Jump to content

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Lehime Çıktı


Zaa
 Share

Recommended Posts

@zaa tüketici haklarına sorduğunda sana verecekleri cevap karşı tarafı bağlayıcı bir yanı olmadığıdır (bana verilen cevap budur) sadece şikayet edersin ve onlar sonuca bağlar.. başka bir yasal yaptırım hakları yoktur ( şuanki kanunları bilmiyorum bir sene önce yoktu öle bir kanun ) yani kanun eksikliği var.. 1000 tl üzeri cihazları tüketici hakları bakmaz . doğrudan savcılığa gidiceksiniz. tüketici hakları gerekli yönlendirmeyi yapiyor.....

kısaca tüketici haklarının almış olduğu kararların bağlayıcılığı bulunmamak ile birlikte karşı firmanın cayma hakkı ( ödeme yapmama) bulunmaktadır. bu yüzdendir adam mahkemeye karşı dava açıyor ve araştırırsanız bir çok kullanıcı bu sebebten ötürü tanzimat ödemeye mahkum olmuştur.. googleden araştırırsan bunun bir çok örneğini görebilirsin..

adam tüketici haklarına şikayette bulunmuş.. cihaz para iadesi gelmiş , xxx firması karşı dava açmış sonucunda da firma haklı bulunmuş akabinde firma adını kötülediği ve haksız dava açtığı gerekçesi ile tanzimat davası açmış ve kazanmış.. sonuç : tüketici 30.000 tl ye mahkum olmuş ve firma bu bedeli icra yolu ile tahsil etmiş...

sizin şuan tek sıkıntınız cihazı servise yollamanız ( en az 3 kere aynı sorundan servise girer ise para iadesi 2 kere aynı sorunda değişim servisce yapilir denir kanunda) ve servisin cihaza kullanıcı hatası demesi.. para iadesi için oluşabilecek şartları parantez içinde yazdım.. bu sebebten davayı kaybedebilirsiniz.. bundan haberiniz olsun.. herşeyede hazırlıklı olun.. ben para iadesi almadan önce cihazı 10 kere servise gönderdim aynı sorundan 2 kere anakart değişti vs vs... tek seferlik servise gönderip te para iadesi kararı çıkması imkansız gibi birşeydir.. ancak cihaz değişimi kararı hukuken çıkabilir.. kısaca mahkeme hata yapmıştır ve büyük ihtimalle servis bu hatayı kullanıp olayı lehine çevirecektir

Link to comment
Share on other sites

[quote]
@zaa tüketici haklarına sorduğunda sana verecekleri cevap karşı tarafı bağlayıcı bir yanı olmadığıdır (bana verilen cevap budur) sadece şikayet edersin ve onlar sonuca bağlar.. başka bir yasal yaptırım hakları yoktur ( şuanki kanunları bilmiyorum bir sene önce yoktu öle bir kanun ) yani kanun eksikliği var.. 1000 tl üzeri cihazları tüketici hakları bakmaz . doğrudan savcılığa gidiceksiniz. tüketici hakları gerekli yönlendirmeyi yapiyor.....

kısaca tüketici haklarının almış olduğu kararların bağlayıcılığı bulunmamak ile birlikte karşı firmanın cayma hakkı ( ödeme yapmama) bulunmaktadır. bu yüzdendir adam mahkemeye karşı dava açıyor ve araştırırsanız bir çok kullanıcı bu sebebten ötürü tanzimat ödemeye mahkum olmuştur.. googleden araştırırsan bunun bir çok örneğini görebilirsin..

adam tüketici haklarına şikayette bulunmuş.. cihaz para iadesi gelmiş , xxx firması karşı dava açmış sonucunda da firma haklı bulunmuş akabinde firma adını kötülediği ve haksız dava açtığı gerekçesi ile tanzimat davası açmış ve kazanmış.. sonuç : tüketici 30.000 tl ye mahkum olmuş ve firma bu bedeli icra yolu ile tahsil etmiş...

sizin şuan tek sıkıntınız cihazı servise yollamanız ( en az 3 kere aynı sorundan servise girer ise para iadesi 2 kere aynı sorunda değişim servisce yapilir denir kanunda) ve servisin cihaza kullanıcı hatası demesi.. para iadesi için oluşabilecek şartları parantez içinde yazdım.. bu sebebten davayı kaybedebilirsiniz.. bundan haberiniz olsun.. herşeyede hazırlıklı olun.. ben para iadesi almadan önce cihazı 10 kere servise gönderdim aynı sorundan 2 kere anakart değişti vs vs... tek seferlik servise gönderip te para iadesi kararı çıkması imkansız gibi birşeydir.. ancak cihaz değişimi kararı hukuken çıkabilir.. kısaca mahkeme hata yapmıştır ve büyük ihtimalle servis bu hatayı kullanıp olayı lehine çevirecektir[/quote]


