Jump to content

Tüketici Hakem Heyeti Kararı Lehime Çıktı


Zaa
 Share

Recommended Posts

İyi günler arkadaşlar 21.09.2011 tarihinde vatanbilgisayardan C6-00 modelinde 619 tl tutarında cep telefonu aldım.
03/03/2012 tarihinde cihazın şarj almadığını farketttim kvk ya götürdüm kvk cihazda yetkisiz müdahale olduğu ve garanti dışı bıraktılarını söylediler itiraz etmeme rağmen başka birine açtırmışınız diyerek bu teli iade ettiler bende hakem heyetine başvurdum.

Karar aşağıdada yazdığım üzere ücret iadesi yönünde çıktı kvk ya 01/10/2012 tarihinde götürdüm kararı ve 08/10/2012 kvk mesaj attı telefonunuz iade beklemektedir.Bugun gittim telefonu iade ettiler nokianın karara itiraz ettiğini söylediler ve eve gelip nokia yı aradım ödeme neden yapılmadığını sordum yetkisiz müdahaleden dolayı ücret iadesi yapılmadığını söyledi bende bilirkişi raporu heyet kararı var dedim bana inanmadınız onlardamı yalan söylüyor falan cevap veremedi tabiki.
Şimdi yapmam gereken nedir arkadaşlar karar 24/09/2012 tarihinde elime ulaştı bu tarihden 15 gün sonra ilamlı icra takibi mi başlatmalıyım.



Hakem heyetinin kararı:

Karar tarihi:26.07.2012

Şikayet edilen Vatan Bİlgisayar

Olayın Özeti:Tüketici 21/09/2011 tarihinde vatanbilgisayardan nokia marka cep telefonu aldığını 03/03/2012 tarihinde telefonun usb bağlantısında sorun oldugunu ve cihazin şarj almadığını fark edip firmayı aradığını kvk teknik servise yönlendirildiğini 20/03/2012 tarihinde cihazda yetkisiz müdahale olduğu iade edildiğini belirmiş olup ödenen bedeli talep etmektedir.

Şikayet Edilenin Savunmasının Özeti:Satış sonrası hizmetlerin verilmemesi yada imalatçı-üretici ve/veya/ithalatçının bulunmaması halinde tüketicilere bu hizmetlerin verilmesinden satıcılar sorumludur.Denilmektedir.

İnceleme Gerekçe:
Hüküm:4822 Sayılı Kanun ile değişik 4077 Sayılı Kanunun 22 ve ilgili yönetmeliğin 11.Maddesi gereği cep telefonu ile ilgili hakem heyeti başkanlığına sunulan dilekçenin belgenin savunmanın bilirkişi raporunun hakem heyetimizce incelenmesi neticesinde ürünün üretim hatası olduğu anlaşılmış olup fatura bedeli olan 619 tl nin iadesine 26.07.2012 tarihinde oy birliğiyle karar verildi.(Üstün haklı olduğunu idda eden taraf 15 gün içerisinde Tüketici Mahkemesine müracaat edebileceğine Edited by Zaa
Link to comment
Share on other sites

teknosadan aldığım general mobile marka cihazda banada para iadesi çıkmıştı... general mobile itiraz hakkı bulunuyor.. 15 gün yasal itiraz süresi var.. onlara teblig ettiğin günden ittibaren.. 15 gün sonunda tüketici haklarını ararsın.. onlarda görünüyor itiraz sonucu ve %99 sonuc gene lehine olacak.. sonrasında vatan bilgisayarı ara sıkıştır.. hatta şimdiden ara yada git..şikayetvar a da güzelcene bir şikayet yaz vatan için... derdini anlat.. vızır vızır seni arayıp bilgi verecekler... 15 gün sonunda itiraz süresi bitiminde paranı alacaksın.. vermezlerse avukata gidiceksin.. avukat tutup icra kanalıyla alacaksın

