Jump to content

İşte Ilk Yerli Helikopterimiz... (made In Turkey)


Kaizen07

Recommended Posts

İşte ilk yerli helikopterimiz...

tatak123456.jpg

Mehmetciğin ihtiyacı olan 91 adet Taktik-Taarruz/Keşif helikopteri Türk Silahlı Kuvvetlerine kazandırılmasında tamamıyla milli imkanlar kullanılacak. T129 Atak helikopterleri Türkiye havacılık ve uzay sanayinin Ankara'daki tesislerinde üretilecek. Terörle mücadele Türk silahlı kuvvetlerin ihtiyacı olan taarruz helikopterleri artık Türk mühendisleri tarafından üretilecek.İtalyan ve Türk firmaların ortak projesi olan Atak helikopterinin üretimine Salı günü Başbakan Erdoğan, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, Genelkurmay Başkanı Orgeneral Yaşar Büyükanıt ile İtalya Dışişleri Bakanı Franco Frattini katıldığı törenle resmen başlanmıştı.

Mehmetciğin ihtiyacı olan 91 adet Taktik-Taarruz/Keşif helikopteri Türk Silahlı Kuvvetlerine kazandırılmasında tamamıyla milli imkanlar kullanılacak. T129 Atak helikopterleri Türkiye havacılık ve uzay sanayinin Ankara'daki tesislerinde üretilecek. Geliştirme aşamasında milli kuruluşlar ile işbirliği içerisinde tamamen Türk endüstrisinin hakimiyeti altında üretilecek helikopter, yaklaşık 30 yıl olan kullanım ömrü boyunca istenilen şekilde modernize edilebilecek.

ATAK programının toplam proje süresi sözleşmelerin yürürlüğe girmesinden itibaren 114 ay olup, bu süre içerisinde 60'ıncı ayda ilk T 129 ATAK helikopterinin teslimatı gerçekleştirilecek. Türkiye helikopteri tüm dünya ülkelerine doğrudan satış ve pazarlama hakkına sahip olacak.

Özellikle bölücü örgütle mücadelede etkin rol oynaması beklenen Atak helikopteri gece uçuş yeteneği ile teröristlere karşı Mehmetçiğin en büyük destekçisi olacak.

Uçuş Testinin Videosu:

http://vidomido.superonline.com/video/2008/06/27/6216.html[/CODE]

[color=#FF0000]Haber Kaynak:[/color]

[CODE]http://www.bilisimveteknoloji.com/haber/?tbl=detay&HaberID=1278[/CODE]

Link to comment
Share on other sites

iyide :) helikopterin üzerinde yabancı yazılar var ?

O yabancı yazı değil her ucak ve helikopter de irtibat sağlamak amacıyla kuyruklarına bizim arabalarımız da ki plakalar gibi ucus numarası eklerler o görmüş olduğun da helikopter in hem alttan hem yandan görülsün diye eklenmiş olan uçuş numarasıdır.

Link to comment
Share on other sites

Kuyruktaki numaralar degil arkadasin dedigi. Helikopterin hemen önünde alt kisimdaki yazidan (ESRRCITO) bahsediyor. O da galiba Italyanca, Türk - Italyan ortak yapimi oldugundandir. Yani tamamen yerli mali degil malesef.

Link to comment
Share on other sites

Kuyruktaki numaralar degil arkadasin dedigi. Helikopterin hemen önünde alt kisimdaki yazidan (ESRRCITO) bahsediyor. O da galiba Italyanca, Türk - Italyan ortak yapimi oldugundandir. Yani tamamen yerli mali degil malesef.

Türk-İtalyan ortak girişimi(konsorsiyumunun) adı yanılmıyorsam,İtalyanca ordu demekmiş ayrıyeten :)

Link to comment
Share on other sites

MAdem ortak ismide ortak olmalıydı...Neden İtalyanca bir isim :S

Valla o kadar üst düzey bürokrat değilim ama her şeyin bir açıklaması vardır ,Yanılıyormuyum?

Link to comment
Share on other sites

Bir tabu: Silah lobiciliği...

ATAK, Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacı için üretimi planlanan taktik-taarruz savaş helikopterleri projesini simgelemekte. Yaklaşık 3 milyar dolarlık proje kapsamında toplam 90 savaş helikopteri üretimi yapılacakmış.