Değeri 1.161,67 TL altında bulunan uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetlerine başvuru zorunludur. Bu uyuşmazlıklarda heyetin vereceği kararlar tarafları bağlar. Bu kararlar İcra ve İflas Kanununun ilamların yerine getirilmesi hakkındaki hükümlerine göre yerine getirilir. Taraflar bu kararlara karşı onbeş gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. İtiraz, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz. Ancak, talep edilmesi şartıyla hâkim, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir. Tüketici sorunları hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.(1)


Değeri 1.161,67 TL ve üstündeki uyuşmazlıklarda tüketici sorunları hakem heyetlerinin verecekleri kararlar, tüketici mahkemelerinde delil olarak ileri sürülebilir. Kararların bağlayıcı veya delil olacağına ilişkin parasal sınırlar her yılın Ekim ayı sonunda Devlet İstatistik Enstitüsünün Toptan Eşya Fiyatları Endeksinde meydana gelen yıllık ortalama fiyat artışı oranında artar. Bu durum, Bakanlıkça her yıl Aralık ayı içinde Resmi Gazetede ilân edilir.




Benim miktar 619 tl yani tüketici hakem heyetinin verdiği karar 15 günden sonra kesinleşiyo ve icra yolu var demek değil mi bu yazılanlar ?
Birde demişssiniz 3 4 kere aynı sorundan gitmesi gerek arkadaşım adamlar ilk götürmemde servise garanti dışı bırakıyolar cihazi nasıl götüreceğim aynı sorundan ve kvknın birzamanlar çoğu cihaza sıvı teması deyip yolladıklarını gayet iyi biliyoruz.Vazgeçmek mi gerek yani bu dediklerinize göre onlar anlaşılıyor

Edited by Zaa
Link to comment
Share on other sites

İyi günler arkadaşlar bugun kaymakamlığa gittim tüketici sorunları bürosundaki memurla konuştum kvk ve nokia nın ödeme yapmadığını söyledim elimdeki karara baktı vatanbilgisayara gidip paramı almam gerektiği vermezler ise tanıdık veya herhangi bi avukat aracılığıyla icra işlemimi başlatmam gerektiğini bildiridi (mahkemeye vermediyse nokia ,kvk).Kararın tebliğ tarihi 18.günü olmuş yani 15 gün itiraz süresini geçmiş süreçten haberdar edip bu durumlarla karşılaşan arkadaşlara bilgi amaclı olmasını istediğim için yazdım gelişmelerden haberdar edeceğim sizleri inşallah alacağım hakkım olan paramı.

Link to comment
Share on other sites

Bugün vatanbilgisayar müşteri hizmetlerine gittim hakem heyetinin kararını gösterdim nokia ile görüşme yaptı sanırım telefonla ve nokianın vatanbilgisayar aracılığıyla konuyu mahkemeye taşıdığını iletti mahkemeye verilip verilmediğini nerden öğrenebilirim e-devlet şifrem yok şuan için ordan öğrenebilirmiyiz ?