Link to comment
Share on other sites

[font=comic sans ms,cursive][b]Bende Gold'dan C6-01 Almıştım Telefon Kendiliğinden Donuyordu [/b][/font]
[font=comic sans ms,cursive][b]Servise Gönderdim Anakartı Değiştirip Geri Verdiler Para İadesi Yapmıyorlarmış[/b][/font]
[font=comic sans ms,cursive][b]Telefonu 6 Aydır Kullanıyorum Bi Sıkıntısı Yok [/b][/font]
[font=comic sans ms,cursive][b]Yani Demek İstediğim Bu Tür Yerler Para İadesi Kolay Kolay Yapmazlar Ya Değiştirirler Ya da Servise Gönderip Tamir Ettirirler[/b][/font]
[font=comic sans ms,cursive][b]Olmadı Aynı Marka Modelden Yenisini Yollarlar Hakkını Ara Yenisini Versinler ya da Tamir Etsinler...[/b][/font]

Link to comment
Share on other sites

[quoteAsla vazgeçme kuruşu kuruşuna alırsın. Yıldırma politikası bunlar. Tüketici haklarına gidip yaşadığın olayı anlat ve izlemen gereken yolu öğren. Başarılar...][/quote]
Teşekkürler arkadaşlar sizde benim durumuma düşmeyin nokia almayın sakın ne servisi servis ne kendisi firma ikinci el telefon alsam bundan daha çok ilgilenirdi satan vatandaş.Bu kadar bekledim artık vazgeçemem bundan sonra.

[quote]Karara itiraz etmezlerse haciz yoluyla tahsil edebilirsin. İtiraz ederlerse tüketici mahkemesine kadar gidiyorlar.[/quote]

En kötü ihtimal icraya vermem gerek sanırım müşteri hizmetlerine sordum mahkemeye verdinizmi yok dedi şuan için öyle bişe gözükmüyor giderlerse bu resmi kararı delil olarak kullanırım .

[quote]vatan genelde hediye çeki olarak geri döner size para iadesi ümidinzi kırmak istemem ama benzer durumdan müzdarip yakınlarıma bu şekilde bir karşılık vermişlerdi.[/quote]

Keşke hediye çeki verselerdi vatandan samsung telefon alırdım hemen ama hiç öyle bi niyet yok bunlarda vatanlada görüştüm bu arada.

Edited by Zaa
Link to comment
Share on other sites

24.09.2012 tarihinde tüketici hakem heyeti kararını tebliğ almışsın. 15 gün sonra senin için bu karar kesinleşmiş olur, itiraz hakkın kalmaz. Karşı tarafın ne zaman tebliğ aldığı önemli. onlar da 15 gün içinde tüketici mahkemesine itiraz etmezse ilamlı icra yoluna gidebilirsin. Ayrıca tüketici kanununa göre satıcı, distribitör ve üretici (vatan, kvk, nokia) hep beraber (müteselsil) sorumlular. Sen vatanbilgisayarı icraya ver.

Link to comment
Share on other sites

Evet ilamlı icra mantıklı geliyo zaten başkada çare yok gibi neden vatanbilgisayarı icraya vermeliyim parayı almak daha mı kolay olacak birde zaten hakem heyetine şikayet edilen vatanbilgisayar olarak yazmıstım dilekçeyi

Link to comment
Share on other sites

sen aldığın yere git ve onlara sor.. çünki aldığın firmaya karar teblig ediliyor seninle aynı anda.. onlarda distribitör firmaya iletiyor.. kararın firmaya ulaşmasını takiben 15 iş günü (hafta sonları hariç) karara itiraz hakları bulunuyor... onlar o itiraz hakkını kullanmıştır.. 15 iş günü sonucunda paran sana iade edilir ( tüketici hakem heyetinin verdiği kararların bağlayıcı bir yanı bulunmuyor , bunuda unutmamak gerekli) firmalar ya karara uyar yada uymazlar.. bu firmaları bağlar.. sen şikayetvar sitesine gir orada benim yazdığım gibi yaz.. şikayetlerini para iadesi aldığını söyle firmanın buna uymadığını belirt sana olan tavırlarını yaz.. sonrasında seni yıprattıkları için maddi manevi tazminat davası açacağını belirt ki bu hakkın var.. firmalar ciddi olduğunu anlasın [img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/smile.png[/img] sonra onlar seni vızır vızır arayacak merak etme

benim yazdığım şikayet ve akabinde gelişen olaylar oku istersen :)

