Jump to content

Btk, Amansız Rekabete El Attı


Recommended Posts

20090605070719_cep.jpg

BTK cep telefonu operatörleri arasında yaşanan rekabetin sınırı aşmaması için harekete geçti.

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), cep telefonu operatörleri arasında yaşanan müşteri kapma rekabetinin sınırı aşmaması için harekete geçti. Referans'tan Sevda Yüzbaşıoğlu'nun haberine göre, yeni bir mevzuat hazırlığı içinde olan kurum, operatör değiştiren aboneleri geri çağırmak için telefon veya kısa mesajla abonelere ulaşılmasına yasak getirmenin yollarını arıyor. BTK İkinci Başkanı Galip Zerey, "Ekibimiz mevzuatı düzeltmek için çalışıyor ama hukuki açıdan zor bir konu. 'Numarasını diğer operatöre taşımış aboneye mesaj gönderme' diyebilir miyiz, onu araştırıyoruz" dedi.

Şu anda uygulanan mevzuata göre numarasını taşımak için başvuran aboneye, taşıma sürecinde hiçbir şekilde mesaj gönderilemiyor. Ancak numara taşıma işlemi tamamlandıktan sonra aboneyi geri kazanmak için farklı tarifelerle ilgili mesajların gönderildiğini, bu konuda da çalışma içinde olduklarını belirten Zerey, "Hukuki açıdan biraz karmaşık bir mesele ama ekibimiz bu konuda yoğun bir çalışma içinde" diye konuştu. Zerey, kısa mesajlarla abonelere gelen ticari reklamı engellemenin ise mümkün olduğunu vurgulayarak, abonelerin operatöre başvurarak, 'bana reklam içerikli mesaj göndermeyin' demesi durumunda, o mesajların artık gelmeyeceğini anlattı.

Fiyatlar dibe kadar indi

Türkiye'de numara taşımanın uzun yıllardır dört gözle beklendiğini ve bu alanda neredeyse bir dünya rekoru kırıldığını açıklayan Zerey, "Herkes numara taşıma gibi bir fırsatı dört gözle bekliyordu. Birçok kişi numarasını değiştirmeden daha ucuza konuşmanın yollarını yıllardır arıyordu. Uygulama başlayınca hızlı bir opertör değişikliği de başladı. Bugüne kadar 4 milyon kişi operatörünü değiştirdi. Bu bir dünya rekoru" dedi. Müşteri kaybının agresif fiyat politikalarına yol açtığına dikkat çeken Zerey, "Müşteri kaybetmeye başladılar ve sınırsıza geçtiler. Turkcell'in 36 milyon abonesi var. Genelde kendi içinde fiyatları çok ucuzdu ama diğer operatörleri aradığınızda çok yüksekti. Biz onu da engelledik. Karar aldık. 'Turkcell'den Avea ve Vodafone'u aradığınızda ödeyeceğiniz ücret Turckcell'in Avea ila Vodafone arasındaki ara bağlantı ücretini geçemez' dedik. Dolayısıyla kıran kırana rekabet başladı. 3 operatörün gelirleri de düşüyor. Bana kalırsa dibe kadar geldi fiyatlar. Maliyetlerine yakın hale geldi. Bu imkan olduğu için herkes çok iyi hizmet vermek zorunda" değerlendirmesinde bulundu. Ara bağlantı ücretlerinin Türkiye'de Avrupa'nın yüzde 80 altında olduğuna dikkat çeken Zerey, bu konuda çok eleştiri aldıklarını, ancak bunu bilerek yaptıklarını, amaçlarının aboneyi ucuza konuşturmak olduğunu söyledi.

3G için 2 önemli şart

30 Temmuz'dan itibaren devreye girecek 3G teknolojisiyle ilgili operatörler ve altyapı sağlayıcı firmalarla özel toplantılar yaptıklarını ve özellikle iki maddeyi iyi anlamalarını istediklerini belirten Zerey, şunları kaydetti:

"Geçtiğimiz cuma bir toplantı yaptık. Vodafone, Avea ve Turkcell'i ve operatörlere 3G'de altyapı sağlayan Ericsson, Huawei ve ZTE'yi davet ettik.

İmtiyaz sözleşmesindeki şartları bir daha anlattık. Bunların uygulanmasını istiyoruz ve kontrol edeceğiz. İmtiyaz sözleşmesinde, operatörlerin kule, konteynır, elektrik tesisatı hariç diğer kullanılan 3G malzemelerinin yüzde 40'ını Türkiye'den almak ve her 3 üreticinin 500 Türk üniversitesi mezunu genci çalıştırma zorunluğunu bulunuyor. BTK bu kişilerin TC kimlik ve sosyal güvenlik numaralarını ve diplomalarını talep edecek. Bu iki maddenin önemi çok. Bu maddelerin dünyada benzeri yok. Sadece Türkiye'de var. Çok eleştiri alıyoruz ama Türkiye'de bu iş böyle."

3G için çalışmalarını mevcut 2G abonelerinin nasıl 3G abonesi olacağı konusuna yoğunlaştırdıklarını anlatan Zerey, bunu çok zor olmadan yaptırmayı planladıklarını, ancak yasa gereği 3G abonesi olacak kişinin abone merkezine gidip imza atması gerektiğini kaydetti. Bu gitme işini hemen yapmayacaklarını ifade eden Zerey, abonelerin maille, telefonla ya da faksla 3G abonesi olup hizmetlerini almaya başlayacaklarını, ondan sonraki 3 veya 6 ay içinde bir gün o imzayı atmaya gideceklerini dile getirdi. Sistemin henüz kesinleşmediğini belirten Zerey, "Bunu bankalardan örnek aldık. Adres teyidi meselesinden... Operatörlerin beklentileri ise bu 3 aylık süre içinde abonelerin mağdur olmayacağının garantisi. Yakında bu konuda da yeni bir yönetmelik yayınlayacağız" dedi.

Yabancıyla olmaz, Vodafone'a Türk müdürü biz tavsiye ettik

Vodafone'un son dönemde yaşadığı sancılı süreci değerlendiren BTK İkinci Başkanı Galip Zerey, şu değerlendirmelerde bulundu: "Vodafone'un genel müdür değişikliği oldu. Geçiş dönemi yaşadılar. En büyük hataları yabancı genel müdürün gelmesiydi. Türkiye'nin şartlarını bilmiyor. Bizimle gelip İngilizce konuşuyor, İngilizce ne kadar konuşabilirsin, tam kafamızdan geçenleri söyleyemiyorduk. O da söyleyemiyordur... Serpil Timuray ile rahat etti. Vodafone'un son dönemde yaşadığı sancılı süreci değerlendiren BTK İkinci Başkanı Galip Zerey, şu değerlendirmelerde bulundu: "Vodafone'un genel müdür değişikliği oldu. Geçiş dönemi yaşadılar. En büyük hataları yabancı genel müdürün gelmesiydi. Türkiye'nin şartlarını bilmiyor. Bizimle gelip İngilizce konuşuyor, İngilizce ne kadar konuşabilirsin, tam kafamızdan geçenleri söyleyemiyorduk. O da söyleyemiyordur... Serpil Timuray ile rahat ettik. Türkçe konuşuyoruz. Ta o zaman Vodafone yöneticilerine, 'yabancı genel müdürle bu iş olmaz' dedim. 'Türkçe konuşan genel müdürü düşünün' diyerek fikrimizi söyledik. Serpil Hanım işi bilen, çok akıllı bir kadın. Çok başarılı olacağını düşünüyorum."

Kaynak: veteknoloji

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...