Jump to content

Zune, iPod’a karşı


OulCidoY

Recommended Posts

2446064.jpg

Dünya çapında milyonlarca hayranı bulunan iPod müzik çalar ile doğrudan karşılaştırılan ve en büyük rakip olarak gösterilen Zune, piyasaya sürüldü. İlk etapta ABD’de 30GB kapasite ve üç değişik renk seçeneği ile sunulan Zune, dünya çapındaki dijital müzik çalar piyasasının yarısından fazlasını elinde bulunduran iPod’a karşı bugüne kadar piyasaya çıkan en güçlü rakip olarak gösteriliyor.

Önceleri üçüncü parti MP3 çalar üreticileriyle çalışarak iPod’un taşınabilir dijital müzik çalar piyasasındaki hükümdarlığına dolaylı olarak son vermeye çalışan Microsoft’tan beklenen büyük adım geldi; merakla beklenen Zune, ABD’de piyasaya sürüldü. iPod’un hakimiyetine karşı doğrudan gerçekleştirilen en büyük adım olarak da nitelenen Zune, ilk olarak 30GB depolama alanı ve üç değişik renk seçeneğiyle Amerikalı kullanıcılara sunuldu.

iPod ile benzerlikler içeren Zune, sahip olduğu özelliklerle rakipleri arasından sıyrılıyor. 30 GB’lik bir depolama alanına sahip olan üründe iPod’un aksine kablosuz bağlantı teknolojisi ve FM radyo alıcısı bulunuyor. Ürün; siyah, beyaz ve kahverengi olmak üzere üç renkte geliyor. Zune’un dikkat çeken bir diğer özelliği ise 3 inç (7.6 cm) gibi büyük bir renkli ekrana sahip olması.

Zune kullanıcıları kablosuz bağlantı aracılığıyla aralarında müzik, video ve fotoğraf paylaşımı yapabiliyorlar. Kullanıcıların elde ettikleri şarkıları üç gün içinde üç kere dinleyebiliyorlar ve dinlemeye devam etmek için ise şarkıyı Zune Marketplace’den satın almak zorunda bulunuyorlar. Apple’ın iTunes’una benzeyen Zune Marketplace, puan sistemi ile çalışıyor.

Zune Marketplace’de yaklaşık 2 milyon parça indirilebilir bir şekilde bulunuyor. Zune Marketplace’de bir adet şarkının ücreti 99 sent değerinde. 99 sent ise 79 ‘Zune puanına’ denk geliyor. Kullanıcılar ayrıca geleneksel bir şekilde sahip oldukları CD’lerden Zune’a şarkı aktarabiliyorlar.

Zune markası altında üretilecek olan ürünler ve hizmetler, dünyanın en büyük yazılım şirketi olan Microsoft’un yeni yeni şekillenen müzik ve eğlence anlayışının bir parçası olarak gösteriliyor. Pek çok Microsoft ürünü, bu anlayışın ekseninde birbirleriyle senkronize bir şekilde işlev görebilecek. Bu aygıtlara sahip olan kullanıcılar, kolay bir şekilde içerik alışverişi gerçekleştirebilecek.

Hürriyet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...