Ana yükleniciliği üstlenen Türk Havacılık Sanayi (TUSAŞ) ile İtalyan Agusta Westland arasındaki sözleşmenin yürürlüğe girmesi nedeni ile bugün TUSAŞ’ın Akıncı’daki tesislerinde bir tören düzenlenecekmiş...

Törene Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül’ün de katılması bekleniyormuş...

***

90 savaş helikopterleri üretimi, İtalyan Agusta Westland firması işbirliği ile gerçekleştirilecekmiş...

Yazılım ve donanımı milli imkánlarla tasarlanacakmış...

Türkiye, ATAK programı kapsamında imzalanan işbirliği anlaşması ile T29 adıyla üretilecek helikopterlerin yeni konfigürasyonunun fikri mülkiyetine ortak olmasının yanı sıra, nihai montaj ve uçuş işlemleri de dahil olmak üzere bütün gövde üretimi için dünyada tek kaynak olacakmış...

Hedef, TAI’de imal edilecek ilk T-129’u 2013’te uçurabilmekmiş...

* * *

Türkiye’nin Agusta ile ilişkileri oldukça eskiymiş...

Kıbrıs Barış Harekatı sonrasındaki Amerikan ambargosunda Türkiye’nin ihtiyaç duyduğu helikopterlerin önemli kısmı Bell lisansı ile üretim yapan Agusta’dan karşılanmış...

Halen Türk Silahlı Kuvvetleri’nin envanterinde Agusta imalatı AB412, AB206, AB204 gibi 200’e yakın helikopter bulunuyormuş... Dün, bunları bizim gazetenin web sayfasında okudum...

* * *

‘Saldırı helikopteri mi, yoksa VIP helikopteri mi?

Türkiye yurtdışına bağımlı, silah sistemi olmayan bir saldırı helikopteri almak üzere...

50 Adet ve 3 milyar dolar değerinde bir VIP helikopteri... Taşıma ve binek için... PKK ile mücadele için değil..’

‘ATAK VIP mi oldu?’

Bu kısa eleştiriye de bir kaç zaman önce Hürriyet’te rastlamıştım... Bir yüksek bürokratın adının da telaffuz edildiği, aynı minval eleştiriye de zap yaparken bir kanalda rastladım...

* * *

Biz de silah sektörü açık seçik, kamuoyu önünde, saydamlaşarak tartışılmaz... Silah sektörleri kimin elindedir... Silah komisyoncuları kimlerdir... Nasıl lobi yaparlar... Kaç para komisyon alırlar... Kamuoyu bunu hiç bilmez... Bu bir tabudur...

Türk halkının vergileriyle alınan silahlar konusu, mors alfabesine benzer bir dille zaman zaman sadece ilgilenenlerin anlayacağı bir dar şeritin içinde akarak kaybolur...

Bir türlü berraklaşmaz...

Anlaşılan ATAK projesi için de seslendirilen farklı görüşler var... Lobicilik eleştirisi mi, yoksa duyulmak istenmeyen bir haklılığın dillendirilmesi mi, konu ortalıkta olmadığı için anlamak mümkün değil...

Yazının tamamı için

Please register to see this content.

Link to comment
Share on other sites

ATAK'ın hayata geçirilmesi 12 yıl sürdü

ATAK projesiyle ilgili ilk ihale 1996 yılında açılmış ancak bu ihale 2004 yılında iptal edilmişti. TÜBİTAK'in başkanlığında 2004 yılından itibaren milli bir görev bilgisayarı üzerinde başlayan çalışmaların ardından yeni bir ihale gerçekleştirildi. Savunma Sanayii İcra Komitesi'nin 2007 Mart ayında açıkladığı kararda AgustaWestland firması ATAK Programı ihalesini kazanan firma olarak ilan edilmişti. Ardından Nisan 2007'de Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nca (SSM) ulusal havacılık kuruluşu TUSAŞ ana yüklenici olarak ilan edildi. Daha sonra da TUSAŞ'la ulusal elektronik kuruluşu ASELSAN ve yabancı yüklenici AgustaWestland arasında müzakeresine başlanan ATAK Programı Sözleşmesi imzalandı.

