Jump to content
Son zamanlarda artan kullanıcı hesap hırsızlıkları sebebiyle tüm kullanıcılara şifre sıfırlama maili gönderilmiştir. Lütfen güveli şifreler seçiniz. Mevcut e-mail adresinize erişemiyorsanız, en aşağıdaki destek linkinden bize ulaşınız. ×

Facebook Sayfalarının Erişimi Neden Azalıyor?


tenekecezve
 Share

Recommended Posts

Facebook Sayfalarının Erişimi Neden Azalıyor? Daha Fazla Rekabet, Daha Az İlgi!

Haber kaynağında gönderilerin kullanıcılara görünmesini etkileyen birkaç faktör var. Bunlar; ilgi, gönderi, yayıncı, tip, yakınlık (zaman açısından)
İlgi: Kullanıcının gönderiyi yaratana olan ilgisi
Gönderi: Gönderinin diğer gönderi yapanlara göre performansı
Yayıncı: Gönderiyi yapan içerik yaratıcısının eski gönderilerinin performansı
Tip: Gönderinin tipi (ileti, fotoğraf, bağlantı)
Yenilik: Gönderi ne kadar yeni
gorsel11.jpg

Her kullanıcı, Facebookta yayınladığı gönderisini herkes tarafından görünmesini ister ancak gerçek şu ki kullanıcılar haber kaynaklarında sadece belirli bir kısmını okuyabiliyorlar. Çünkü her gönderi için yer yok ve haber kaynakları alanı için rekabet gittikçe artıyor. Facebook, tarafından yapılan açıklamaya göre kullanıcılar tarafından beğenilmiş sayfaların sayısı geçen seneye göre %50 artmış.

İçeriğin fazla olması ve alanın sınırlı olması Facebookun haber kaynağını filtrelemesi çözümünü beraberinde gerektiriyor. Facebook bu nedenle kullanıcılara daha alakalı gönderiler göstermeye çabalıyor ve tabii ki bir de reklamları Facebookun bu sınırlama çözümleri pek çok eleştiriye maruz kaldı. Sayfalarını kullanıcılara beğendirmek için uğraşan, bunun için reklamlara para harcayan, sayfaları için pek çok içerik üreten markalar ve kişiler erişimlerinin düşüşünden hoşnut değiller.

Filtreli Haber Kaynağı Problemi

Zamanla kullanıcılar daha fazla arkadaş ekledi, daha fazla sayfa beğendi, dolayısıyla haber kaynaklarında daha fazla gönderiye maruz kalarak okumaları için harcadıkları süre arttı. Facebookun yaptığı açıklamaya göre; ortalama bir kullanıcı her gün 1500 gönderiye maruz kalıyor ancak çok fazla arkadaş ve beğenilmiş sayfaları olan kullanıcılarda bu sayı 15.000′e kadar çıkabiliyor. Kullanıcıların da okuyabilecekleri sınırlı zamanları olduğu düşünülürse binlerce gönderiden sadece birazını okuyabiliyorlar.

Her sayfanın ve kullanıcının eşit ele alındığını düşünürsek organik erişimin, zamanla azalıyor olması kaçınılmaz bir sonuç. Facebook haber kaynağı optimizasyon servisi EdgeRank Checkerın çalışmasına göre 1000 sayfa tarafından kullanıcılara erişen 50.000 gönderide kullanıcı başına erişen gönderi sayısında düşüş gözleniyor. Şubat 2012′de bu oran %16 iken Mart 2014 itibariyle bu oran %6.51′e geriledi.

Facebookta geçen sene kullanıcıların sayfa beğenisi ortalaması %50 artarken, erişim yaklaşık %50 düştü. Yani kullanıcılar daha fazla sayfa beğendikçe organik erişim de düştü. Ancak her sayfa ve kullanıcı eşit olarak değerlendirilmiyor çünkü Facebookun hedefi kullanıcılara en çok etkileşimi gören gönderileri göstermek. Aynı zamanda Facebook reklam gösterirken para kazanmayı istiyor ve kullanıcıların ilgisini çekecek gönderileri göstermeyi, onları sıkmayarak geri dönmelerini ve böylece tüm dünyayı birleştirmeyi hedefliyor. Bu da Facebooku hangi gönderiyi gösterip göstermemesine karar vermesi açısından zorluyor. Facebook kullanıcıların platformda hem keyifli vakit geçirmesini istiyor hem de bilgi almasını bunu da kronolojik olarak takip ettikleri kişi ve sayfa tarafından tüm postları göstererek yapmıyor.

