Lifeless Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Merhaba arkadaşlar, Ing bank 13.10.2011 tarihi itibari ile bütün müşterilerine göndermiş olduğu bilgilendirme mesajında kasım ayı itibari ile 5,50 TL hesap işletim ücreti keseceğini, bunu ödemek istemeyen müşterilerinin en az iki adet otomatik ödeme talimatı vermeleri gerektiğini belirtmiştir.Eğer otomatik ödeme talimatı vermez iseniz her ay 5,50 TL hesap işletim ücreti kesilecekmiş.Buda otomatik ödeme talimatı vermeniz için direk olarak bir diretmeden başka bir şey değildir.Banka müşterileri şubelerine ulaştığında onlara kendilerinin bir şey yapamayacağı müşteri hizmetlerini arayarak şikayet kaydı açtırmaları gerektiği söyleniyor ama ne hikmetse müşteri hizmetleri/temsilcileri telefon bankacılığından şikayet kaydı açamadıkları şube ile görüşmeleri gerektiği konusunda müşterileri tekrar şubelere yönlendiriyorlar ve bu kısır döndü yine başa sarıyor.Burada bir diretme politikası güdüyorlar.Mecburen otomatik ödeme talimatı vereceksiniz yada biz o parayı zorla alırız tarzında bir tavır sergiliyorlar. 20 dk bekleme sonunda ulaşılan müşteri temsilcileri mail ve sms yolu ile gelen mesajları aynen okuyorlar.Hiç bir sonuç ve bilgilendirme yapılmıyor.Sadece insanları oyalıyorlar. Şimdi bu parayı ödemek istemeyenlerin nasıl bir yol izleyeceğini buradan paylaşalım.Ing bank kredi müşterisi iseniz Kredi mevduat hesabınız varsa bu hesabı hemen iptal ettiriyorsunuz.( Avans hesabı mantığı ile çalışan bir sistem anladığım kadarı ile ). Ondan sonra kredi taksiti tarihi geldiği gün kredi hesabınıza yatırarak ödemeyi yapıyorsunuz.Eğer paranızı ödeme tarihinden önce yatırıyorsanız işinizi şansa bırakmayın paranızı yatırınca arayın erken tahsilat yaptırın.Böylece gününde kredi borcunuzu ödemiş oluyorsunuz ve hesabınızda ekstra bir para kalmadığı için banka hesap işletim ücreti kesemiyor.Mevduat hesabınızı kapattığınız için oradan da herhangi bir para çekemiyor. Benim çevremde 2 3 kişinin başına geldiği için sizinle paylaşmak istedim.Son 1 haftadır sadece bununla uğraştılar ama sonuç yine sıfır.En son olarak bahsettiğim yönetimi onlar bana söyledi ve bu şekilde hallettiklerini söylediler. Başına gelen varsa bence uygulasın. Kolay gelsin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theyureklicocuk Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 ing bank nedir zaten ya akbank yada iş bankası varken neden orayla işi olsn ki insanların Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alveol Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Bankalar her çözüme bir problem bulurlar. Ne de olsa uzmanlık alanları bu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mustafaatak Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 anladıgım kadarıyla bankadan kredi çekmişsin aylık 5.50 tl hesap ediyosun bence sen krediye ödedigin faizi hesap et cebinden çıkan paranın ne oldugunu anlarsın Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mila Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 (edited) Tüketici hakem heyetinde başvurun. Bir dilekçe dolduruyorsunuz geri kalanını onlar hallediyorlar. Tüketici kanununda belirtiyor 4822 SAYILI KANUNLA DEĞİŞİK 4077 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN Sözleşmelerdeki haksız şartlar Madde 6- Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir. Eğer bir sözleşme şartı önceden hazırlanmışsa ve özellikle standart sözleşmede yer alması nedeniyle tüketici içeriğine etki edememişse, o sözleşme şartının tüketiciyle müzakere edilmediği kabul edilir. Sözleşmenin bütün olarak değerlendirilmesinden, standart sözleşme olduğu sonucuna varılırsa, bu sözleşmedeki bir şartın belirli unsurlarının veya münferit bir hükmünün müzakere edilmiş olması, sözleşmenin kalan kısmına bu maddenin uygulanmasını engellemez. Bir satıcı veya sağlayıcı, bir standart şartın münferiden tartışıldığını ileri sürüyorsa, bunu ispat yükü ona aittir. 