Jump to content

Macromedia - Adobe Birleşmesi...


saydax

Recommended Posts

logo_adobe_Macromedia.gif

Yeni Adobe'nin faaliyet göstereceği öncelikli alanlar, eğitim, kamu, finans, telekomünikasyon, medya ve yayıncılık sektörleri ile diğer gelişen ve geleneksel pazarlar olacak

Teknolojik eğilimler, bir anlamda eskiye dönüşü simgeliyor. İnternet, bugün merkezi sistemlerin modernize edilmiş halidir. Merkezi sistemler, kurumlar için giderek daha kritik ve avantajlı hale gelmektedir. Sayısız çalışanın kişisel bilgisayarlarında birbirinden kopuk, birbirinin tekrarı olan ve güvenliği sağlanmamış Excel, Word ya da benzeri veri dosyalarının yerine geçmekte olan merkezi bir bilgi sistemi, yöneticilerin kurumlarını giderek artan rekabetçi ortamda yönetebilmeleri için gerekli konsolide ve doğru bilgiyi güvenliği sağlanmış olarak sunabilecektir.

Macromedia ile, Adobe markası ve kurumsal çatısı altında birleşen Adobe firması, bireylerin ve organizasyonların fikirler ve bilgi ile olan ilişkisini zamandan, mekandan ve mecradan bağımsız olarak yeniden tanımlıyor.

Macromedia firmasının geçmişten bugüne olan gelişimine ve birleşme öncesi vardığı noktaya baktığımız zaman, Macromedia'nın, kullanıcı deneyimine ağırlık veren bir firma olarak ön plana çıktığını görmekteyiz.

Macromind Director ile masaüstü bilgisayarlarda başlayan üretimde kolaylık ve görsellik, üründe kullanışlılık ve etkileşimli deneyim, daha sonraki yıllarda internet teknolojilerinin gelişmesi ile İnternete bağlanabilen tüm cihazlara taşınma sürecine girdi. İnternete cazibe ve çekicilik katan Macromedia teknolojileri bu özelliklere sahip arayüzleri kurumsal bilgi sistemlerine entegre etmeyi başarınca ortaya yüksek etkileşimli, sonuç alan, web üzerinden işlem yapan kullanıcı deneyimleri çıktı.

Sürükle bırak işlevselliğine sahip alışveriş siteleri, otel rezervasyon sistemleri, grafikleri akan verilerle kendiliğinden şekillenen borsa ve finans siteleri derken, SAP gibi ERP alanında önemli konuma sahip firmalar da Macromedia'nın Flash ve Flex teknolojilerini kullanıcılarıyla buluşturmaya başladılar.

Türkiye'de de uçtan uca bir e-iş yazılımı olarak geliştirilen Workcube, başta Coldfusion ve Flash olmak üzere Macromedia teknolojilerinin işlevselliğini kullanıcısına sunmaktadır.

Macromedia'nın başlangıcı nasıl Macromind Director multimedya üretim yazılımı ile özdeşleştiyse, Adobe'nin başlangıcı da Postscript teknolojisidir. Adobe'den önce ekrandaki görselliğin, fontların, karmaşık şekillerin kağıda aktarılmasında sorun yaşanıyor ve iyi sonuç alınamıyordu. Adobe'nin geliştirdiği Postscript teknolojisi sayesinde, bilgisayarda bulunan sayfa içerikleri bir formüle çevirilerek yazıcıya aktarılmakta ve yazıcıda bu formül ters çevrim yapılarak basılabilmekteydi. Bu teknolojiler, çıkış cihazlarının işlevselliğini bilgisayarların işlevselliği ile bütünleştirmiş, ve bu iki unsurun birlikte teknolojik gelişmelere açık hale gelmesine neden olmuştur. Nasıl Macromedia bilgisayarların işlevselliğini, İnternetin işlevselliği ile birleştirdiyse, Adobe de bilgisayarların işlevselliğini dokümanların işlevselliği ile birleştirmiştir.

Adobe ve Macromedia birleşmesinin satır aralarına baktığımızda, bu birleşmenin vaad ettiklerini görebiliriz.

Şimdi kendi alanlarının teknoloji öncüsü ve lideri iki dev yazılım şirketi birleşerek iki dünyanın en iyisini bir araya getiriyorlar.