[url="http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1136687/teknosa-tuketici-haklari-039nin-karari-hala-uygulanmadi"]http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1136687/teknosa-tuketici-haklari-039nin-karari-hala-uygulanmadi[/url]

sonuç : paramı çatır çatır geri aldım :)

Edited by srkngncy
Link to comment
Share on other sites

bu arada vatan bilgisayarı şikayet etmendeki mantık sana o cihazı satan vatan bilgisayar ve ücreti tahsil edende vatan bilgisayar ( örneklersek ; 200 tl ye distribitör den aldığı ürünü sana 300 tl + kdv ye satan vatan bilgisayardır ).. ikinci bir husus vatan bilgisayar o cihazi geri alıp distribitör e iade etme hakkına sahiptir.. o cihaz sıfırlnır ve raflara geri döner...kısaca vatan ve kvk danışıklı dövüş yapıyorlar. sen distribitör ü şikayet edemez ve icraya veremezsin.. satıcı / aracı firmayı verebilirsin

Link to comment
Share on other sites

sen sanslısın benim şikayetim bu ayın 7 sinde sonuçlanması gerekiyordu hala sonuçlanmadı 3 aylık zaman doldu tüketici hakem heyetini kime şikayet edeceğim bilemiyorum hakem heyetinin bulunduğu ilçe kaymakamlığına mail attım bakalım ne olacak bilen varsa banada yardımcı olsun birde bilirkişi babası hayrına mı çalışıyor yada herhangi bir ücret alıyormu devletten. bilen varmı acaba

Link to comment
Share on other sites

Merhaba bende Vatan Bilgisayar'dan aldığım cep telefonunun 23 ay sonraki arızası için Başvurduğum Tüketici mahkemesinden Lehime Para iadesi sonucu çıktı VatanBilgisayar'a kararın kopyasını verdim ama gerek yokmuş aynı karar kendilerinede bildirildiği için 15 gün sonra telefonu aldığım ödemedeki plana göre bir kısmı peşin bir kısmı kredi kartı ödemesi olarak tarafıma ödendi.Şirketlerden yılmayın hakkınızı sonuna kadar arayın böyle böyle Tüketicinin Haklarına Saygı Göstermeyi (Seve seve ) öğrenecekler.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='Zaa' timestamp='1349801386' post='1246688']
Öyle yapacam artık telefonu alalı 1 sene oldu 5 ay kullandım
[/quote]
Konu hakkında fazla bilgim yok ama bende tecrübeyle edindiğim bir kaç noktaya değinmek istiyorum. Telefonu aldıktan 5 ay sonra şarj almadığını fark ettim diyorsun. Bu durumda cihaz daha sonra arızalanmış demektir. Buda garanti kapsamında onarıma gitmesini gerektirir. Ürün iadesini gerektirmez. Diğer alternatifleri değerlendirelim dersek onları çoktan kaçırmışsın. Eğer süreler değişmediyse, koşulsuz iade hakkı 1 hafta, ürünün ayıplı olduğunu varsayarsak onun iade süreside 1 aydır. Hakem heyetinin ücret iade kararı çok mesnetsiz geldi bana. Tabi bu benim bildiğim kadarıyla, onlar illa bir kılıfa uydurmuşlardır. Şimdi senin 5 ay kullandığın ürünü adam alıp ne yapsın? Sana nasıl parasını iade etsin mantıksız geliyor bana. Sen garantiye kabulü yönünde bir başvuruda bulunsaydın daha uygun olurdu diye düşünüyorum.
Bende hepsiburadadan Nokia telefon almıştım. Acele edip kargocunun yanında kutuyu açmamayışım bir dünya uğraştırdı beni. Telefonun ekranı bozuk çıktı, 2. gün geri yolladım para iadesi istedim. HB telfonun ekranında arıza olmadığını ve sadece 15 dk elimde tuttuğum telefonu çizdiğimi söyleyip telefonu geri yolladı bana. 3-4 kez bu git gel yaşandı teslim almadım telefonu. En son hakem heyetine başvurmuştum bende ve öyle paramı geri alabildim. Telefonu aldığım zaman abime göstermek üzere bozuk ekranın resmini çekmiştim. O resimleri göstermem heyeti karar vermekte fazla uğraştırmadı, HB faka bastı :D O resimleri çekmem büyük şanstı valla.

