Jump to content

Osmanlı tabloları


mavikiz

Recommended Posts

Osmanlı tablolarından bazıları...

chelebowskivarnasavasi.jpg

Chelebowski, "Varna Savaşı tuval üzerine yağlıboya”

carlobossolikapalicarsi.jpg

Carlo Bossoli, "Kapalıçarşı”, 1845

IIIseliminbayramtoreni.jpg

Konstantin Kapıdağlı, “III.Selim’in Bayram Töreni” - 1789

martinusrorbyearzuhalci.jpg

Martinus Rorbye, Tophanedeki Kılıç Ali Paşa Camisi'nin önündeki Arzuhalci” - 1837

ordununsaraydancikisi.jpg

Van Mour Okulu,"Huzura Kabülden Sonra Elçinin, Ordunun Saraydan çıkışını İzlemesi “- 1757

robertoraimondituccar.jpg

Roberto Raimondi, "Tüccar”

suleymaniyecamii.jpg

Franz von Alt, "Serasker Kulesinden Süleymaniye Camii ve Türbesi”

tophanedekahvehane.jpg

Tophanede Kahvehane

Link to comment
Share on other sites

sağol kardeşim de orada sadece Sultanlara ait resimler var. Bunlar karışık ressamların yaptığı resimler. :D

Link to comment
Share on other sites

Diger konuda verdigin tugralar ve bunlar osmanlilari turkleri anlatan seyler bende burada onlarin hayatlarinida anlatan bir kaynak var dedim zaten :D

Sultanlarin hayatini anlatiyor ablam :)

Ayri bir konu acarsin diye demistim ablam :)

Link to comment
Share on other sites

konu011106xjpg218262fa8zi.jpg

Bu resim türk tarihinin en pahalı resmi kaplumbağa terbiyecisi.

VI- KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ

Osman Hamdi’nin en ilginç ve özgün konularının ikincisi de "Kaplumbağa Terbiyecisi"dir. (1906, 223x117 cm) (9) Özellikle "Lale Devri"ndeki "Sadabad Eğlenceleri"nde geceleri bahçelerin aydınlatılması için kaplumbağaların sırtlarına mumlar dikilerek serbest bırakıldıkları bilgisi bir ipucu olabilir. Yani Osmanlı’nın devlet düzeninde "kaplumbağalar" da "kapıkulları" arasında yer almışlardır; bu arada bir kaç Osmanlı kurumunun (Sanay-i Nefise, Asar-ı Atika Müzesi, Duyun-u Umumiye, vb.) en üst düzeyinde yönetici olan Hamdi Bey’in kendi iş yapma alışkanlığı/tarzı ile astlarının yaklaşımlarına ilişkin bir allegori (10) akla gelmektedir. Osman Hamdi’nin kendisi olan "Terbiyeci" (Daha yaygın bir hayvan terbiyecisi olan "Aslan Terbiyecisi"ni anımsıyoruz...) elinde neyi, boynunda maşası sırtında "keşkül-ü fıkarası" (dervişane bir tevekkülü akla getirmektedir...) hafif öne eğilmiş olarak yapraklarını yiyen üç kaplumbağaya nezaret etmektedir. Arkada kalan iki kaplumbağa ise yemeğe yanaşmaya çalışmaktadır... Osman Hamdi Bey’in mesai arkadaşlarına yönelik acımasız, ümitsiz bir hicvi olarak yorumlanabilir bir resim bu... Önemli olan, alçaktaki tek ışık kaynağından gelen ışıkla aydınlanan resmin, öğelerinin ilgiyi konuya odaklayan bir yalınlık ve kurgu ile her tür gereksiz ayrıntının ayıklandığı (Oryantalist resimlerdeki figür ve eşya zebilliğini, çorbasını düşününüz....) çok başarılı bir yapıt -bir başyapıt- olmasıdır.

tablob30ze5id.jpg

Bu dolmabahçede ki padişah kayığının arkasından gidecek diğer kayıklar. Saray eşrafı padişahın arkasından takip ederek meyleder.

Bu ilk caminin yapılışı ve camide ilk ezandan sonra kılınan namazı temsil eder.

Please register to see this content.

Topkapı saray haremidir.

Diğerleride çeşitli eserlerin anadolu kadını, saray kadını ve saray güruhunu temsilen yapılmış gibi gözüküyor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...