Jump to content

Türkiye, Kaspersky 2013 Spam Raporu'nda 24. Sırada


tenekecezve
 Share

Recommended Posts

Türkiye, Kaspersky Lab 2013 Spam Raporu'nda 24. Sırada

1299670426_Kaspersky_Lab_Logo.jpg

Kaspersky Lab’in 2013 yılını analiz ettiği “Spam Raporu” önemli sonuçları ortaya çıkarıyor. Rapora göre, spam e-postaların odağında artık illegal ürünlerin reklamı var.

Kaspersky Lab, “Spam 2013” raporunu yayınladı. Oldukça önemli sonuçlar içeren rapora göre, 2013’te spam e-postaların oranı geçen yıla göre 2,5 puan azalarak % 69,6 olurken, zararlı eklenti bulunan e-postaların yüzdesi 0,2 puan azaldı ve 3,2’ye indi. Yine rapor, kimlik avı saldırılarının %32,1’inin sosyal ağları hedeflediğini ortaya koyuyor. Spam e-postalarda en önde gelen kaynak ülkeler ise %23 ile Çin ve %18 ile ABD olurken, Türkiye %0.48 ile raporun 24’üncü sırasında yer alıyor.

Raporda spam e-postaların içerikleri de incelenmiş durumda. Mesela bu çalışmaya göre 2013’te, spam e-posta kategorilerinde ticari reklamcılık yerini, yasal olmayan ürünlerin reklamı gibi yasal olmayan e-postalara bıraktı. Daha önce bütün spam e-posta trafiğinin %5-10’unu oluşturan “Seyahat ve Turizm” kategorisi bunun tipik bir örneği… Günümüzde buna benzer ticari reklamlara daha nadir rastlansa da uzmanlar, çok sayıda zararlı e-postanın seyahat, turizm ve dinlence konularından aktif bir biçimde faydalandığını belirtiyor.
Kullanıcılara anti-virüs çözümlerini güncellemeleri konusunda uyarılarda bulunmak BT güvenlik uzmanlarının işinin bir parçası olsa da bu konu, siber suçluların 2013 yılında faydalanmaya çalıştığı başka bir alanı oluşturdu. Tanınan anti-virüs şirketleri tarafından gönderilmiş gibi görünen e-postalarda kullanıcıların, ekli dosyayı kullanarak derhal sistemlerini güncellemeleri isteniyor. Bu gibi eklentiler genellikle, kötü şöhretli ZeuS/Zbot ailesinden, özellikle finansal bilgiler olmak üzere hassas kullanıcı verilerini çalmak için tasarlanmış bir Trojan da içeriyor.

Daha fazla kullanıcıya ulaşmaya çalışan, ancak spam iletileri engelleyen e-posta filtreleri, reklamverenlerin en büyük engeli… Toplu e-postaların bir kısmı reklamları kabul eden abonelere gönderilirken, diğer kısmı da bu şirketlerin daha önce satın aldığı dev veritabanlarından alınan adreslere iletiliyor. E-postalar, spam filtrelerince engellendiğinde ise reklamverenler, anti-virüs şirketleri ile iletişime geçerek, e-postalarının yasal olduğunu kanıtlamaya çalışıyor. Bu durum spam e-posta engelleme sektöründe yeni bir sorun olarak ortaya çıkıyor ve göndericinin itibarını temel alan yeni teknolojilerin geliştirilmesine öncülük ediyor.

Rapor, 2013 yılında dünyadaki spam e-postaların anavatanlarını da inceliyor. Buna göre %55,5 ile Asya (2012 yılına göre 5,3 puan artış ile) listenin ilk sırasında. Bunu %19 (3,2 puan artış ile) ile Kuzey Amerika izliyor. Doğu Avrupa, geçtiğimiz yıla kıyasla iki katına çıkarak %13,3 ile üçüncü sıraya yükselmiş durumda. Batı Avrupa, yüzde 2,4 puanlık bir artışa rağmen dördüncü sıradaki yerini korurken, Latin Amerika, 2012 yılına göre üçte bire kadar gerileyerek beşinci sırada yer alıyor. Türkiye ise %0.48 ile dünya genelinde listenin 24’üncüsü.


WeBeyn

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...