6/A, 6/B, 6/C, 7, 9, 9/A, 10, 10/A ve 11/A maddelerinde yazılı olarak düzenlenmesi öngörülen tüketici sözleşmeleri en az oniki punto ve koyu siyah harflerle düzenlenir ve sözleşmede bulunması gereken şartlardan bir veya birkaçının bulunmaması durumunda eksiklik sözleşmenin geçerliliğini etkilemez. Bu eksiklik satıcı veya sağlayıcı tarafından derhal giderilir. Bakanlık standart sözleşmelerde yer alan haksız şartların tespit edilmesine ve bunların sözleşme metninden çıkartılmasının sağlanmasına ilişkin usul ve esasları belirler. Sözleşmede yazmıyor ise zaten hiç bir şekilde alamaz 5464 BANKA KARTLARI VE KREDİ KARTLARI KANUNU SÖZLEŞME ŞARTLARI Madde 24 - Kart çıkaran kuruluşlar ile kart hamilleri arasındaki ilişkiler, bu Kanun ve ilgili diğer mevzuat çerçevesinde en az oniki punto ve koyu siyah harflerle hazırlanacak yazılı sözleşme ile düzenlenir. Sözleşmenin bir örneği, kart hamiline ve varsa kefile verilir. Sözleşme hükümleri ve kartın kullanımı hakkında kart hamiline ayrıntılı bilgi verilmesi zorunludur. Kart çıkaran kuruluşların kart hamilleri ile akdedeceği sözleşmelerin şekil ve içeriğinde yer alması gereken asgarî hususlar Kurulca belirlenir. (Değişik fıkra: 24/06/2009-5915 S.K./1.mad) Sözleşmede belirtilen asgari tutar, dönem borcunun yüzde yirmisinden aşağı olamaz. Kurul, Hazine Müsteşarlığı ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankasının olumlu görüşünü alarak bu oranı yüzde kırka kadar arttırmaya, arttırdığı oranı yüzde yirmiye kadar düşürmeye veya belirtilen sınırlar dahilinde söz konusu oranı kart hamili grupları itibarıyla farklılaştırmaya yetkilidir. Hesap özetinde yer alan asgari ödeme tutarı son ödeme tarihinde ödenmediği takdirde kart hamili ödenmeyen tutar için sözleşmede öngörülen gecikme faizi dışında bir yükümlülük altına sokulamaz. Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altında hiçbir şekil ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz. Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez. Kart hamilinin borcu kefile bildirilmedikçe, kefil için temerrüt durumunun oluşmayacağı sözleşmede gösterilir. Sözleşme hükümlerinde kefilin sorumluluğunu artırıcı nitelikteki değişikliklere ve kartın kullanım limitinin yükseltilmesine ilişkin olarak kefilin ilave şartlara dair sorumluluğunun başlaması için kefilin yazılı onayının alınması şarttır. Kredi kartı kullanımlarındaki kefalet, Borçlar Kanununda belirtilen adi kefalet hükümlerine tâbidir. Asıl borçluya başvurulup borcun tahsili için tüm yollar denenmeden kefilden borcun ifası istenemez. Ayrıca diğer madde Bankacilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Hukuk Müsavirligi ise 42-10-B/980 sayili yazisiyla 5464 sayili Banka Kartlari ve Kredi Kartlari Kanunu'nun 24. maddesinin (4) numarali fikrasi, "Kart hamilinin yaptigi islemler nedeniyle, sözlesmede yer almayan faiz, komisyon veya masraf gibi adlar altinda hiçbir sekil ve surette ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabindan kesinti yapilamaz. Sözlesmede kart hamilinin haklarini zedeleyici ve kart çikartan kurulus lehine tek tarafli haksiz sartlar saglayan hükümlere yer verilemez" hükmünü amirdir. Edited October 17, 2011 by mila Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xeon Posted October 17, 2011 Share Posted October 17, 2011 Aliyorlar Yinede Alıyorlar işi yokuşa sürüp öyle böyle alıyorlar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.