alt_banner.jpg

Haber Kaynağı:AA

12 yıllık geçmişi olan bir konu hakkında boyle asılsız iddialarda bulunmak hiçde etik değil.Açık konuşmak gerekirse Hürriyet yayın grubunda bulunan yazarların çok pravakatör oldugu düşüncesindeyim,Cünkü Türk sılahlı kuvvetlerinin kendi imalatı olan bir cok projede aksi yonde yayımlar yaptılar bu konu üzerinde durulması gerektiği inancındayım ki altı ay once olen 3 tane Aselsan Mühendisi de bu yazıların uzerine tuz biber oldu şimdi ben soruyorum acaba silah lobisi hangi tarafta?

Link to comment
Share on other sites

Arkadaşlar öncelikle resimde gördüğünüz ve videosu verilen uçak İtalyanların Agusta Westland firmasına ait uçaklar. Atak helikopteri prototip haricinde üretilmedi. Tamamı Türkiyede üretilecek uçakların ilk aşamada 40 adet üretilmesi planlanıyor. Uçağın dış kısmı tamamen bu uçağın aynısı olacaktır. Asıl değişiklik ise içindedir, yani yazılımında. Bu yazılımda 4 yılı aşkın süredir Aselsan tarafından geliştirilmektedir. Bundan sonrası kısım ise TAI ile işbirliğiyle olacak kısmıdır. Yani İtalyanların vasfı en aza indirilecektir. Pazarlaması satışı üretimi ve bakımı tamamen Türkiye'nin elinde olacaktır.

İlgili haberler için savunma sanayi müsteşarlığından:

http://www.ssm.gov.tr/tr/dokumantasyon/basinbulteni/pages/20090623.aspx
http://www.ssm.gov.tr/tr/dokumantasyon/basinbulteni/pages/20080625.aspx[/CODE]

Link to comment
Share on other sites

Aselsan'ın Kendi Sitesindeki Açıklama

Helikopter aviyonik ve silah sistemlerine entegre “Kaska Monteli Kumanda Sistemi”ni oluşturan birimlerin özgün olarak tasarlanması, 2 adedi Sistem Entegrasyon Labaratuvarında (SEL), 2 adedi de helikopter üzerinde kullanılacak şekilde ATAK Helikopterine entegre edilmek üzere 4 set sistemin mühendislik prototiplerinin üretilmesi amaçlanan AVCI Projesi sözleşmesi 23 Mayıs 2007 tarihinde SSM ve ASELSAN arasında imzalandı.

Haber Kaynak 1:

http://www.aselsan.com.tr/haber.asp?haber_id=100[/CODE]

[color=#FF0000]Bir Başka Haber:[/color]

Türk Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacı için üretimi planlanan taktik-taarruz savaş helikopterleri (ATAK) projesinde sona gelindi.

Toplam 90 adetlik savaş helikopteri üretiminde ana yükleniciliği görevini üstlenen Türk Havacılık Sanayi (TUSAŞ) ile İtalyan Agusta Westland arasındaki sözleşmenin yürürlüğe girmesi nedeni ile TUSAŞ tesislerinde bir tören düzenlenecek.

24 Haziran’da TUSAŞ’ın Akıncı’daki tesislerinde düzenlenecek törene Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül’ün de katılması bekleniyor. Yazılım ve donanımı milli imkânlarla tasarlanıp üretilecek olan savaş helikopteri üretiminde ana yüklenici görevini üstlenen TUSAŞ ile Agusta Westland arasındaki ilk adım bir süre önce yapılan sözleşme ile atılmıştı. Helikopterlerin üretimi ilk aşamada 50, daha sonra opsiyonel olarak 40 olmak üzere toplam 90 adet olarak planlanıyor.

[color=#FF0000]Haber Kaynak 2:[/color]

[CODE]http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=HaberDetay&ArticleID=879481[/CODE]

[color=#FF0000]

Mhp Başkanvekili Mehmet Şandır'ın Açıklaması:[/color]

ATAK helikopteri neyin karşılığı,2008-06-30 14:49:27

MHP Grup Başkanvekili Mehmet Şandır, "ATAK helikopterin ARGE'si Türkiye tarafından karşılanacak, mülkiyeti İtalyanlara ait olacak, ihracatı ise ABD müsaadesine tabi, bedeli ise türk halkının cebinden çıkacak bir toplama helikopterdir" dedi. Şandır, AKP hükümeti acaba neyin karşılığında İtalya Başbakanı Berlusconi'ye rüşvet vermektedir " diye sordu.