Umarım sende kısa zamanda atlatırsın bu olayı. İnsanın parasıyla rezil olması kaldırılacak bir stres değil.

Link to comment
Share on other sites

[quote]
sen aldığın yere git ve onlara sor.. çünki aldığın firmaya karar teblig ediliyor seninle aynı anda.. onlarda distribitör firmaya iletiyor.. kararın firmaya ulaşmasını takiben 15 iş günü (hafta sonları hariç) karara itiraz hakları bulunuyor... onlar o itiraz hakkını kullanmıştır.. 15 iş günü sonucunda paran sana iade edilir ( tüketici hakem heyetinin verdiği kararların bağlayıcı bir yanı bulunmuyor , bunuda unutmamak gerekli) firmalar ya karara uyar yada uymazlar.. bu firmaları bağlar.. sen şikayetvar sitesine gir orada benim yazdığım gibi yaz.. şikayetlerini para iadesi aldığını söyle firmanın buna uymadığını belirt sana olan tavırlarını yaz.. sonrasında seni yıprattıkları için maddi manevi tazminat davası açacağını belirt ki bu hakkın var.. firmalar ciddi olduğunu anlasın sonra onlar seni vızır vızır arayacak merak etme

benim yazdığım şikayet ve akabinde gelişen olaylar oku istersen

[url="http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1136687/teknosa-tuketici-haklari-039nin-karari-hala-uygulanmadi"][url]http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1136687/teknosa-tuketici-haklari-039nin-karari-hala-uygulanmadi[/url][/url]

sonuç : paramı çatır çatır geri aldım[/quote]


1000 tlden aşağı meblağlarda tüketici hakem heyetinin kararlarının bağlayıcı yönü var icraylada alınabiliyo o para diye biliyorum en kötü icrayla almam gerek o parayı

[quote]sen sanslısın benim şikayetim bu ayın 7 sinde sonuçlanması gerekiyordu hala sonuçlanmadı 3 aylık zaman doldu tüketici hakem heyetini kime şikayet edeceğim bilemiyorum hakem heyetinin bulunduğu ilçe kaymakamlığına mail attım bakalım ne olacak bilen varsa banada yardımcı olsun birde bilirkişi babası hayrına mı çalışıyor yada herhangi bir ücret alıyormu devletten. bilen varmı acaba[/quote]

Şanslı değilim ben hakem heyetine 27 martta başvurdum 24 eylülde geldi dilekçenin cevabı

[quote]Merhaba bende Vatan Bilgisayar'dan aldığım cep telefonunun 23 ay sonraki arızası için Başvurduğum Tüketici mahkemesinden Lehime Para iadesi sonucu çıktı VatanBilgisayar'a kararın kopyasını verdim ama gerek yokmuş aynı karar kendilerinede bildirildiği için 15 gün sonra telefonu aldığım ödemedeki plana göre bir kısmı peşin bir kısmı kredi kartı ödemesi olarak tarafıma ödendi.Şirketlerden yılmayın hakkınızı sonuna kadar arayın böyle böyle Tüketicinin Haklarına Saygı Göstermeyi (Seve seve ) öğrenecekler.[/quote]

Haklı olduğumuzu kendileride biliyor ama bunlardan telefon alınmaz tezgahta satan adam bile bunlardan daha iyi destek verir.