Link to comment
Share on other sites

[quote name='TugruL' timestamp='1349888775' post='1246921']
Yazımın başında olayı fazla bilmediğimi belirttim ve @Zaa 'nın durumuna uygun tüketici haklarında geçerli olan birkaç noktayı aktardım. Senin olayı bilmiyorsun dediğin kısım hangisi onu anlayamadım??. Yazdığımı okumadın belliki. Verdiğin cevabın ne benim yazımla nede @Zaa'nın durumuyla bir alakası yok. [img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/pleasantry.gif[/img]
[/quote]
öyle bir demişsin ki bildiğimiz mağaza ağzı.
bak güzel kardeşim bizim küçücük dükkanda bile aldığın ikinci el malı eğer ilk hafta içinde bir arıza çıkarırsa malı geri almamız şeklinde bir uygulamamız var.
büyük firmaların ise olayları bambaşka.
diyelim ben -olmuş olaydır.- bir w810 aldım 2008 yılında o zamanlar o telefonlar kraldı. 2007 de olabilir:)
bu telefon arızalı çıktı. zaten telefonun gelmesi bile bir hafta sürmüştü siparişle geliyordu meret.
ne ise telefonun hoparlöründe arıza vardı telefo direkt değişime gitti. yeni sıfır cihaz geldi.
sonra bu cihazı ben -kaul ediyorum-gerçekten kötü kullandım. kaza geçirdim ölümden döndüm telefonun da kasası kırılmış ve anakartı zarar görmüş ama o halde iken süper cihazdı. ne oyunlar oynattı bana:)
ne ise 6-7 ay sonra telefonum iflas etti. cihazı genpa aldı. ve bana hiç sormadan haber vermeden 3 ay içinde yeni bir telefonla değişim yaptılar.
yani sony gibi markalar bu işin peşine düşüyordu. ve tüketiciyi sonuna kadar koruyordu.
ama sen öyle bir diyorsun ki cihaz garanti kapsamında iken istediği kadar arıza yapsın sadece tamir görür. öyle iş olmaz abicim. benim aldığım cihaz pda cinsi bir telefonsa bunun garantide geçirdiği süre onun kullanım ömrünü kısaltır. benim şu anki android cihazım şubattan beri garantiye gidip geliyor. ben cihazı kaç aydır kullanamaıyorum hala da garantide. ayrıca birisi de tüketici hakları hakeminin bağlayıcılığ yok demiş. kusura bakmasın da biraz saçmalamış öyle bağlayıcılığı yoksa mobiltelden birisi geçen gün beni neden aradı ve telefonunuz nerde diye telaşla sormazdı.:)
yani demek istediğim cihazınız garantide düdüklenmişse peşine düşün. ama yerine cihaz da aın çünkü uzun süre kullanamayacaksınız. ama en azından böylelerine bir ders vermiş olursunuz.
ayrıca o teknik servislerin her dediğine de dikkar etmeyin. bana geçen bir c6-01 geldi. garanti mikrofonu çalışmayandı sanırım belki başka arıza şikayeti ile giden cihazda anakart bükülmesi olduğunu söyleyip geri vermişler. demişler ki sdiz bu cihazı açmışsınz. adam abi ben bu cihazı açsam geri kapatamam dedi bana öldüm gülmekten:) sonra cihazı açtık bir baktık cihazdaki bütün ekran dirençleri sökük. yolları tahrip edilmiş.
bir hafta uğraştık ama cihaz olmadı. cihazın resmen canına okumuşlar. anakartta da yamukluk yok iyi mi?
başkası geldi gene teknik servis garantili cihazda su tespit etmişler(!) cihazı açtık içinden gram su çıkmadı. ama dokunmatik filmini mi ne kopartmışlar. adama boşu boşuna 200 lira dokunmatik faturası çıktı ama adam bayram etti çünkü teknik servis 700 liramı ne istemiş.
yani @tugrul sana kastım yok ama ben telefoncuyum yani çırağım:) ve inan ki bu teknik servisleri azıcık seviyorsam tüm sevgim kayboldu. alayı işin üçkağıdında.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='yasayanolu' timestamp='1350337860' post='1248136']
öyle bir demişsin ki bildiğimiz mağaza ağzı.
bak güzel kardeşim bizim küçücük dükkanda bile aldığın ikinci el malı eğer ilk hafta içinde bir arıza çıkarırsa malı geri almamız şeklinde bir uygulamamız var.
