tepkimesi sonrası egzosundan su buharı çıkıyor...tamamen çevreci daha ucuz daha temiz bir enerji transferidir...

Link to comment
Share on other sites

ya su ile nasıl çalışacak merak ediyorum doğrusu, su ne yanar ne de patlar ne de yakar. basit bir kmya bilgisi.

su sadece bir yan ürün olarak HİDROJEN tepkimelerinde açığa çıkan üründür.

en iyisi HİDROJEN ile çalışan değil AZOT ile çalışanını yapmak gerekiyor, NEDEN atmosferin %74'u azot ve oksitlerinden oluşuyor. havadaki azotu alıp yakacak bir motor teknolojisi geliştirilirse işte bu çok ucuz olur hem de yakıta para da verilmez.

Link to comment
Share on other sites

ya su ile nasıl çalışacak merak ediyorum doğrusu, su ne yanar ne de patlar ne de yakar. basit bir kmya bilgisi.

su sadece bir yan ürün olarak HİDROJEN tepkimelerinde açığa çıkan üründür.

en iyisi HİDROJEN ile çalışan değil AZOT ile çalışanını yapmak gerekiyor, NEDEN atmosferin %74'u azot ve oksitlerinden oluşuyor. havadaki azotu alıp yakacak bir motor teknolojisi geliştirilirse işte bu çok ucuz olur hem de yakıta para da verilmez.

bu yontemin mantıgı belli su H2o olduguna gore eger su dan hidrojeni ayrıştırırsak ve hidrojeni yakarsan buyuk bir enerji ortaya cıkar. Buda buyuk bir kimya ve teknoloji kullanmadan gecer. Lakin bilenen ulkeler petrol için buyuk savşlar veriyor bu sebepden bu teknolijinin onune taş koyuyorlar olayın kimin elinde oldugu belli..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...