Jump to content

Pagerank Nedir?


Psychology

Recommended Posts

Pagerank'e Link Popüleritesi Değeri diyebilriz...Kısaca PR diye adlandırılır.

Sitenizde ne kadar fazla link varsa bu site başarılı olarak yani popüler olarak adlandırılır...Ancak tabi bu sitenizde bir sürü site açıp o sitelerden link vermek anlamına gelmiyor...Google arama Motorunu hazırlayanlar buna önlem olarak bir pagerank bazı koymuş...

Pageranki 3+ olmayan sitelerden aldığınız linklerin size katkısı ne yazıkki yok denecek kadar az....Hatta bu şekilde pr si düşük çok fazla link aldıysanız size zararı bile olabilir.. Eğer bir anda çok fazla site ile link degişimi yaparsanız, google para ile link satın alıp, pagerank dengesini bozmaya çalıştıgınız için sizi cezalandırır.Bu cezanın teknik adıda "Google Bomb".Pagerank 5-6 olmayı beklerken, google PageRank degeriniz 2-3 olabilir...

Öte yandan örneğin 1 tane pr4+ link almanız sizin de pr nize çok şey kazandırıyor...

Başkaları, siz sitenize onun linkini koymadan link verirse bu da pageranginiz için olumlu sonuçlanır...

Peki Link Değişimi Yaparken Nelere Dikkat Etmek Gerekir :

*Dediğimiz gibi pr si minumum 3 ve daha fazla olan sitelerden link alınız..

*Aynı hostta olmayan siteler ile dost olun...Çünkü google aynı aileden olan sitelerin birbirleri için verdiği linki pagerank olarak değerlendirmiyor...

Alıntı

Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra ...

Cok eski ve eksik anlatilmis bir bilgi fakat yinede tesekkurler,

Bilmeniz gereken bazi onemli noktalari soyle anlatayim size kisaca;

PageRank (PR diye adlandiriliyor, bende oyle anacagim yazinin devaminda), google gibi arama motorlarina yardimci olmak amaciyla uzun zamanlar once altyapisi hazirlanmis ve kullanilan bir sistemdi. Yakin yillarda populeritesi sitelerde yayilmaya basladi her google servisi olarak bu da resmen halka acildi diyebilirim. Fakat zaten her arama motorunun bu sistemi var. Sistem kisaca;

Birileri google.com, yahoo.com, msn.com gibi arama motorlarindan herhangi bir kelime yazdiginda kullanicilara populer siteleri ilk siralarda cikartmak icin gelistirilmis bir sistemdir. Yani bir bakima arama motoru sahipleri/yapimcilari su sekilde dusunuyor PR degeri ne kadar yuksekse demek ki o kadar taninan, ziyaret edilen ve itimat goren bir sitedir dedigi icin ust sitelerde siralaniyorsunuz.

Peki simdi arama motorlarinda ilk siralarda cikmayi saglayacak seylerin basinda neler gelir?

1. Arama motorlarinin ilk baktigi ve en onem verdigi domain adidir.

Bu ne demek? Basit www.siteadi.com domain adidir, mesela www.tnctr.com bir domain adidir. Diyelim bir film siteniz var ve kitleniz Turkler... O zaman www.filmturk.com , www.film.com, www.film.com.tr gibi domainleri almaniz sizin ust "film" aramalarinda ust siralarda cikmanizda buyuk etken gosterecektir fakat maglesef tek etken degildir!

2. Meta Taglar.

Meta taglariniz sitenizin icerigini v.s. belirtir. Bu nedenle meta taglarinizin ayrintili ve guzel bir sekilde hazirlanmis olmasi gerekiyor. Ilerleyen gunlerde istenirse arama motorlarina uyumlu (SEO) nasil meta tag hazirlanacagina dair bir yazi hazirlayabilirim. Unutmayin ki meta taglarinizi duzgun duzenlediginizde arama orumceklerine sitenizi daha cok ziyaret ettirip pek guncellemek istemediginiz sayfalari indexletebilirsiniz, hatta ve hatta guncellemeyi dusunuyorsaniz guncellenecek tarihi de belirtip orumcegi o tarihte geri cagirip tekrar indexletebilirsiniz. Kisaca META TAGLAR COK COK ONEMLI ROL OYNAR!

