Jump to content

Site İçi Optimizasyon Nedir ? Nasıl Yapılır ?


Recommended Posts

Site İçi Optimizasyon

Seo faaliyetlerini  iki ana başlık altında sürdürüyoruz. On Page SEO ve Off Page SEO, On Page SEO kelimesinin Türkçe karşılığı Site İçi  Optimizasyon…   Site İçi Optimizasyon ise sitenizin anahtar kelimelerde Google’da üst sıralara çıkması için uygun hale getirilmesi demektir. aşağıda Site içi optimizasyonla ilgili sık söylenen ve hiç söylenmeyen bilgileri sıraladık. Umarım bilgilenir ve keyifle okursunuz. site içi optimizasyona geçmeden önce  site içi optimizasyon ne değildir onu irdeleyelim

Site İçi Optimizasyon ne değildir?
  • Sitenin içini anahtar kelimelerle doldurmak değildir
  • Otomatik etiket basmak değildir
  • Aramaları kaydetmek değildir
  • Google örümceklerinin siteden çıkışını engellemek değildir.
  • Ziyaretçileri site içinde sürekli dolaştırmak değildir.
  • Çok hit getiren makaleler eklemek değildir
  • Sihirli değnek değildir
  • Tek başına yeterli değildir
Site İçi Optimizasyon Nasıl Yapılır?

Site içi optimizasyon dendiğinde herkesin aklına ilk olarak Title, Descriptions ve etiketler gelir. Ancak çok daha fazlasına hazır olun!

Site içi optimizasyonla ilgili yapılması gerekenleri listeyelim

Site İçi Optimizasyon İpuçları

 TİTLE

Title 65 karakter civarında olmalı, illa 65 yapmak zorunda değilsiniz. 30 yeterliyse 30′da kalsın. Seo analiz programları size bunu hata olarak gösterebilir endişelenmeyin sorun yok.  Sayfa başlığında gereksiz her türlü işaretten ve simgeden kaçının sitenizi tam olarak anlatan bir başlık seçin, sıralı anahtar kelimeler girmek, sizi filtreye bir adım daha yaklaştırır ve Title’da sıralı anahtar kelimeler girmek  spam olarak algılanır oldukça tehlikelidir. Title’da anahtar kelimenizi en başa yazmalısınız.  aşağıdaki resimde SEO Executive Seo ve Google hakkında bilgi veren Blog yazısı bu sitenin title’dır. Burada benim için önemli olan kelime SEO kelimesidir ve en başta kullanılmıştır.

Descriptions

description.png

description

Arama motorlarında site başlığımızın altında görünen kısımdır. Sitenizin neyle ilgili olduğunu burada açıklayacaksınız. 160 kelimeden fazla olmaması söylenir ancak benim tavsiyem 155 kelimeyi geçmemeniz yönünde neden sınırları zorlayalım ki! hatta daha az kelime ile sitenizi özetliyorsanız fazlasına gerek yok

H1 Tagı 

Bu tag içine alınan kelime En önemli anahtar kelimeniz olmalıdır. H1 tagı genellikle footer bölümünde kullanılır ancak bununu tavsiye etmiyoruz. headr kısmında h1 tagı kullanmak daha doğru bir davranış olacaktır.

 Meta Name Keywords:  Çok önemli olmayan bir ayrıntı, bu sitenin anahtar kelimeleri aşağıda sıralandı ancak hiç yazmasak olur muydu? Evet olurdu, Google yaptığı açıklamada anahtar kelimeleri algoritmik hesaplamalara dahil etmediğini açıkladı. Peki biz neden hala kullanıyoruz? Çünkü Seo sadece Google’dan ibaret değil.

<meta name=”keywords” content=”Google SEO, Seo Executive, Seo Uzmanı, Seo Analiz, WordPress, SEO ,wordpress eklentileri, Seo araçları, Seo Programları,”/>

 Anahtar Kelimenin Domain İçinde Geçmesi

domain-anahtar-kelime-uyumu.png

domain anahtar kelime uyumu

Başat noktalardan biri de domain = anahtar kelime uyumluluğudur. eğer çalışma yapacağınız kelime domain içinde geçiyorsa Serp Rankınız daha çabuk yükselir. Doğru domain seçimi ile ilgili makalemiz hazırlanıyor ancak burada kısaca bahsedelim.   anahtar kelimemiz  sanal ofis olsun alacağımız domain birebir uyumlu  sanalofis olmalı onu  bulamazsak anahtar kelimenin sonuna harf ya da kelime koyarak yeni domainler türetebiliriz. sanalofisim vb gibi yukarıda bir örnek görüyorsunuz kelime ile birebir örtüşen domain ilk sırada karşımıza çıkıyor. maddi açıdan çok güçlü rakipleri var ama o ilk sırada…  O nedenle iyi domain iyi para eder

Bir sayfadaki link sayısı

Çok fazla lafı edilmeyen iç optimizasyon konularından biri de iç linklerin durumudur. iç linkler sayfa içinde maksimum 100 civarında kullanılmalıdır. bir sayfada özellikle de anasayfada 200 tane internal link bulunursa Bu SEO skalanızda – puan oluşmasına neden olur. Sadece anasayfa değil alt sayfalarda da iç link sayısının 100′ü geçmemesine özen göstermelisiniz.

Site Urlsinde Anahtar Kelime Kullanımı

Sanal ofis kelimesine SEO çalışması yapıyorsak linklerimizde Sanal Ofis kelimesini kullanmamız gerekir. sitemizden bir link verelim http://seoexecutive.org/seo-ipuclari.html bu linkte sitemizin başat anahtar kelimesi olan Seo kelimesi link uzantısı içinde geçiyor.