Artık bilgisayar işlevselliği, internet ve doküman işlevselliği ile bütünleşecek. Doküman taşıma ve güvenliği alanına hakim PDF (Portable Document Format = Taşınabilir Doküman Biçimi) teknolojileri, İnternet alanında yaygın Flash teknolojileri, son kullanıcıya tek bir eklentide sunulacak ve bu kullanıcı deneyimi arka planda Adobe'nin ve Macromedia'nın sunucu teknolojileri ile bütünleştirilerek ortaya her türlü İnternet cihazında (Bilgisayar, PDA, Cep telefonu, İnternet TV vb.) merkezden uçlara kusursuz işleyen bir işlem akışı sağlanacak.

Adobe ve Macromedia birleşmesinin satır aralarına baktığımızda, bu birleşmenin vaad ettiklerini görebiliriz. İletişimin İnternet tabanlı yapılara döndüğü yeni dönemde, bu firmalar birleşerek bu süreçteki avantajlı konumlarını pekiştirmişlerdir.

Eskiden mainframe'ler vardı ve temel bilgi bu merkezi sistemlerde saklanır, uçtaki aptal terminaller merkezle bağlantı sağlayarak bu merkezdeki bilgi üzerinden işlem yapardı.

Teknolojik eğilimler, bir anlamda eskiye dönüşü simgeliyor. İnternet, bugün merkezi sistemlerin modernize edilmiş halidir. Bilgiler ve uygulamalar merkezi web sunucularında toplanıyor, uçtaki bilgisayarlar internet tarayıcıları ve bunlara yükledikleri flash, pdf gibi eklentiler vasıtasıyla bu merkezi sistemler üzerinde bulunan uygulamalar ile web üzerinden işlem yapıyorlar.

Merkezi sistemler, kurumlar için giderek daha kritik ve avantajlı hale gelmektedir. Sayısız çalışanın kişisel bilgisayarlarında birbirinden kopuk, birbirinin tekrarı olan ve güvenliği sağlanmamış Excel, Word ya da benzeri veri dosyalarının yerine geçmekte olan merkezi bir bilgi sistemi, yöneticilerin kurumlarını giderek artan rekabetçi ortamda yönetebilmeleri için gerekli konsolide ve doğru bilgiyi güvenliği sağlanmış olarak sunabilecektir.

Bu şekilde yakın gelecekte ofiste her bilgisayar kullanan kişinin bilgisayarına Windows ve Office gibi ekonomik değeri yüksek ve işlevselliklerinin çok küçük bir yüzdesi kullanılabilen birçok program yerine, ücretsiz bir işletim sistemi ve tarayıcı yüklemek belki de yeterli olacaktır. Excel, Powerpoint, Word gibi programlar ise, bugün nasıl Photoshop, Dreamweaver, Flash gibi programlar sadece belli iş profesyonelleri tarafından kullanılıyorsa, bunlar da sadece belli iş profesyonelleri tarafından kullanılır hale gelecektir. Genel kullanıcı kitlesi işlerini merkezi bilgi sisteminin işlevselliği sınırları içerisinde çözecekler, iletişimlerini buradan kuracaklar, tekliflerini buradan hazırlayacaklar, muhasebe ve finans buradan yürüyecek, raporlar her düzeyde buradan çıkacaktır.

Bu şekilde muhasebede LKS, müşteri veri tabanında Filemaker, teklif hazırlamada Word, web sitesinde .Net, raporlamada Excel yerine kurum çalışanlarına, iş ortaklarına, müşterilere ve dünyaya açık, konsolide verilerle beslenen web tabanlı bir e-iş sistemi hepsinin yerine genel anlamda geçebilecektir.

Bu gerçekleri dikkate aldığımızda bu birleşmenin kime karşı veya kimden korunmak amacı ile yapıldığı ortaya çıkmaktadır. Aksi takdirde, nakit ve finansal durumları gayet iyi olan ve sağlıklı büyüme eğiliminde olan bu 2 firma böyle bir birleşme ihtiyacı duymazdı. Halbuki amaçları, yeni teknolojik gelişmelere göre avantajlı olan durumlarını korumak ve bu korumanın ötesinde oluşturulacak sinerji ile 1+1 =2 'nin çok ötesinde büyük bir gelişme göstermektir.

Yeni Adobe'nin amacı, bireylere ve organizasyonlara en kaliteli çözümleri sunmak, arkalarını yaslayabilecekleri yüksek etkide, güvenilir, dinamik dijital iletişim platformu sağlamaktır.

