Jump to content

Sony Ericsson Kesinlikle Almayın...


mcEnGin
 Share

Recommended Posts

ben de sony telefon kullanıyorum yıllardır da kullanırım şu zamana kadar nerdeyse hiç bir sorunla karşılaşmadım karşılaştıysam da bootloader kilidini kırarken falan denk geldim diğer pek çok telefon firmasının da pek çok modelini yakınen incelemiş ve kullanıcılarıyla konuştuğum olmuştur sony kadar dayanıklı üreten firma nerdeyse yok piyasada üstünden araba geçirildiğinde sağ çıkan başka dokunmatik model gösterin gidip hemen alayım ancak sony iki ayrı model çıkardı ikiside bu nitelikte bu birincisi

. ikincisi teknosa tarzı firmalar kvk tipi garanti konusunda satıcı firmaya sıkıntı çıkarmayacaklarını düşündükleri geniş olanaklara sahip firmalarla çalışır eğer garantide bir sıkıntı varsa bu büyük ihtimalle garanti sahibi firmayla alakalıdır adamlar ve garanti ve tamir olanakları çok geniş görünse de tamir konusunda hiç de istekli olmayan firmalardır uzun lafın kısası garantiden şikayetsiz dönen telefon nerdeyse yoktur teknosa da ürün iadesi almamak la hata etmiş burda sorunlu olan telefon üretici firması değil garanti şartlarını sağlamayan tedarikçi firma ve teknosadır. 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Çevrenizdeki yerel bilgisayarcılardan alış veriş yapmak en sağlam çözüm, Hem küçük işletmelerin büyümesine yardımcı olursunuz, hem de bir sorun olduğunda karşınızda her daim bir muhatap bulursunuz. Şahsen tüm elektronik ihtiyaçlarımı tanıdığım bir kaç bilgisayarcıdan alıyorum. Ha bazen buralarda olmayan ya da indirimde olan ürünler bulduğumda gittigidiyor ve hepsiburada'yı kullanmıyor değilim. Ama evde kullandığım laptop'tan, işyerindeki tüm elektronik cihazlara varana kadar hepsini yaşadığım yerdeki firmalardan aldım. Teknosa, Vatan vb. yerlerden hiç malzeme almadım, doğal olarakta hiç sorun yaşamadım.

 

Sonuç: 0 sorun, %100 müşteri memnuniyeti :)

 

Yani bu adamlar zaten devleşmişler, binlerce kişilik müşteri pörtföyü oluşturmuşlar, e hepsine yetişememeleri hayet normal, ayrıca neden daha zengin edeyim ki onları? tamam güzel fiyatlar verebiliyorlar ama, 1400 TL'lik bir laptopu 100 TL kar etmek için internetten alırsam, arızalandığında, 30 iş günü beklemeyi, git gel kargo parası vermeyi, müşteri hizmetlerinin saçmalamasına sabretmeyi göze almışım demektir. Ama tanıdık bir yerden alsan, gidersin, "hadi kardeşim ne oldu bizim iş" dersin, Hatta adam bozulan parçan geri gelene kadar sana idareten bir cihaz bile verebilir. Demem o ki, yerel firmalardan alın, verin, ekonomiye can verin.

 

Yorumunuz için teşekkür ederim.

Link to comment
Share on other sites

Aslında bu konuda anlatılanlar çoğumuzun yaşamı içerisinde sürekli karşılaştığı olaylar.

Bende satın almış olduğum bir çok üründe bunlara benzer sıkıntılar yaşadım.

Bu yüzden ben şu firma iyidir veya şu firma kötüdür diyemem.

Sonuçta Bir malı üreten de, pazarlayan da  bu maldan para kazanma amacı gütmekte, üretilmiş olan malın satılmasından sonra ürünü satın alan tüketicide bu ürüne belli bir meblağ ödemiş olduğundan bu maldan maksimum fayda görmek istemektedir.