Yazı İçinde ve Sayfa içinde ilk paragrafta anahtar kelime kullanımı

Site linkinde anahtar kelime kullanmamız ın yanında makalelerimizin ve sayfalarımızın ilk parağrafında anahtar kelimelerimizi kullanmalıyız tabi spam yapmadan

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Sitenizin içinde Keyword Density adı verilen anahtar kelime yoğunluğu son derece önemlidir. Anahtar kelime yoğunluğu, bazı kaynaklarda %3 bazı kaynaklarda %7 olarak geçer ancak siz %5′i geçmeyin

Başlık Metin Uyumu

Sayfanızda kullandığınız Title ile metinleriniz uyumlu olmalı Sanal ofis başlıklı bir kelimeye çalışma yapıyorsanız o başlığın altındaki metinde hayvan haklarıyla ilgili bir metin olmamalı yani arama yaparak sitenize gelenler arama yaparak ulaştıkları başlık hakkında doyurucu bilgiyi bulmalılar

Sitede kalma Süresinin Artırılması

Sitede kalma süresini artırmak size + puan kazandıracaktır.  sonraki ve önceki yazı linki, anketler, tıklanma arzusu uyandıracak görseller ve çeşitli atraksiyonlarla ziyaretçilerinizi doğal yollarla sitenizde tutmaya çalışın. Bu durum Adsense gelir modeli ile çalışan sitelerde daha farklı uygulanabilir. Çünkü ne kadar çok uyaran olursa reklamlara tıklanma oranı o derece azalır...

301 Yönlendirmeleri

Taşınan ya da eski urllerinizi yeni urllere yölnedirmeniz gerekli böylece yanlış url yazıldığında ya da eski urlye gidildiğinde yeni url sayfası ziyaretçi karşısına çıkacaktır.

404 Sayfası optimizasyonu

404 sayfası sitemize bir şekilde gelmiş ancak aradığı sayfayı bulamamış ya da kaldırılan bir sayfaya ulaşmış kullanıcıların karşısına çıkan hata kodudur. İyi yapılandırılmış bir 404 sayfası hit kayıplarınızı önler ayrıca SEO açısından + puandır.

HTML/Metin Oranı

Özellikle kurumsal sitelerde anasayfadaki metin çok kısa olabiliyor bu durum SEO açısından – puan demektir. Anasayfanızdaki metinler kısa ise hemen şimdi içinde anahtar kelimeler bulunan 400 kelimelik bir makaleyi anasayfanıza ekleyiniz.

Linklerin uzunluğu

Sitenizde kullandığınız linklerde anahtar kelime kullanayım diye çok fazla kelime kullanırsanız Seo açısından – puan alırsınız. linkleriniz 70 karakteri geçmemeli

İçerik

“İçerik kraldır” sözü hep söylenir durur. Ben de inanırım bu söze, kaliteli içerik Seonun ana kolonudur. Kaliteli içerikler olmadan sitenizi bir yerlere gelemez, gelse de uzun kalamaz, kalsa da fazla hit alamaz. Elbette kopya içerik girenlerle özgün makale girenleri kıyaslayıp duruyorsunuz ve bir sürü spamcının ilk sıralarda olduğunu görüp kendi kendinize hayıflanıyorsunuz. “Üzülmeyin yalancının mumu yatsıya kadar yanar”  Bu noktada takip ettiğimi 4-5 site birkaç ay içinde filtreye girdi. Ben bu konuda artık eminim. Kopya içerik sizi birkaç ay idare eder daha fazla değil( belki o kadar da sürmez)  yaşlı bir site sahibi olmak istiyorsanız kopyadan uzak durmalısınız.

 

Makaleler nasıl yazılmalı

İçeriklerimiz stilize edilmeli. h taglarıyla bold ve italik yazılarla uygun kelimeleri işaretlemeliyiz. bir yerden alıntı yaptıysak italik kullanabiliriz. bir yargı işlevini kaybettiyse üstünü çizebiliriz. önemli bir kelime kullandıysak altını çizebiliriz. Dikkat çekmek istiyorsak renklendirebiliriz. (Bu konuyla ilgili ayrıntılı  makalemiz yolda)

Reklamlar

Sitede kullandığınız reklamları kullanıcın gözüne sokmamalısınız. ziyaretçi reklamlardan rahatsız olmamalı. ilk açılış sayfasında reklamların kapladığı alan %40′ı geçmemeli…

 

Metin tutarlılığı

Siteniz neyle ilgiliyse o konuda yazılar eklemelisiniz.  otomobil siteniz varsa Fenerbahçe-galatasaray maçını canlı izle diye bir makale girmeniz sitenizi filtreye sokabilir. Son derece önemli bir sıkıntıdır bu durum… Sadece otomobille ilgili yazılar girmelisiniz.

Sayfa Hızı

Sitenizin hızlı açılması lazım ziyaretçinin ilgisi maksimum 3 saniyedir. daha fazla durmak istemez. sitenizi 2 saniyenin altında açabilmelisiniz. bunun için resim optimizasyonu tarayıcı önbellekleme ve scriptlerin sıkıştırılması gerekebilir bu işlemleri tek tek yapmanız sitenizi hızlandıracaktır.

İyi Bir Hosting/sunucu

Muhteşem SEO yapabilirsiniz ama siteniz kapalıysa bunu kim görebilir ki! uptime oranı yüksek iyi bir server SEO’nun önemli kurallarından biridir sayfa hızını test etme aracı Google tarafından ücretsiz olarak sunuluyor şuradan test edebilirsiniz.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...