Facebook Haber Kaynağına Nasıl Çözüm Getirdi?

Facebook haber kaynağına filtreleme çözümünü getirdi. Bunun için EdgeRank olarak bilinen yeni bir Haber Kaynağı algoritması yarattı, bu EdgeRank gönderinin kullanıcıya erişebilme alakasını analiz ediyor. Bu değerlendirmede pek çok tetikleyici faktör var.

Facebook Ürün Yönetimi Haber Kaynağı yöneticisi Will Cathcartın konuyla ilgili yaptığı açıklamaya göre; bir gönderinin haber kaynağında gösterilip gösterilmeyeceğini belirleyen en kuvvetli faktörler;

- Gönderiyi yaratanın eski gönderilerinin herkesle ve o an gösterilecek kullanıcıyla ne kadar alakalı ve popüler olduğu (aldığı beğeni, yorum, paylaşım ve tıklamalar)

- Gönderi yayınlandığından beri kaç kullanıcının gördüğü

- Gönderinin tipi (ileti, fotoğraf, video, bağlantı)

- Ne kadar sık gönderi yapıldığı

Yani bir içeriğin haber kaynağında gösterilmesi için pek çok kişileştirilmiş faktör var. Cathcartın açıklamasına göre; Facebook, her kullanıcı ve her gönderi için ayrı skorlama yapıyor. Facebook kullanıcılara neyi görmek istiyorsa onu gösteriyor. Bu da gönderinin başarısını gerektiriyor, daha popüler olan gönderiler öne çıkıyor. Yani bir kullanıcının bir sayfayı beğenmesiyle ya da başka bir kullanıcıyla arkadaş olmasıyla her şey bitmiyor. Her şey sonrasında beğenilen sayfanın hala kullanıcılar tarafından ilgi çekiciliğini devam ettiriyor olup olma olmamasıyla ilgili.

Aslında herkes haber kaynağında bir alan kazanmalı. Eğer etkileşim alacak gönderi yayınlanıyorsa erişim de artıyor. Eğer gönderiler kullanıcıyı sıkıyor, kullanıcılar tarafından göz ardı ediliyor ve geçiliyorsa erişimleri azalıyor. Son trend erişim olduğundan rekabet artmakta ve sayfaların da haber kaynağında yer almak için daha çok çalışması gerekiyor.

Kaliteli içeriği ödüllendirip, başlıkla kandırarak tıklama toplayan sayfaları cezalandıran bu algoritma yeniliği başarılı sayfalar için faydalı olacak. Hedef kitleye uygun komik, etkileyici, göz alıcı içeriklerle sayfalar yine belirli ücretsiz trafik elde edebilecekler.

EdgeRank Checker tarafından 1.000 sayfa ile yapılan araştırmaya göre; ürün marka sayfalarının yanı sıra haber sayfalarının da çok erişim aldığı görülmüştür. Yani öyle duruyor ki sistemle başa çıkabilmenin tek yolu reklam satın almak. Sayfalar zaten gönderilerinde olan içerikleri hali hazırdaki fanlarına gösterebilmek için reklam haline getirip, düşen erişimle başa çıkmaya çalışıyorlar.

Haber Kaynağı Verimi En Büyük Öncelik

Facebook, haber kaynağının kalitesini korumaya çalışıyor çünkü uzun vadede başarısı buna bağlı. Eğer Facebook, kullanıcıların görmek istediğinden ve sayfa gönderilerinde göstermek istediğinden uzaklaşırsa kullanıcılar Facebooku terk ederler.

İşte bu sebeplerden dolayı markaların Facebookta öne çıkması her geçen gün zorlaşıyor. Siz de markanızın içeriklerinin ön plana çıkmasını ve görünürlüklerinin artmasını istiyorsanız reklam seçeneğini seçmelisiniz. Uzman ekibimizin görüşlerini almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...