Ancak aldığı maldan gerek malın hatalı üretilmiş olması, gerekse kullanım hatalarından kaynaklanan sorunlar yaşayan tüketici bu durumda malı öncelikle pazarlayan, sonrasında üreten firmayla görüşüp almış olduğu ürünün tekrar maksimum fayda verecek hale getirilmesi, aksi durumda da parasının iadesini ister. firmalar da tüketicinin isteğini yerine getirmek zorundadır çünkü malın satışında tüketiciye vermiş oldukları taahhüt bulunmaktadır. Üretici, satıcı ve tüketici arasındaki bu ilişki kanunlarla güvence altına alınmıştır.

Benim yukarıda yazdıklarım normalde olması gerekenler, bizim ülkemiz de ise bu prosedürün nasıl işlediğini henüz çözebilmiş değilim.

Ben kendim için bir ürün almaya niyetlenmişsem paramla rezil olmayı da kabullenmişim demektir.

 

 

Bu durumu böyle kabullenmemek gerekir, tüketici hakem heyeti en geç 3 ay içerisinde açıklaması gereken kararı 5 bucuk ay sonra açıkladı. Sebebi personel yetersizliği ve yoğunluğu, resmen bıktırma politikası içerisinde kaldım. Dediğiniz gibi bizim ülkemizde paramızla rezil olmak diye bir şey var.

Link to comment
Share on other sites

başlık hatalı bence. bir kere ilk konu olsun öbürleri olsun sorunların tamamı teknik servisin aymazlığından kaynaklı şeyler.

bakın sony malı satar sonrası teknik servise kalır. bu tüm markalar için geçerlidir. bir kere istediğiniz marka alın bütün androidlere teleservice bakıyor. bir de sony asya elektroniğe baktırıyor. asya elektronik iyidir. düzgün iş yapar. genpa da öyle. ama bu teleservice iğrenç derecede yüzsüzdür. dün aldığım cihazı gösterdiğimde bana sadece mahkemenin adresini verdiler. iade kararı çıktı ama 3 aydır hala paramı vermediler. bunda suçlu huawei mi sony mi teleservice mi?

aynı arıza iphone de de oluyor nokiada da. bunların suçlusu belli. tüketici hakları neden bu servisi kapatmıyor anlamıyorum. ama ben telefonumu defalarca yere düşürdüm anca kasası çatladı. iphone samsung olsa inanın çatlakla kurtulmam. paramparça olur. çünkü koşarken cebimden fırlayan cihaza elimle vurdum. resmen yere çarptım cihazı. normalde ekranın patlaması gerekirdi. ama patlamadı.

 

Başlık hatalı değil, çünkü ben sony ile de görüştüm. Çözümü onlarda da aradım bulamadım.

Asya telekomada gitti telefon çözemedi teleservise yönlendirdi. İkisi de aynı firmadır.

Teleservis dediğiniz gibi iğrenç bir firmadır. Sony de bu servisle çalıştığı için telefonu alınmaz. 

Link to comment
Share on other sites

ben de sony telefon kullanıyorum yıllardır da kullanırım şu zamana kadar nerdeyse hiç bir sorunla karşılaşmadım karşılaştıysam da bootloader kilidini kırarken falan denk geldim diğer pek çok telefon firmasının da pek çok modelini yakınen incelemiş ve kullanıcılarıyla konuştuğum olmuştur sony kadar dayanıklı üreten firma nerdeyse yok piyasada üstünden araba geçirildiğinde sağ çıkan başka dokunmatik model gösterin gidip hemen alayım ancak sony iki ayrı model çıkardı ikiside bu nitelikte bu birincisi

. ikincisi teknosa tarzı firmalar kvk tipi garanti konusunda satıcı firmaya sıkıntı çıkarmayacaklarını düşündükleri geniş olanaklara sahip firmalarla çalışır eğer garantide bir sıkıntı varsa bu büyük ihtimalle garanti sahibi firmayla alakalıdır adamlar ve garanti ve tamir olanakları çok geniş görünse de tamir konusunda hiç de istekli olmayan firmalardır uzun lafın kısası garantiden şikayetsiz dönen telefon nerdeyse yoktur teknosa da ürün iadesi almamak la hata etmiş burda sorunlu olan telefon üretici firması değil garanti şartlarını sağlamayan tedarikçi firma ve teknosadır. 