MHP Grup Başkanvekili Mehmet Şandır, Türk Taarruz-Taktik/Keşif helikopteri (ATAK) projesinin ARGE'sinin Türkiye tarafından karşılandığını, mülkiyetinin İtalyanlarda, ihracatının ise ABD'nin müsaadesine tabi olduğunu belirterek, " Bu helikopterler toplamadır " dedi.

Şandır, MHP Adana Milletvekili Kürşat Atılgan ve İzmir Milletvekili Kamil Erdal Sipahi ile Parlamentoda düzenlediği basın toplantısında, ATAK projesi ile ilgili olarak daha önce Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül'e defalarca soru önergesi vermelerine karşılık net bir cevap alamadıklarını söyledi.

[color=#FF0000]BU KONUNUN TAKİPÇİSİYİZ[/color]

" Muhatabımız Milli Savunma Bakanı ve AKP Hükümeti'dir " diyen Şandır, MHP olarak konuyu yakından takip ettiklerini bildirdi.

Mehmet Şandır, " Bu konuda bir yolsuzluk yapılmaktadır, bir usulsüzlük yapılmaktadır. Başlangıcı 3.4 milyar dolar olan bir projede sorular vardır, verilemeyen cevaplar vardır. MHP olarak başlangıcından bu yana bu konunun takipçisiyiz. Ama 24 Haziranda bu proje için Türkiye Cumhuriyeti Hazinesinden 1 milyar dolar ödeme yapılmıştır. Bu ödeme Savunma Sanayi Projesinde belkide böyle bir proje için en yüksek ödemedir. Alınan helikopter bir toplama helikopterdir. Bu helikopterin ARGE'si Türkiye tarafından karşılanacak,

mülkiyeti İtalyanlara ait, ihracatı ABD müsaadesine tabi, bedeli ise Türk halkının cebinden çıkacak bir toplama helikopterdir " diye konuştu.

[color=#FF0000]ERDOĞAN'A SORULAR[/color]

Ülkelerin milli savunmalarının ve güvenliklerinin bu kadar ucuz, bu kadar belirsizliğe mahkum edilemeyeceğini ifade eden MHP Grup Başkanvekili Şandır, şöyle devam etti: " MHP olarak AKP Hükümeti'nden ve Sayın Başbakandan bu sorularımıza toplumun önünde cevap verilmesini istiyoruz.

Bu helikopterin terörle mücadele ne yapacağı ve hangi kabiliyetlere sahip olduğu denenmiş değil ve en az 60 ay sonra ilk helikopter verilecek. Terörle mücadelede, özellikle sınır ötesi operasyonlarda kullanılması gereken taarruz helikopterlerinin bu belirsizlik içine itilmesini hiç bir şekilde iyi niyetli bir yaklaşım olarak görmüyoruz.

AKP Hükümeti acaba neyin karşılığında İtalya Başbakanı Berlusconi'ye rüşvet vermektedir? TSK için terörle mücadelede çok önemli olan bir araç olan taarruz helikopterlerini, hangi bedel ve taahhütlerin karşılığında İtalyanlara ve Berlusconi'ye emanet ediyoruz. Bu soruların cevabını Başbakan ve AKP hükümeti Türk halkına vermek zorundadır. Bu konunun peşini bırakmayacağız. Bu konuda yolsuzluk ithamları ve iddiaları da vardır.

[color=#FF0000]"TERÖRLE MÜCADELENİN BEKLEMEYE TAHAMMÜLÜ YOK" [/color]

MHP Adana Milletvekili Kürşat Atılgan da Taarruz Helikopter Tedarik İhalesi ile ilgili olarak 16 Haziranda Meclis Araştırma Komisyonu kurulması için önerge verdiklerini anımsattı. Güney Afrikalı DANEL firmasının fiyatını artırması üzerine, ihalenin İtalyan Agusta Westland firmasına verildiğini iddia eden Atılgan, ayrıca, geliştirilecek motor masrafının ise Türk halkı tarafından ödeneceğini savundu.