[quote]
Konu hakkında fazla bilgim yok ama bende tecrübeyle edindiğim bir kaç noktaya değinmek istiyorum. Telefonu aldıktan 5 ay sonra şarj almadığını fark ettim diyorsun. Bu durumda cihaz daha sonra arızalanmış demektir. Buda garanti kapsamında onarıma gitmesini gerektirir. Ürün iadesini gerektirmez. Diğer alternatifleri değerlendirelim dersek onları çoktan kaçırmışsın. Eğer süreler değişmediyse, koşulsuz iade hakkı 1 hafta, ürünün ayıplı olduğunu varsayarsak onun iade süreside 1 aydır. Hakem heyetinin ücret iade kararı çok mesnetsiz geldi bana. Tabi bu benim bildiğim kadarıyla, onlar illa bir kılıfa uydurmuşlardır. Şimdi senin 5 ay kullandığın ürünü adam alıp ne yapsın? Sana nasıl parasını iade etsin mantıksız geliyor bana. Sen garantiye kabulü yönünde bir başvuruda bulunsaydın daha uygun olurdu diye düşünüyorum.
Bende hepsiburadadan Nokia telefon almıştım. Acele edip kargocunun yanında kutuyu açmamayışım bir dünya uğraştırdı beni. Telefonun ekranı bozuk çıktı, 2. gün geri yolladım para iadesi istedim. HB telfonun ekranında arıza olmadığını ve sadece 15 dk elimde tuttuğum telefonu çizdiğimi söyleyip telefonu geri yolladı bana. 3-4 kez bu git gel yaşandı teslim almadım telefonu. En son hakem heyetine başvurmuştum bende ve öyle paramı geri alabildim. Telefonu aldığım zaman abime göstermek üzere bozuk ekranın resmini çekmiştim. O resimleri göstermem heyeti karar vermekte fazla uğraştırmadı, HB faka bastı O resimleri çekmem büyük şanstı valla.

Umarım sende kısa zamanda atlatırsın bu olayı. İnsanın parasıyla rezil olması kaldırılacak bir stres değil.[/quote]


Yorum için teşekkürler öncelikle şimdi şöyle bi durum var telefon dediğiniz gibi 5 ay içinde bozuldu kvkya götürdüm teli garanti dışı bıraktılar başka yere actırmışssınız diyerek öyle bişeyde akıl sağlığı yerinde olan bi insan gidip para verip garantisi varken dışarda yaptırmaz o telefonu bunu ne nokia anladı ne kvk iade ettiler telefonu üstüne üstlük bide öneri yaptılar bozuk teli ver üstüne 778 tl ver aynısından verelim diyolardı oldu dedim bende gittim hakem heyetine ücret iadesi talebinde bulundum bundan daha doğal hakkım olamaz diye düşünüyorum onlar zaten sorunumu gidermiş olsalardı ben ne para iadesi istiyodum nede başka bişe telefonu yapmayıp bide yalan ithamlarda bulunuyo bu Türkiyede rahatına düşkün firmalar.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='TugruL' timestamp='1349867094' post='1246846']
Konu hakkında fazla bilgim yok ama bende tecrübeyle edindiğim bir kaç noktaya değinmek istiyorum. Telefonu aldıktan 5 ay sonra şarj almadığını fark ettim diyorsun. Bu durumda cihaz daha sonra arızalanmış demektir. Buda garanti kapsamında onarıma gitmesini gerektirir. Ürün iadesini gerektirmez. Diğer alternatifleri değerlendirelim dersek onları çoktan kaçırmışsın. Eğer süreler değişmediyse, koşulsuz iade hakkı 1 hafta, ürünün ayıplı olduğunu varsayarsak onun iade süreside 1 aydır. Hakem heyetinin ücret iade kararı çok mesnetsiz geldi bana. Tabi bu benim bildiğim kadarıyla, onlar illa bir kılıfa uydurmuşlardır. Şimdi senin 5 ay kullandığın ürünü adam alıp ne yapsın? Sana nasıl parasını iade etsin mantıksız geliyor bana. Sen garantiye kabulü yönünde bir başvuruda bulunsaydın daha uygun olurdu diye düşünüyorum.
Bende hepsiburadadan Nokia telefon almıştım. Acele edip kargocunun yanında kutuyu açmamayışım bir dünya uğraştırdı beni. Telefonun ekranı bozuk çıktı, 2. gün geri yolladım para iadesi istedim. HB telfonun ekranında arıza olmadığını ve sadece 15 dk elimde tuttuğum telefonu çizdiğimi söyleyip telefonu geri yolladı bana. 3-4 kez bu git gel yaşandı teslim almadım telefonu. En son hakem heyetine başvurmuştum bende ve öyle paramı geri alabildim. Telefonu aldığım zaman abime göstermek üzere bozuk ekranın resmini çekmiştim. O resimleri göstermem heyeti karar vermekte fazla uğraştırmadı, HB faka bastı [img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/biggrin.png[/img] O resimleri çekmem büyük şanstı valla.