 

Kanunen hepsi sırasıyla sorumlular. Ben de hepsiyle tek tek görüştüm. Sony kadar saçma bir firma yok, bir dedikleri bir değini tutmuyor..

Teknosa ayrı bir sorun zaten 20 günlük cihazı değiştirmek yerine servise gönderdi. Uzun lafın kısası üçüyle de bir daha işim olmaz.

Allah belalarını versin.

Link to comment
Share on other sites

 

Kanunen hepsi sırasıyla sorumlular. Ben de hepsiyle tek tek görüştüm. Sony kadar saçma bir firma yok, bir dedikleri bir değini tutmuyor..

Teknosa ayrı bir sorun zaten 20 günlük cihazı değiştirmek yerine servise gönderdi. Uzun lafın kısası üçüyle de bir daha işim olmaz.

Allah belalarını versin.

Versin hemde haram zıkkım olsun..Bu teknosanın yüzünden karakolluk bile oldum ben..

Link to comment
Share on other sites

 

Kanunen hepsi sırasıyla sorumlular. Ben de hepsiyle tek tek görüştüm. Sony kadar saçma bir firma yok, bir dedikleri bir değini tutmuyor..

Teknosa ayrı bir sorun zaten 20 günlük cihazı değiştirmek yerine servise gönderdi. Uzun lafın kısası üçüyle de bir daha işim olmaz.

Allah belalarını versin.

hocam o zaman bir diğer teknik olarak benim uyguladığım tekniği de deneyebilirsin paralel ithalat adı altında piyasada normal satış yapan herhangi bir firmaya göre %40 a kadar indirimle telefon albiliyorsun nasıl olsa garantisi konusunda müşteriyi bıktırma stratejisine giderek servis konusunda gönülsüz davranıyorlar. akakce ve ucuzu  tarzı sitelerden arattırma yaptığında pek çok cihazın çok daha ucuzu nu bulabiliyorsun. benim aldığım xperia go bilinen sitelerde en düşük 800 lira iken ben 640 a almıştım ve şuan hala aynı fiyata satılırken 580 e düşmüştü siteler de genel olarak bir site ne kadar güvenliyse onlar da o kadar güvenli yani sipariş verdiğinde ürün geliyor klon imei olmuyor ve haspel kader bir garantisi oluyor ki Allah bizi onların eline düşürmesin. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra ...

Paramı 1 yıl sonra geri alabildim... Sizde bu tür firmalara paranızı kaptırmayın....



Paramı 1 yıl sonra geri alabildim... Sizde bu tür firmalara paranızı kaptırmayın....



Paramı 1 yıl sonra geri alabildim... Sizde bu tür firmalara paranızı kaptırmayın....

Link to comment
Share on other sites

Bu parayı geri alma mevzusunu biz vatanbilgisayar ile yaşadık bir hardiskimiz arızalandı para iadesi ve kupon teklif ettiler biz para iadesini seçtik en az 3 ay telefonlaştık fax gönderdik iç hatlarda dolaştık en son muhasebeci ile aramız bile açıldı :D ta garanti bankasına kadar uzadı bu iş ONDAN SONRA!!! 12 ay taksitle aldığımız ürünün parasını 12 ay taksitle geri aldık...

 

 

Bu 2 haftadır pro2000 firması ile uğraşıyoruz garanti kapsamında bir kasayı garantiye gönderdik 3. sefer gönderişimiz arızası giderilmeden birkaç parça değiştirip gönderiyorlar.