Taarruz helikopterlerinin üçüncü bir ülkeye ihraç edilmesi için ABD'nin iznine tabi tutulduğunu öne süren Kürşat Atılgan, "Ayrıca İtalyan firmasının üretim ve ihracat lisansı şartı, üretim için teknik yardım şekline dönüştürülmüştür. Bu iki teknik söylem aynı şey değildir.

Birbirinden son derece farklı şeylerdir. Bu konunun da mutlaka açıklığa kavuşturulması gerekmektedir" dedi.

[color=#FF0000]SİPAHİNİN SÖZLERİ [/color]

MHP İzmir Milletvekili Kamil Erdal Sipahi de terörle etkin bir şekilde mücadele edebilmek için, çok acil olarak taarruz helikopterlerine ihtiyaç duyulduğunu ifade etti.

Seçilen model üzerine ciddi şüphelerinin bulunduğunu anlatan Sipahi, "Alınacak helikopterler mevcut ihtiyacı karşılayamaz. Bu helikopterler öncelikle Antalya sıcağında tam yüklü olarak denenmelidir. ABD'nin Taret Sistemi'ni verip vermeyeceği belli değildir.

Terörle mücadelede çok acilen taarruz helikopterine ihtiyaç vardır. Ancak, bize ilk helikopter 5 ile 7 yıl arasında teslim edilecektir. Terörle mücadelenin ise beklemeye tahammülü yok" diye konuştu.

[color=#FF0000]Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül'ün Açıklaması:[/color]

Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül, ATAK helikopter ihalesi projesini Agusta Westland firmasının teknoloji desteği ve ASELSAN’ın yüksek performanslı çalışmasıyla bir yabancı firmaya değil, esasında TUSAŞ- Türk Havacılık ve Uzay Sanayine (TAI) verdiklerini söyledi.

Gönül, ”TAI bundan 4 sene evvel hangarları büyük ölçüde boşalmış bir büyük dev uçak şirketi idi. Bugün ise yepyeni hangarlar yapan bir şirket. O tarihte iş hacmi 1,7 milyar dolar civarındaydı. Şimdi iş hacmi 9,5 milyar dolar civarında. Tüm dünyaya hizmet veriyor” dedi. Bakan Gönül ile Savunma Sanayi Müsteşarı Murad Bayar, Eryaman’daki IDEF 2007 Savunma Sanayi Fuarı kapsamında, ASELSAN ile Agusta Westland firması arasındaki ”Atak Helikopteri Kaska Entegre Kumanda Sistemi- Avcı Projesi imza törenine katıldı.

Bakan Gönül burada yaptığı konuşmada, 10 yıldan fazla devam eden büyük bir gayretin neticesini bugün almış olduklarını, 1990 yıllarından beri gelen ATAK helikopter ihalesinde, bugün çok mutlu sona ulaştığını bildirdi.Helikopter ihalesini, Agusta Westland firmasının teknoloji desteği ve ASELSAN’ın yüksek performanslı çalışması ile bir yabancı firmaya değil, esasında TAI’ye verdiklerini belirten Bakan Gönül, bunun Türkiye’de ilk defa olan bir şey olmadığını, bu konuda TAİ’nin kendisini, ehliyetini ispat ettiğini söyledi. Bakan Gönül, şöyle devam etti:”En önemlisi Agusta Westland’ın burada teknolojiyi kıskanmadan TAI’ye verebilmesidir. İkincisi de ATAK helikopterinin İtalya’da değil Türkiye’de üretilmesidir. Üçüncüsü de Türkiye’de yapılacak bu ATAK helikopterinin yurt dışına serbestçe ihraç edilebilmesidir.”