3. SITE TITLE

Sitenizin basligi, html taglari <title>BASLIK</title> olarak girdiginiz alan! Sitenizin icerigini cok kisa ozetleyecek sekilde de olmasi ust siralarda listelenmenize etken gosterir.

4. Sayfalarinizin uzantisi

.html, .php, .asp gibi uzantilardan bahsediyorum... Kisaca .html, .htm sabit sayfalar oldugu icin yani interaktif olmadigi icin arama motorlari bu sayfalari cok sever ve daha cabuk indexler!

PAGERANK!

Simdi yukarida PageRank i acikladim kisaca, etkileyen faktorler nelerdir?

1. AYNI IP UZERINDE KI SITELERIN SIZE FAYDASI PEK YOKTUR! PRSI 10 BILE OLSA!!!!

Arama motorlari su sekilde degerlendirir, ayni serverda oldugunuz icin ayni ip ya da ip setleri uzerinde bulunan iplerden gelen (iplerin uzerinde ki sitelerden) backlinklerden pek bir fayda alamazsiniz!

2. YAKIN IP UZERINDE KI SITELER VE ZIYARETCILER

Diyelim sitenizi evinizde host ettiginizi var sayiyorum. Ayni mahalledi ki arkadasinizin ip si farkli bile olsa sitenizi ziyaret ettiginde ayni mahallede oldugunuz icin (rakamlar ornektir!) 100 ziyaretci PR nizi 1 arttirdigini varsayalim ve bu varsayimla devam edersek, ayni sehirde ki IP setinden gelen 30 ziyaretci PR nizi 1 arttirir, ayni ulkede ki 10 kisi PR nizi 1 arttirir, FARKLI ULKEDE KI 3 ziyaretci PR NIZI 1 ARTTIRIR! Fakat, hostunuz yurtdisinda ise, bu sefer yurtdisinda ki IP ye surekli Turkiye den ziyaretci gelirse ayni ulkeden geliyormus gibi PR degerleriniz artis gostermeye baslar!

3. SITELERE LINK VERME!

Bu cok onemli bir nokta yukarida ki ornekte ki mantikla hemen hemen ayni, PR si 2 ve daha dusuk olan sitelerden pek fazla faydalanamazsiniz, bu nedenle bu sitelere link vermenizin pek anlami yoktur! Negatif olarak etkilenmeniz bile mumkun PR degeriniz 6 iken gidipte 2 olan bir suru siteyle degisim yaparsaniz PR nizi asagiya bile cekersiniz! PR 4 ve ustu iyi PR degeri getirmeye baslar! Arama motorlarina en onemli etkisi mesela diyelim www.tnctr.com un domain linkini TURK WAREZ adi altina link verilirse, TURK WAREZ adi ile arama yapildiginda tnctr.com sitesi daha ustlerde cikar! PR 4 ve ustu sitelere bu sekilde link verdigi surece!

YAPMAMANIZ GEREKENLER;

Bir anda bir cok site ile link degisimi yapmayin, Google BOMB yersiniz yukarida arkadasimizin alinti yaptigi yazida aciklanmis ve daha eklemeyi gerek gormuyorum! Onun haricinde SPAM asla yapmayiniz, belli bir sure etkisini gorursunuz ve sonra neden PR degerim dusuyor dersiniz :lol: Er ya da gec yakalanirsiniz!

Altinti yapip hazirladiginiz yazilar yerine orjinal kendi yazilarinizi yayimlayiniz, bu sizin ust siralarda cikmanizda buyuk etken oynayacaktir.

Daha ayrintili anlatmak istediginiz yerleri lutfen sorunuz bu baslik altinda konuyla ilgili sorulari cevaplaya bilirim.

NOT : Alinti degildir, kendi yazim, tecrubelerim ve arastirmalarima dayanarak yazdigim bir yazidir.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra ...

GOOGLE DA ARAMA USTALIKLARI

Google dan daha fazla yararlanmanız için öncelikle işleyişini bilmeniz gerekir.

