Jump to content

Çıldırtan Müşteri!


c0ss

Recommended Posts

Çıldırtan Müşteri!

"Tüketici hakları konusunda müşteri her zaman haklı mı?" sorusunu irdelerken çeşitli şekillerdeki mahkemelik olayları araştırmışlar ve buldukları belgelerden birisi bu... Olay gerçek...

WordPerfect (Bilgisayarı -elektrikli- daktilo gibi yapan bir programın yapımcısı)...

Bu şirketin müşteriye yardım hattında banda alınmış bir telefon konuşmasını okuyacaksınız: Bu konusma sonrası WordPerfect görevlisi işinden kovuluyor. Kovulan görevli WordPerfecti kendisini "Gerekçesiz" işten çıkardığı için mahkemeye veriyor. İşte bu konuşmanın deşifresi.

-WordPerfect yardım hattı, buyrun, nasıl yardımcı olabilirim.

-WordPerfect`te bir sorun oldu.

-Nasıl bir sorun?

-Yazı yazıyordum, birden bütün kelimeler gitti.

-Gitti mi?

-Yok oldu!

-Ekranda şu anda ne görüyorsunuz?

-Hiç bir şey.

-Hiç bir şey mi?

-Yazdığım hiç bir şey ekrana çıkmıyor.

-Hala WordPerfect programında mısınız yoksa programdan çıktınız mı?

-Bunu nereden bileyim.

-Ekranda bir "C" harfi görüyormusunuz?

-Bir "hece" mi..

-Boşverin. Ekranda yanıp sönen bir çizgi var mı?

-Söyledim ya hiç bir şey yazmıyor.

-Monitor üstünde yanan bir lamba var mı?

-Monitör ne?

-Ekranı olan yer, televizyon gibi.. Çalıştığını gösteren küçük bir lamba var mı?

-Bilmiyorum.

-Monitörün arkasına bakın, oraya bir elektrik kablosu giriyor olması lazım. Görebiliyor musunuz?

-Evet.

-Harika, o kabloyu takip edin duvarda elektriğe bağlı mı bana söyleyin.

-Bağlı.

-Harika. Monitörun arkasına bakınca baglı olan tek kablo mu gördünüz, yoksa iki tane mi?

-Görmedim.

-Tekrar bakar mısınız, ikinci bir kablonunda bağlı olması lazım.

-Evet buldum.

-Tamam, şimdi onu takip edin bilgisayara bağlı mı diye bakın.

-Kabloya ulaşamıyorum.

-Ulaşmayın, bağlı mı diye bakabilir misiniz?

-Olmuyor.

-Bir şeyden destek alıp eğilip bilgisayarın arkasına baksanız...

-Eğilmek dert değil, karanlık olduğu için bakamıyorum.

-Karanlık?

-Ofisin ışıkları kapalı, pencereden gelen ışık yetmiyor.

-Ofisin ışıklarını yakın.

-Yanmaz.

-Neden?

-Elektrikler kesik.

-Elektrikler mi kesik. Tanrım..! (kisa bir sessizlik) Bilgisayarın kutusu, kitapları herşeyi duruyor mu?

-Evet dolapta.

-Şimdi bilgisayarı sökün, aynen aldığınızdaki gibi paketleyin ve aldığınız dükkana iade edin.

-Durum bu kadar kötu mü?

-Korkarım öyle!

-Peki tamam. Onlara ne diyeceğim?

-"Ben bilgisayar kullanamayacak kadar aptalım" diyeceksiniz. işte böyle, kolay gelsin..."

Link to comment
Share on other sites

ben bu yazıyı elli yerde okudum birisinde IBM firması için birisinde Wordperfect birisinde Microsoft için yazılmıştı falan filan yani her isteyen istediği firmaya bişeler atabilmek için yazıo bunları saçmalık...

Link to comment
Share on other sites

niye olmasın ben bikeresinde müşteriye bi olayı 2saat anlatamadım adam gitti.

ertesi gün aradı ve benim anlatmak istedigim şeyi bana anlatıyo.

bide utanmadan ders vermeye kalkıyo. olmaz diye bişi yok oluyo işte

Link to comment
Share on other sites

Bence gerçek bir olay. Zira baştan sona yardımcı olmaya çalışan, alternatif çözümlere ulaşmak için çabalayan görevlinin karşısında, aptal ve bilgisayarın en basit çalışma prensiplerini (ilki elektrik) bile bilmeyen birisi var. Görevlinin çileden çıkmaması çok zor.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 ay sonra...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...