[color=#FF0000]GÖREV BİLGİSAYARI TÜRKİYE’DE ÜRETİLDİ”[/color]

ASELSAN’ın Atak helikopterinde yer alacak birçok parçayı ürettiğini belirten Bakan Görül, helikopterlerde kullanılan görev bilgisayarını 3- 3,5 senedir mühendislerin büyük bir sabrıyla ürettiklerini belirtti.”Görev bilgisayarına sahip olunmadığı taktirde, helikopter tam olarak sizin kullanımınızda değil” diyen Bakan Gönül, şöyle devam etti:

”(Görev bilgisayarını biz koyacağız) şartını koyduğumuz için, uluslararası pek çok firma bu ihaleye giremedi. Türk mühendisinin bu başarısından dolayı iftihar ediyorum. Gerçekten helikopterin yönetimi, silah sisteminin yönetimi böylece Türk mühendisinin, subayının iradesine girmiş oldu. Bundan başka bir husus da, helikopter pilotunun giydiği kasktır. Kokpitte ne varsa kaskta da var. Bunu da ASELSAN’da yaptı. Benzerini dünyanın en ileri uçağında gömüştüm. Şimdi artık pilot gözünün önündeki işaretler hem uçağını yönlendirecek. hem de ateş edebilecek.”

[color=#FF0000]TAI GENEL MÜDÜRÜ[/color]

TAI Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı da yaptığı konuşmada ATAK helikopterleri hakkında bilgi verdi Dörtkaşlı, TAI’nin bu projeyle 4 yılda 6 milyon saat iş yükü aldığını, bu çerçevede yine 4 yılda ortalama 400 nitelikli mühendis istihdam edeceğini belirtti.ASELSAN Genel Müdürü Cengiz Engeneman ise proje kapsamında üretilecek kasklar hakkında bilgi verdi.Agusta Westland firması Üst düzey yöneticisi Giusppee Orsi ise Türkiye ile firması arasındaki ilişkilerin 1960′lı yıllara kadar gittiğini, Türk Silahlı Kuvvetlerinin Agusto firması tarafından üretilen helikopterleri kullandığını söyledi.Orsi, ”bugün yapılan tören, umarım bir kalkış, başarılı uzun bir uçuşun başlangıcı olur” dedi.Daha sonra anlaşma, Bakan Gönül ve Savunma Sanayi Müsteşarı Bayar’ın huzurunda, Orsi ile Engenaman arasında imzalandı. İmza törenin ardından Orsi, Bakan Gönül’e ATAK helikopterinin bir maketini hediye etti.

Link to comment
Share on other sites

İlk milli tankımız 2012'de hazır!

otokar-dan-milli-tank-icin-iddiali-mesaj.jpg

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, 2006 yılı finansal sonuçlarını ve 2007 hedeflerini açıkladı.

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın modern ana muharebe tankı ihtiyacının karşılanması amacıyla başlatılan Milli İmkanlarla Modern Tank Üretimi Projesi'nin 2012 yılında tamamlanmasını ve proje maliyetinin ise toplamda 500 milyon dolara mal olacağını söyledi.

Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, 2006 yılı finansal sonuçlarını ve 2007 hedeflerini açıkladı.

41 MİLYON YTL KAR

Görgüç, şirketlerinin kurulduğundan bu yana en yüksek karına geçen yıl ulaştığını ve 41 milyon YTL kar elde ettiğini belirterek, 2006’da Türk savunma sanayinde ihracat lideri olduklarını söyledi. Otakar’ın 2006 yılı cirosunun 338 milyon YTL, ihracatının da 112 milyon dolar ve satış adedinin de 3 bin 780 olarak gerçekleştiğini kaydeden Görgüç, yeni ürünlerle, yeni pazarlara açılımla, teknoloji yatırımları ve verimlilikle sürdürülebilir büyümeyi yakaladıklarını ifade etti.

BU YILKİ CİRO HEDEFİ 300 MİLYON DOLAR

Bu yılki ciroda 300 milyon dolar, ihracata da 120 milyon dolar hedeflediklerini dile getiren Serdar Görgüç, ticari araçlarda yeni modellerle iç pazarda ve Avrupa’da büyümeyi, savunma sanayindeki başarısını sürdürmeyi amaçladığını kaydetti.

Görgüç, geçtiğimiz yıl savunma sanayinde gerçekleştirdikleri ihracatta sektör lideri olduklarını belirterek, “2007 için savunma sanayinde yeni pazarlara açılmayı hedeflemiştik. Bu hedefimiz doğrultusundaki çalışmalarımızın sonuçlarını almaya başladık. 2007’nin ilk üç aylık diliminde, savunma sanayinde aldığımız 53 milyon dolarlık sipariş ile de, geçen yılın ihracat rakamının yarısını, bu sürede gerçekleştirdik” dedi. Görgüç, zırhlı araçlarının Türkiye dahil 15’ten fazla ülkenin ordusu tarafından kullanıldığını, önümüzdeki 5 yıllık dönemde taktik tekerlekli zırhlı araç ihracatında artış beklediklerini kaydetti.

