dequeen Posted April 5, 2011 Share Posted April 5, 2011 (edited) If GUICtrlRead($Checkbox1) = 1 Then ;START TUŞUNA BASILDIĞINDA CHECKBOX 1 İŞARETLİ İSE If GUICtrlRead($Input1) = 0 Then ;İNPUT 1 A BAKILACAK EĞER BOŞ İSE MsgBox(0,$mesaj1,"1"&$mesaj2) ;HATA MESAJI VERECEK $ekrem = False ;VE BAŞLAMIYACAK EndIf EndIf böyle yazdığım zamancheckbox işaretliyken input1 boş ise hata mesajı veriyordu yok checkbox1 işaretliyken input1 e değer yazılı ise başlıyordu buraya kadar herşey normal sorun şurda başlıyor checkbox1 işaretli değilken input1 de değer varsa başlıyor benim istediğim ise checkbox1 işaretliyse ve input1 de değer varsa başlasın checkbox1 işaretliyse ve input1 de değer yoksa başlamasın checkbox1 işaretli değilken input1 de değer olsabile başlamasın yani başlaması için input1 dolu olsa bile checkbo1 in işaretli olması gereksin içinden çıkamıyorum umarım açıklayabilmişimdir sorunumu Edited November 2, 2011 by BrightBlade Başlık kurallara uygun bir şekilde düzenlenmiştir! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blue_life Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 @dequeen [codebox]Local $INPUT_READ,$ekrem $Form1 = GUICreate("Form1", 315, 221, 192, 124) $Checkbox1 = GUICtrlCreateCheckbox("Checkbox1", 32, 32, 97, 17) $Input1 = GUICtrlCreateInput("Input1", 136, 32, 121, 21) $Button1 = GUICtrlCreateButton("Start", 16, 80, 145, 25) GUISetState(@SW_SHOW) While 1 $nMsg = GUIGetMsg() Switch $nMsg Case -3 Exit Case $Button1 If GUICtrlRead($Checkbox1) = 1 Then ;START TUŞUNA BASILDIĞINDA CHECKBOX 1 İŞARETLİ İSE $INPUT_READ = StringStripWS(GUICtrlRead($Input1),3) If GUICtrlRead($Input1) <> "" Then ;İNPUT 1 A BAKILACAK EĞER BOŞ İSE MsgBox(0,"Mesaj","1"&"Mesaj") ;HATA MESAJI VERECEK $ekrem = False ;VE BAŞLAMIYACAK EndIf EndIf EndSwitch WEnd[/codebox] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dequeen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 @blue_life yardımların için çok teşekkür ederim peki sana şöyle desem program çalışdığında input1 ve input2 aktif olmasa yani yazı ve değer girilemez durumda olsa checkbox1 e tıklandığında aktif olma gibi bi olasılığı varmı eğer bu mümkünse checkbox işaretlendiğinde değer girilecek inputlar açılcak işaretli değilse yazılmıycak doğal olarakda ordaki değerlerin bir önemi kalmıycak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blue_life Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 @dequeen Ben yukarıdaki örnek için gerekli eklemeyi yapayım, sen kendine göre ayarlarsın... [codebox]Local $INPUT_READ,$ekrem $Form1 = GUICreate("Form1", 315, 221, 192, 124) $Checkbox1 = GUICtrlCreateCheckbox("Checkbox1", 32, 32, 97, 17) $Input1 = GUICtrlCreateInput("Input1", 136, 32, 121, 21) GUICtrlSetState($Input1,128) $Button1 = GUICtrlCreateButton("Start", 16, 80, 145, 25) GUISetState(@SW_SHOW) While 1 $nMsg = GUIGetMsg() Switch $nMsg Case -3 Exit Case $Checkbox1 If GUICtrlRead($Checkbox1) = 1 Then GUICtrlSetState($Input1,64) Else GUICtrlSetState($Input1,128) EndIf Case $Button1 If GUICtrlRead($Checkbox1) = 1 Then ;START TUŞUNA BASILDIĞINDA CHECKBOX 1 İŞARETLİ İSE $INPUT_READ = StringStripWS(GUICtrlRead($Input1),3) If GUICtrlRead($Input1) <> "" Then ;İNPUT 1 A BAKILACAK EĞER BOŞ İSE MsgBox(0,"Mesaj","1"&"Mesaj") ;HATA MESAJI VERECEK $ekrem = False ;VE BAŞLAMIYACAK EndIf EndIf EndSwitch WEnd[/codebox] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dequeen Posted April 6, 2011 Author Share Posted April 6, 2011 (edited) çok teşekkür ederim peki bu inputa 64 ve 128 değer biçmişsin aktif ve pasif olması için değilmi peki ben bu değerleri nerden öğrenebilirim yani nerden bilebilirdim inputu aktif ve pasif yapmayı Edited April 6, 2011 by dequeen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blue_life Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 @dequeen Bu değerler gui elemanları için sabittir. Yani [b]GUICtrlSetState($Input1,128)[/b] disable eder. GUICtrlSetState($Input1,64)ise enable Aslında ben fazla kütüphane kullanmadığım için sabit değerler girerim. Böyle alışmışım Yoksa bunlar kütüphanlerle geliyor. Bu değerler GUIConstantsEx.au3 ile değişkenlere atanmıştır... #include <GUIConstantsEx.au3> Tabi farklı kütüphanelerde farklı farklı değişkenelre atanmış değerler haliyle vardır. Zamanla alışırsın... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.