Google arama yaptığınız konu ile ilgili ve önemli olan sayfaları bulmak için ileri bir metin eşleştirme yolu izler. Bir sayfa incelendiğinde bu sayfadan bağlantı alan diğer sayfaların da konu ile ilgili içeriği incelenir. Ayrıca aradığınız terimlerin sayfa içinde birbirlerine daha yakın olduğu sayfalar tercih edilir.

Google size yalnızca aradığınız terimlerin tümünü içeren sayfaları getirir. Terimlerin arasına "and"/("ve") eklemenize gerek yoktur. Bir aramayı daraltmak için daha çok terim eklemeniz yeterlidir.

Aramanızdan bir kelime çıkarmak için o kelimenin başına eksi koymanız yeterli olur.

Google stop sözcükleri olarak bilinen protokol ve sonek tipindeki kelime ve karakterleri ihmal eder. ‘http’ ve ‘.com’ gibi terimleri yazmanızın bir anlamı yoktur. Tek bir harf veya rakam girilmiş gibi ihmal edilecektir. Çünkü bu terimler aramaya yardımcı olmayacağı gibi hızın da düşmesine neden olur.

Ama siz bu terimleri ille de aramaya dahil etmek istiyorsanız çözüm başlarına bir boşluktan sonra ‘+’ koymaktır.

Google en kesin aramaların yapılması ilkesiyle çalışır, soyağacı araması yapmaz. Bu nedenle ‘deniz*’ şeklinde girilen kelimelerde ‘denizci’ araması yapılmaz.

Aramalar büyük-küçük harfe duyarlı değildir. Bütün harfler, nasıl yazmış olursanız olun, küçük harfler olarak anlaşılır.

Google’da aramalar, vurgulara ve diyakritik işaretlere duyarlı degildir. Yani, ‘Muenchen’ ve ‘München’ aynı sayfaları bulacaktır. Bu gibi iki kelimeyi ayırmak isterseniz, ‘+Muenchen’ ve ‘+München’ gibi bir + işareti kullanın.

Genelde kullanıcılarca bilinen bir özelliği ise “tırnak içi” aramalardır. Bu aramalarda yazılan kelimeler bir arada aranır. Bunun gibi tireler, bölüm işaretleri, virgüller, eşittir işaretleri ve aynı apostrof işaretleri de google tarafından deyim bağlayıcı olarak tanınır.

Google görüntülemede eleme de sağlar. Sadece pdf formundaki dosyaları mı görüntülemek istiyorsunuz. O zaman aramak için yazdığınız kelimeden sonra bir boşluk bırakıp filetype:pdf yazmanız yeterli. Arama sonuçlarından, dökümanı pdf olanlar seçilip size ulaştırılacaktır.

Henüz Türkçeye kazandırılamamış bazı Google özellikleriyse şöyle:

Üst üste iki noktayla bitirilen kelimeler Google’da operatördür. Örneğin, Google'ın sitesindeki basın bilgilerini bulmak istiyorsanız ‘press site’ operatörünü kullanabilirsiniz.

press site:www.google.com

araması sizi Google basın bilgilerine ******ürecektir.

Google’ın henüz beta durumunda olan bir özelliği, makina çevirisi kullanarak, İngilizce konuşanların, bir çok İngilizce olmayan web sayfalarına erişmesini sağlaması. İngilizce yaptığınız bir arama İngilizce olmayan bir sonuç döndürürse, bu sayfanın İngilizceye tercüme edilmiş haline bir link buluyorsunuz.

Eğer aynı zamanda başlıkların ve özetlerin de İngilizceye çevrilmesini istiyorsanız, seçenekler sayfasındaki tercüme seçeneğini açın. Bu özellik açıkken, Google arama sonuçlarını otomatik olarak İngilizceye çevirir.

Herhangi bir sayfaya kaç yerde işaret edildiğini mi merak ediyorsunuz. Bunun için opertatörünüz ‘link:’ link: url sorgusu, size, bu siteye işaret eden bütün siteleri görüntüler. Örneğin, link:www.google.com size Google'ın ana sayfasını işaret eden bütün sayfaları gösterir.