Bu yılın başında tanıtımını yaptıkları Doruk modelini mayıs ayında piyasaya sunmaya hazırladıklarını vurgulayan Görgüç, ticari araçlarda geçtiğim yılsonu pazara sundukları Sultan 1255’in beğeniyle karşılandığını, satışlarının iyi olduğunu, halk otobüsü versiyonunun da Türkiye’nin birçok yerinde toplu taşımacılıkta kullanılmaya başlandığını dile getirdi.

Serdar Görgüç, yılın ilk üç ayında toplam değeri 170 milyon dolar olan iki büyük sipariş aldıklarını, bunlardan birinin, Otokar’ın bugüne kadar bir kerede aldığı en büyük zırhlı araç siparişi olduğuna dikkat çekerek, son siparişlerle birlikte zırhlı üretim hattında iki yıl boyunca tam kapasite çalışacaklarını bildirdi. Türk zırhlı tankı Cobra ile farklı ülkelere açılacaklarını kaydeden Görgüç, Cobra’da yedek parçaları ve eğitimlerle birlikte sipariş toplamının 167.5 milyon YTL olduğunu söyledi. Görgüç, Cobra’nın TSK’da yaygınlaştığını dile getirdi.

Görgüç, ticari araç pazarında bu yıl daralma beklediklerini, buna paralel olarak orta boy otobüslerde de daralma olabileceğini söyleyen Görgüç, geçtiğimiz yılla karşılaştırdıklarında, orta boy otobüsle bu yılın ilk ayının başarılı geçtiğine dikkat çekti.

İLK MİLLİ TANKIN MALİYETİ 500 MİLYON DOLAR

Geçtiğimiz cuma günü sonuçlanan Milli Tank Projesi'ne de değinen Görgüç, Milli Tank Projesi'nde sözleşme görüşmelerine başladıklarını ifade etti. Fikri mülkiyetleri Türkiye’ye ait olan, TSK’nın ihtiyaçlarını karşılayabilecek tank tasarlamak için mühendislik güçleri ve AR-Ge imkanlarına sahip olduklarını belirten Görgüç, sözleşmeyle ilgili hukuki çalışmaların sürdüğünü, bunun ise ortalama 4 ay gibi bir sürede tamamlanmasını öngördüklerini söyledi. Görgüç, proje maliyetinin kesin olmamakla birlikte 500 milyon dolara mal olacağı tahminini aktarırken, ilk milli muhabere tankının ise projenin tamamlanacağı 2012 yılında teslim edileceğini kaydetti. Milli ana muhabere tankına yönelik öncelikli mühendislik çalışmaları yürüteceklerini, bunun tamamlanmasıyla birlikte yatırım yapacaklarını ifade eden Görgüç, tankın özelliklerinin TSK tarafından belirlendiğini, gizlilik nedeniyle açıklayamayacaklarını ancak motorunun ise dizel olacağını ifade etti. Görgüç, yeni nesil tankların özelliklerini ve teknolojisini üretecekleri tankta kullanacaklarını vurgulayarak, milli çabalarla gerçekleştirecekleri tank için Türkiye’de var olan alt yapıyı seferber edeceklerini, ASELSAN gibi Türk firmalarının görev alacağını bildirdi. Görgüç, verilecek tank sayısının da projenin tamamlanmasının ardından ayrı bir sözleşmeyle belirleneceğini belirterek, milli imkanlarla üretilecek Modern Tank Projesi'nin tüm haklarının Türkiye’ye ait olacağına dikkat çekti.