büyük firmaların ise olayları bambaşka.
diyelim ben -olmuş olaydır.- bir w810 aldım 2008 yılında o zamanlar o telefonlar kraldı. 2007 de olabilir:)
bu telefon arızalı çıktı. zaten telefonun gelmesi bile bir hafta sürmüştü siparişle geliyordu meret.
ne ise telefonun hoparlöründe arıza vardı telefo direkt değişime gitti. yeni sıfır cihaz geldi.
sonra bu cihazı ben -kaul ediyorum-gerçekten kötü kullandım. kaza geçirdim ölümden döndüm telefonun da kasası kırılmış ve anakartı zarar görmüş ama o halde iken süper cihazdı. ne oyunlar oynattı bana:)
ne ise 6-7 ay sonra telefonum iflas etti. cihazı genpa aldı. ve bana hiç sormadan haber vermeden 3 ay içinde yeni bir telefonla değişim yaptılar.
yani sony gibi markalar bu işin peşine düşüyordu. ve tüketiciyi sonuna kadar koruyordu.
ama sen öyle bir diyorsun ki cihaz garanti kapsamında iken istediği kadar arıza yapsın sadece tamir görür. öyle iş olmaz abicim. benim aldığım cihaz pda cinsi bir telefonsa bunun garantide geçirdiği süre onun kullanım ömrünü kısaltır. benim şu anki android cihazım şubattan beri garantiye gidip geliyor. ben cihazı kaç aydır kullanamaıyorum hala da garantide. ayrıca birisi de tüketici hakları hakeminin bağlayıcılığ yok demiş. kusura bakmasın da biraz saçmalamış öyle bağlayıcılığı yoksa mobiltelden birisi geçen gün beni neden aradı ve telefonunuz nerde diye telaşla sormazdı.[img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/smile.png[/img]
yani demek istediğim cihazınız garantide düdüklenmişse peşine düşün. ama yerine cihaz da aın çünkü uzun süre kullanamayacaksınız. ama en azından böylelerine bir ders vermiş olursunuz.
ayrıca o teknik servislerin her dediğine de dikkar etmeyin. bana geçen bir c6-01 geldi. garanti mikrofonu çalışmayandı sanırım belki başka arıza şikayeti ile giden cihazda anakart bükülmesi olduğunu söyleyip geri vermişler. demişler ki sdiz bu cihazı açmışsınz. adam abi ben bu cihazı açsam geri kapatamam dedi bana öldüm gülmekten:) sonra cihazı açtık bir baktık cihazdaki bütün ekran dirençleri sökük. yolları tahrip edilmiş.
bir hafta uğraştık ama cihaz olmadı. cihazın resmen canına okumuşlar. anakartta da yamukluk yok iyi mi?
başkası geldi gene teknik servis garantili cihazda su tespit etmişler(!) cihazı açtık içinden gram su çıkmadı. ama dokunmatik filmini mi ne kopartmışlar. adama boşu boşuna 200 lira dokunmatik faturası çıktı ama adam bayram etti çünkü teknik servis 700 liramı ne istemiş.
yani @tugrul sana kastım yok ama ben telefoncuyum yani çırağım:) ve inan ki bu teknik servisleri azıcık seviyorsam tüm sevgim kayboldu. alayı işin üçkağıdında.
[/quote]
Canım arkadaşım ben halen yazımı okumadığını iddia ediyorum ;) ben istediği kadar arıza yapsın sürekli garantiye gitmek zorundadır diye bişey söylemedim. Yanlışlarımı maddeler halinde düzeltirsen sevinirim, bende öğreneyim... Bana mağaza ağzı derken kendin köşebaşı dükkanı ağzıyla yorum yapıyorsun.
Konumuz, 10 liralık arızası olan telefonun ışıklarını söküp alan, sonra bunun bataryası tamir sırasında patladı deyip orjinal pili araklayan, telefonu paramparça elime veren şerreffsiz telefon tamircileri yada ekran kartınız bozuldu deyip ikinci el daha düşük ekran kartını 70 TL ye satan sonra o da bozulunca ilk çıkardığı ekran kartını tekrar 70 liraya aynı adama satan haysiyetsiz bilgisayar tamircileri değil. (Bunlarda benim gördüklerim, işini layıkıyla yapanları tenzih ediyorum ama acı gerçek bunlardan çok var.)