Bu ortak platform, daha geniş müşteri ihtiyaçlarını karşılama imkanı getirecektir:

? ? Bilgi işçileri, çalışanların üretkenlik ve verimliliğini geliştirmek imkanına kavuşacaklar,

? ? Eğitim müşterileri, etkin iletişim ve işbirliği için zengin ve etkileşimli yazılım çözümlerine sahip olacaklar,

? ? Kamu sektörü, vatandaşlara daha üretken ve güvenli deneyim sağlamayı sürdürürken bilgi ve hizmetlerin dönüştürülmesi ve genişletilmesine çözüm bulacaklar,

? ? Finans kurumları, bilgiye güvenli ve hızlı erişim sağlayacaklar ve aynı zamanda kullanıcı deneyimini zenginleştirecekler,

? ? Mobil alanda kolay navigasyon içeren kullanıcı arayüzleri hazırlanabilecek ve her türlü mobil cihaz için büyük dijital deneyimler sunulabilecek,

? ? İş ortakları, yeni yazılımlarla, yeni müşterilere yeni işler üreterek gelir kanallarını artırabilecekler.

Bu müşteri kitlesi ile birlikte yeni Adobe'nin faaliyet göstereceği öncelikli alanlar, eğitim, kamu, finans, telekomünikasyon, medya ve yayıncılık sektörleri ile diğer gelişen ve geleneksel pazarlar olacaktır.

Kurumlar öncekinden daha fazla olarak bilgiye, iş süreçlerine ve hizmetlere seçtikleri herhangi bir mecra yolu ile güvenli erişebilecekler, müşterileri ya da vatandaşlar ile daha iyi etkileşimde bulunacaklar ve ilgilenebileceklerdir.

Bu söylediklerimizle ilgili gelişmeleri ilerleyen yıllarda göreceğiz. Bugüne bir göz attığımızda ise, birleşme sonrası bireysel ve kurumsal iletişim ve kullanıcı deneyimi gibi iki önemli unsuru bir araya getiren Adobe firmasının birleşik çözüm yelpazesini 6 ana grupta toplamamız mümkün:

1. Basılı Yayıncılık Çözümleri: Creative Suite ve bileşenleri: Photoshop, InDesign, Acrobat, Illustrator. Macromedia Freehand, InCopy.

2. Web Yayıncılığı Çözümleri: Macromedia Studio ve bileşenleri: Dreamweaver, Flash, Fireworks, FlashPaper, Contribute. Golive ve Flex.

3. Dijital Görüntü İşleme Çözümleri: Photoshop, Photoshop Elements, Photoshop Album

4. eÖğrenme Çözümleri: Breeze ve Captivate

5. Dijital Video ve Ses Çözümleri: Premiere, After Effects, Audition, Encore DVD

6. Acrobat Doküman Çözümleri: Acrobat Standart, Acrobat Pro, Acrobat Elements

Birleşme sonrası ilk olarak ürünlerle ilgili çözüm paketleri oluşturulmuştur. Bunlar Creative Suite ile Studio paketinin birleşmesinden oluşan Design Bundle, Production Studio ile Flash Pro'nun birleşiminden oluşan Video Bundle ve Creative Suite ile Flash Pro'nun birleşmesinden oluşan Web Bundle'dır.

Kaynak:www.workcube.com
Link to comment
Share on other sites

Bu haberin kaynağı neresiyse teknolojiyi bayağı geriden takip ediyor anlaşılan,, adobe yle macromedia birleşeli ben küçücük çocuktum :)

Kardeş valla bende bugün internette dolaşırken buldum sitede tarih falanda yazmıyordu dikkatimi çekti faydalı olabileceğini düşündüm ve yayınladım tam olarak nezaman olduğu hakkında bi bilgin varmı? Baktımda şimdi bir web sitesi 2006 da yayınlamış buna benzer bir yazı

Link to comment
Share on other sites

Kardeş valla bende bugün internette dolaşırken buldum sitede tarih falanda yazmıyordu dikkatimi çekti faydalı olabileceğini düşündüm ve yayınladım tam olarak nezaman olduğu hakkında bi bilgin varmı? Baktımda şimdi bir web sitesi 2006 da yayınlamış buna benzer bir yazı

küçücük çocuktum kısmı abartı oldu tabi.. 10 sene öncesinde zaten adobe yi duymamıştım bile,, o zamanlar macromedia ön plandaydı,, 2004-2005 sıralarında sanırım tam emin değilim Adobe, Macromedia yı satın aldı..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...