Kara Kuvvetleri Komutanlığı'nın modern ana muharebe tankı ihtiyacının karşılanması amacıyla başlatılan Milli İmkanlarla Modern Tank Üretimi Projesi'nde de değerlendirme çalışmalarının sonucunda Otokar A.Ş firması ile sözleşme görüşmelerine başlanmasına karar verilmişti.

otokartcw5.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 hafta sonra ...
yaw bi ram üretemeyen tr tank uçak mı üretecek tek başına...gerçekçi olmak gerek arkadaşlar...

bencede gerçekçi olmak lazım ancak kopacılık lazım baksana italyan türk yapımıdır yine agırlıklı italyan işidir :D

Link to comment
Share on other sites

Micro teknoloji ile Makro teknolojiyi birbirine karıştırmayalım.Arkadaşım ram üretemediğini söyledi bana dünyada ram üreten 4 marka sölesene Kingston ,Sata,Twinmos,Corsair,Samsung bunların hepsi uzak doğu kökenli ama silahları Abd ve israil üretiyor senin mantıkla bu iş yürümez.Demek istediğimi anlamadıysan Şöyle izah edeyim senin mantığa göre ram üretecek teknoloji yoksa silah da üretemez dünyanın en önemli üç silah üreticisi Abd , İsrail ve Fransa bunların ram markaları yok ama dünyanın en büyükleri.Yorum yaparken biraz ölçerek ve tartarak yorum yapalım lütfen.

Link to comment
Share on other sites

AgustaWestland Opens New Regional Business Headquarters In Turkey

This news was published on Thursday, May 1st, 2008 and is archived under Helicopters.

AgustaWestland is pleased to announce the opening of its new regional business headquarters in Turkey. The opening ceremony has also been attended by SSM Undersecretary Murad Bayar, AgustaWestland Chief Executive Officer Giuseppe Orsi, Italian Ambassador Carlo Marsili, British Ambassador Nick Baird. Giuseppe Orsi, CEO, AgustaWestland commented “It is a great privilege to celebrate the opening of our new business headquarters in Ankara. AgustaWestland has progressively increased its presence and share on the Turkish helicopter market in recent years and this latest step will enable us to even better support our expanding and already relevant presence in Turkey where we see significant future business opportunities. We are happy and proud to be part of the present and future of the Turkish industrial base through our products, technology and relationships”.

Giuseppe Orsi (AgustaWestland Chief Executive Officer), Nick Baird (British Ambassador), Murad Bayar (SSM Undersecretary), Carlo Marsili (Italian Ambassador), Graham Cole (AgustaWestland Managing Director - Business)

Through its new regional business headquarters, AgustaWestland will also manage the Tactical Reconnaissance and Attack Helicopter (ATAK) programme. The value of the contract, based on the requirement for 50 series production T129 combat helicopters, to AgustaWestland is in excess of Euro 1 billion. In accordance to the agreement, Turkish Aerospace Industry is the prime contractor while additional leading Turkish aerospace companies such as Aselsan will be involved in the programme with significant industrial benefits for Turkey, including local final assembly, delivery and acceptance of the aircraft. Turkish industry will be enabled to provide the T129 with total support capability. The production and export license as well as T129 intellectual property ownership are granted.

This event represents another step in the longstanding collaboration between AgustaWestland and Turkey that dates back to the early sixties, with Agusta honoured by supplying contracts agreed with the Turkish Land Forces, the Turkish Air Force, the Turkish Navy as well as the Turkish Gendarmerie. The Turkish Under Secretariat for Defence Industries awarded AgustaWestland with a contracts for the procurement of a total of 15 AB412EP Search and Rescue helicopters for Coast Guard Command, that already has 10 units in service. AgustaWestland is proud to have had the chance to participate in the Turkish aviation’s growth by collaborating with Tusas Aerospace Industries (TAI) in the past (local production of the SF260 airplanes). Moreover by the current cooperation on two of the most advanced AgustaWestland’s products (the AW139 helicopter, whose fuselage is produced by TAI and delivered at a rate of three per month, and the T129), AgustaWestland is laying the foundation of a successful long term relationship.

alıntıdır...

Link to comment
Share on other sites

Arkadaki hava alanı adı agustanistland ne peki! komple Türktü hani yav.. pehh

O Helikopter Savunma Sanayi Fuarında görüntülenmiştir.Her silah satılmak için üretilir yada yada savunmak için, Demek bizimkiler hem savunma hem satış amaçlı üretmişler ki bu helikopteri.Buda demek oluyor ki bizim helikopterimiz dünya devleri ile aynı sergi de yer almakta.Bundan gurur duymamız gerekirken verdiğiniz tepkiye bakın.Bende buna... pehh

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...