Ayrıca geçmiş olsun. :good:

Link to comment
Share on other sites

[quote name='TugruL' timestamp='1350365956' post='1248153']
Canım arkadaşım ben halen yazımı okumadığını iddia ediyorum [img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/wink.png[/img] ben istediği kadar arıza yapsın sürekli garantiye gitmek zorundadır diye bişey söylemedim. Yanlışlarımı maddeler halinde düzeltirsen sevinirim, bende öğreneyim... Bana mağaza ağzı derken kendin köşebaşı dükkanı ağzıyla yorum yapıyorsun.
Konumuz, 10 liralık arızası olan telefonun ışıklarını söküp alan, sonra bunun bataryası tamir sırasında patladı deyip orjinal pili araklayan, telefonu paramparça elime veren şerreffsiz telefon tamircileri yada ekran kartınız bozuldu deyip ikinci el daha düşük ekran kartını 70 TL ye satan sonra o da bozulunca ilk çıkardığı ekran kartını tekrar 70 liraya aynı adama satan haysiyetsiz bilgisayar tamircileri değil. (Bunlarda benim gördüklerim, işini layıkıyla yapanları tenzih ediyorum ama acı gerçek bunlardan çok var.)

Ayrıca geçmiş olsun. [img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/good.gif[/img]

Konu hakkında fazla bilgim yok ama bende tecrübeyle edindiğim bir kaç noktaya değinmek istiyorum. Telefonu aldıktan 5 ay sonra şarj almadığını fark ettim diyorsun. Bu durumda cihaz daha sonra arızalanmış demektir.
[/quote]

buna taktım kafayı ben.
şimdi abicim malı aldıktan 2 sene sonra tamire gider ve 20 iş günü içinde cevap gelmezse ücret iadesi hakkı var. ben de o hakkı kullanacağım artık.
bu arada dileğin için teşekkür ederim. canım telefonum gitti gelmedi bir daha dokunmatiğini hala arıyorum.
ben bilgisayarcılık da yaptım evet senin dediklerini ben de gördüm zamanında bana da sağlam diye hurda cihazı kakaladlıar da ben geri verdim. ama bizim telefoncu dükkanı öyle değil. bozuk parçayı sahibine geri veriyoruz zaten.[img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/smile.png[/img]
ben kimseye fiyatnın üzerinde alışveriş de yapmadım bilgisayarcı iken hep piyasanın altında fiyatlar verdim.

Link to comment
Share on other sites

para iadesinden kaçınırlar.onların itiraz günü var.ama hakem kakarı senin lehine sonuçlanmış.mahkemede senin lehine karar verir.avukat yoluyla icra edeceksin.yada o günkü ödediğin para kadar bir orta yol bulup yenisi ile değiştireceksin.genelde mahkeme yoluna 1 tlf için gitmezler ama.paranı alırsın

Link to comment
Share on other sites

[quote]
TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

İKİNCİ KISIM: TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE AYDINLATILMASI

AYIPLI MAL

Madde 4 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./4. md.)
Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.
Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
[/quote]

Bende mantıken diyorumki, @Zaa telefonu 5 ay kullandıktan sonra para iade talebinde bulunmuş. Oysaki 30 gün içinde ayıplı mal bildiriminde bulunması gerekiyordu. Demekki mal o zaman bozuk değildi de sonradan arızlandı. Bu durumda garanti devreye girer. Haa sen sony bu konuda çok iyi değiştiriyor malı diyorsan öpte alnına koy ama kanunen firma bunu yapmayadabilir. Yapanda zor bulursun... 3 - 5 kere her neyse arıza verip garantiye gidip gelmedikçe ürünü kolay kolay değiştirmezler... @Zaa nın ürünü garantiye bile sokmadılar para iade hiç yapmazlar.

Bu benim kanuna bakarak getirdiğim yorumdur. T.H.H den daha iyi bilemem tabi...

Link to comment
Share on other sites

Vay arkadaş baya sıkıntılıymış bu işler, bir nokia 5800 almıştım 2 sene kadar önce arızalı idi. Hepsiburada.com a gönderdim parayı almam 2 hafta sürmemişti. Siz yine de icra takibini başlatın ya da en azından bir avukata danışın bence.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 ay sonra...

[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]Evet arkadaşlar vatancomputer konuyu tüketici mahkemesine taşıdı elime bugun Tük.Mahk. Tesnip Tutanağı geldi.[/background][/size][/font][/color]

[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]Gereği düşünüldü Davalı taraf için:[/background][/size][/font][/color]
[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]1-Dava dilekçesinin ve tesnip tutanağının masraf davacı avansından karşılanarak ,davalı tarafa tebliğine,[/background][/size][/font][/color]
[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]Aşağıdaki hususların ihtaren bildirilmesine;[/background][/size][/font][/color]
[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]-cevap dilekçesi süreniz mhk 317.maddeye göre 2 hafta 'dır ve hmk 319. maddeye göre, cevap dilekçesinin verilmesi ile birlikte savunmasının değiştirilmesi ve genişletilmesi yasağınız başlatılmaktadır.[/background][/size][/font][/color]

[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]-HMK 318.maddeye göre, cevap dilekçesinin ile birlikte,tüm delillerinizi açıkca ve hangi vakıanın delili olduğunuda belirterek bildirmek ; elinizde bulunan delilerinizi dilekçenize eklemek ve başka yerlerden getirilecek dosya ve belgeler için de bunların bulunabilmesini sağlayan bilgilere dilekçenizde yer vermeniz gerekmektedir. Deniliyo ve devam etmekte nokia karşı savunmasını vermiş Tüketici hakem heyeti incelemeden tüketici lehine karar vermiştir diye.[/background][/size][/font][/color]

[color=#333333][font=Verdana, Arial, Tahoma, Calibri, Geneva, sans-serif][size=3][background=rgb(250, 250, 250)]Ne yapmam gerekiyor nasıl bir yol izlemeliyim.[/background][/size][/font][/color]

Link to comment
Share on other sites

  • 5 ay sonra...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...