Umarım sende kısa zamanda atlatırsın bu olayı. İnsanın parasıyla rezil olması kaldırılacak bir stres değil.
[/quote]
sen olayı da bilmiyorsun konuyu da.
yanlış anlama ama yanlışın var. bir kere cihaz aldığından itibaren 1 ay içinde arıza çıkarırsa değişim istersin. yok sonradan arızalanıp bunu yapamazlarsa ve -eskiden 2 idi şimdi 4 oldu.- 4 defa gidip gelirse değişim ve ücret iadesi isteyebilirsin. değişim olayı da birebir olmaz. senin o telefonunu aldığın zamanki değerine göre şu anki modelini verirler. eskiden sony ericsson bu olayı senin mahkemeye taşımanı beklemeden sana bile sormadan kendi yapardı. neden diye sorarsan mahkeme ile adının birleşmesini sevmeyen bir marka[img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/dribble.gif[/img] hatırlarsan zamanında lg buna dava açmıştı lg kaybedince açtığı karşı dava hala sürüyor. bir kaybederse lg bitti demektir[img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/pleasantry.gif[/img]

Link to comment
Share on other sites

Nokia sevdiğimiz bi markadır belkide halen coğumuza göre ama nokia işi cıvıttı bence zaten pazardada yok olup gidecek artı kvk çok kötü yetkili servis telefonunu servisden alan veya bırakan çoğu insan mutsuz ve şikayetçi.

Link to comment
Share on other sites

[quote name='yasayanolu' timestamp='1349885187' post='1246903']
sen olayı da bilmiyorsun konuyu da.
yanlış anlama ama yanlışın var. bir kere cihaz aldığından itibaren 1 ay içinde arıza çıkarırsa değişim istersin. yok sonradan arızalanıp bunu yapamazlarsa ve -eskiden 2 idi şimdi 4 oldu.- 4 defa gidip gelirse değişim ve ücret iadesi isteyebilirsin. değişim olayı da birebir olmaz. senin o telefonunu aldığın zamanki değerine göre şu anki modelini verirler. eskiden sony ericsson bu olayı senin mahkemeye taşımanı beklemeden sana bile sormadan kendi yapardı. neden diye sorarsan mahkeme ile adının birleşmesini sevmeyen bir marka[img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/dribble.gif[/img] hatırlarsan zamanında lg buna dava açmıştı lg kaybedince açtığı karşı dava hala sürüyor. bir kaybederse lg bitti demektir[img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/pleasantry.gif[/img]
[/quote]
Yazımın başında olayı fazla bilmediğimi belirttim ve @Zaa 'nın durumuna uygun tüketici haklarında geçerli olan birkaç noktayı aktardım. Senin olayı bilmiyorsun dediğin kısım hangisi onu anlayamadım??. Yazdığımı okumadın belliki. Verdiğin cevabın ne benim yazımla nede @Zaa'nın durumuyla bir alakası yok. [img]http://www.tnctr.com//public/style_emoticons/default/pleasantry.gif[/img]

Link to comment
Share on other sites

[quote]Elinde hakem heyeti raporu varsa ve senin lehine ise icra takibi başlatmalısın. Ayrıca yerinde olsam nokia ile telefon trafiğimi artırır ve fırçalarımı çokca atardım.[/quote]

Yarın hakem heyetine gidecem tekrardan orayla görüşecem karanın nokiaya tebliğ tarihini öğrenip ondan sonra 15 gün geçmişmi değerlendirip icra takibini başlatacam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...