 

Yani bu işler araştırıldığında müşteri memnuniyeti, kullanıcı bilinci, kısmet, ve kaliteli ürün satışı daha dallandırıp budaklandırabilirim, gibi v.s konulara uzanıyor....

 

Bilinçli kullanıcı olmak bizim sorumluluğumuz.

 

Bir şey daha anlatayım 1 ay önce su arıtma cihazı taktırdık ilkin filtre arızalı çıktı su damlatıyordu onu tümden filtre membran falan derken hepsini değiştirdik adam çekti gitti bir süresonra tekrar su damlatmaya başladı neyse vanasını kapattık tekrar adama haber verdik 1 hafta sonra yeni bir cihaz getirip taktı şimdi problemsiz kullanıyoruz.

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşlar McEngin Kardeşimizi hoş karşılamak gerek...

Canı Yanan ve Bundan dolayı gerek telefonu,gerek telefonu satıp ilgilenmeyen firmayı ve gerek servisi aşağılamasını çok görmemek gerek...

Türkiyemizde Firmalar,T.C yasalarını değil ,kendi prosedürlerini uygularlar...

Örneğin Sony ülkemize bir nevi kaçak olarak girer,ülkemizle uzaktan yakından bağı yoktur,hep paralel ithalat ürünüdür...

şimdi firmalar,da bunun garantisinin çok sıkıntılı bir süreç oldugunu bildikleri için,son kozlarına kadar kullanıyorlar...

Olayın Özü,İslam gibi güzel bir din ile şereflenmişiz ama yapmadığımız adilik yok,biraz kaba oldu ama kusura bakmayın...

 

 MCEngin,sana hiç kızmıyorum,çünkü alınan bir ürün henüz 1 aylık kullanım sürecini doldurmamışken,servis,e giderse...

Servis Sana Şu Bilgilendirmeleri Yapmak Zorunda...

Engin Bey...

1-Dilerseniz Telefonu Tamir Edelim

2-Dilerseniz Yenisiyle Değiştirelim...

3-Dilerseniz Paranızı iade edelim...

Alınan ürün bir aylık kullanım sürecini doldurmamışken arıza yaparsa,kullanıcı bu haklara sahiptir...

 

Fakat Türkiyede oldugunuzu hatırlatır ve daha acımasız olmanızı tavsiye ederim...

Her firma için söylemiyorum tabi...

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşlar McEngin Kardeşimizi hoş karşılamak gerek...

Canı Yanan ve Bundan dolayı gerek telefonu,gerek telefonu satıp ilgilenmeyen firmayı ve gerek servisi aşağılamasını çok görmemek gerek...

Türkiyemizde Firmalar,T.C yasalarını değil ,kendi prosedürlerini uygularlar...

Örneğin Sony ülkemize bir nevi kaçak olarak girer,ülkemizle uzaktan yakından bağı yoktur,hep paralel ithalat ürünüdür...

şimdi firmalar,da bunun garantisinin çok sıkıntılı bir süreç oldugunu bildikleri için,son kozlarına kadar kullanıyorlar...

Olayın Özü,İslam gibi güzel bir din ile şereflenmişiz ama yapmadığımız adilik yok,biraz kaba oldu ama kusura bakmayın...

 

 MCEngin,sana hiç kızmıyorum,çünkü alınan bir ürün henüz 1 aylık kullanım sürecini doldurmamışken,servis,e giderse...

Servis Sana Şu Bilgilendirmeleri Yapmak Zorunda...

Engin Bey...

1-Dilerseniz Telefonu Tamir Edelim

2-Dilerseniz Yenisiyle Değiştirelim...

3-Dilerseniz Paranızı iade edelim...

Alınan ürün bir aylık kullanım sürecini doldurmamışken arıza yaparsa,kullanıcı bu haklara sahiptir...

 

Fakat Türkiyede oldugunuzu hatırlatır ve daha acımasız olmanızı tavsiye ederim...

Her firma için söylemiyorum tabi...

 

Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Ben de tam olarak bunu ifade etmeye çalıştım.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...