Hesap makinası yerine arama alanına 56+96*5 yazıp enter ile sonuca ulaşabilirsiniz.

Benzer şekilde üs ve kök işlemlerini de (kök alma operatörünü İngilizce yazmak koşuluyla) yapabilirsiniz. Bunları arama alanına 2^20 veya sqrt(-4) yazarak elde edebilirsiniz.

Daha çok işinize yarayacak bir şey ise bir türlü anlayamadığımız birim sistemi dönüşümlerine imdada koşar.

16 feet in centimeters araması size 487.68 cm olarak yanıtı verecektir.

Kullandığınız ekranın kaç santimetre olduğunu da bulabilirsiniz.Örneğin 17 inç lik ekran için : 17 inch in centimeters yazdığınızda 17 inch = 43.18 centimeters cevabını alırsınız.

Tanım aramak için define kelimesini ardından : ile kullandığınızda (örneğin define: perl) yazdığınız kelimenin İnternet üzerindeki İngilizce tanımlarının bir sıralamasına ulaşabilirsiniz.

Bir film ile ilgili bilgilere de erişebilirsiniz. Movie:filmAdı yazmanız yeterlidir. Ör: movie:GORA , movie:titanic gibi...

Ayrıca henüz ülkemize gelememiş olan cadde ve sokak aramaları da mevcut.

Daha geniş bilgi için bkz. :

Not :

1.

Please register to see this content.
adresi bilim adamı ve araştırmacılar için hazırlanmıştır. (Bilimsel yayınlar,konferanslar v.:D

2. maps.google.com ve Google Earth Uydu fotografları ile tüm dünyadan en küçük birimlere kadar haritalar sunar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 ay sonra...

Nedir bu pagerank? Nasıl çalışır? Pagerank hakkındaki doğrular ve gerçekler... Kaynakta verilen siteden edindiğim bilgiyi derledim ve kısa bir özetini çıkardım.

PAGERANK(PR) NASIL ÇALIŞIR?

1.Pagerank Google’un o sayfanın uygunluğunu ya da önemini belirlemek için kullandığı çeşitli metodlardan sadece birisidir.

2.Google A sayfasından B sayfasına verilen linki sadece bir tavsiye olarak yorumlamaktadır. Google sadece tavsiyelerin yoğunluğuna bakmaz;diğer 100 koşula göre sayfayı analiz eder ve tercihini yapar.

3.Pagerank’ın temeli sayfaya verilen linklerdir, fakat linklerin sayısından çok ilgili ve kaliteli olması daha önemlidir.

4.Bütün linkler pagerank hesapmalasında aynı değere sahip değillerdir.

5.Eğer PR’ı 8 olan bir siteniz varsa ve bu siteden benim siteme bir link varsa , link verilen site makul bir Pr değeri alacaktır. Fakat, siz bu sitede 100 tane linke sahipseniz her özel link Pr değerinin bir kısmını alacaktır.

6.Site hakkında verilen kötü linkler Pagerank değeri üzerinde bir etki yapmaz.

7. Ranking popülaritesi sitenin geçmişini, backlink uygunluğunu ve baclink sürecini önemser. Pagerank ise önemsemez.

8.Pagerank hesaplanırken içerik hesaba katılmaz.

9.Pagerank web sitelerini bir bütün olarak sıralamaz, her sayfa için özel olarak belirlenir.

10.Diğer sitelerden verilen linklerin her biri toplamda önemlidir. Yasaklanan sitelerden verilen linkler sayılmazlar.

11.Pagerank değerleri 0’dan 10’a kadar sıralanmazlar. Pagerank değeri değişebilen bir sayıdır.

12.Her Pagerank seviyesine ulaşılması ilerledikçe zorlaşmaktadır.Pagerank’ın logaritmik bir ölçüde hesaplanıldığına inanılmaktadır.

13.Google Pagerank değerini sürekli hesaplar fakat biz güncellenmiş halini her ay Google Toolbar’da görürüz.

Kaynak: SmashingMagazine

 http://www.smashingmagazine.com/2007/06/05/google-pagerank-what-do-we-really-know-about-it [/CODE]

Link to comment
Share on other sites

  • 1 ay sonra...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...