Jump to content

Servise Gönderilecek Dizüstü Bilgisayar Hakkında.


dnzbzkn
 Share

Recommended Posts

Arkadaşlar merhaba.
Hp marka dizüstü bilgisayarımın haziran ayı ortalarında garanti süresi bitiyor.Daha önce hiç servise göndermedim.Garanti bitmeden batarya,temizlik gibi bakımlarını falan yaptırmayı düşünüyorum.
Ne olur ne olmaz diye sonradan eklediğim 4 gb belleği çıkaracağım,servislere bu konularda güvenim yok.
Parça değişimi olur diye göndermeden önce sistemin tüm donanım bilgilerinin bir kopyasını almam mümkün müdür ?
Bilgisayar döndükten sonra bir karşılaştırma yapıp değişen bir şey var mı bakmak istiyorum.

Buna ek olarak,bilgisayarı aldığım zaman işletim sistemi yüklü değildi,aynı şekilde linux sürümlerinden birini yükleyip veya hiç bir şey yüklemeyip göndermeyi düşünüyorum.
Sabit disk üzerinden her şeyi kalıcı olarak silip,olası veri çalınmasına önlem almak istiyorum.Bunu en hızlı nasıl yapabilirim ? 500 gb sabit disk boyutu.
Müşteri hizmetleri ile yarın görüşeceğim,tahmini olarak da ertesi günü gönderimi gerçekleştiririm.

Bilgi veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

Edited by dnzbzkn
Link to comment
Share on other sites

Donanım programları ile tam donanım listesini yedek alabilirsin. Mesela AİDA64 gibi. Yetkili servislerin bu parçaları almaya tenezzül edeceklerini sanmam, sokak arası küçük çaplı mahalle servisi tarzında yetkili servisler hariç. 

Diski güvenli silmek için low level format atman lazım oda hızlı bir şekilde olmaz çok uzun sürer. Yedek veya kullanılmamış disk varsa onu takıp gönderebilirsin. 

 

Link to comment
Share on other sites

sorması ayıp ama ne diye servise göndereceksiniz? anladığım kadarıyla pc'nizde servislik problem yok;

-batarya (bataryanın nesine bakacaklar arıza olmadığı sürece yenisi ile değiştirmezler ve sizde 2 yıldır kullanıyorsunuz)

-temizlik (temizlik dediğiniz sogutucu fanı temizlerler o kadar sonuçta bu masaüstü pc değil içi toz kaplansın)

ve bakım (bakım olarak ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama bence düzenli olarak format atıp yedeklerinizi alın)

o kadar uğraşacaksınız ram sök, format at (ki bu yaptıklarınız garantiyide bozmaz yani siz bunları yapmışsınız garantiniz bitmiş diyemezler) sonra pc gelince içinde değişiklik yaptılarmı acaba diye düşünüp, uğraşacaksınız.

şahsi fikrim; kurulumunu yaptığınız stabil çalışan, sizin bildiğiniz (servislik hiçbir işi olmayan) pc'nizi hiç servise göndermeye gerek yok. Yazık etmeyin pc'nize, Kolay gelsin  

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bu kadar tedirgin olmanızı gerektirecek bir durum yok.

Yetkili servisler cihazınızdan parça çalmaya veya gereksiz yere değiştirmeye tenezzül etmez. (cihaza teste alındığı esnada herhangi bir donanımda sorun saptanmadığı sürece tabiki sorun varsa muadil parça veya bir üstü takılır.)

Cihazı sadece bakım diye gönderecekseniz ücret talep edebilirler. Bunun yerine bilgisayarımda ısınma sorunu var derseniz ona göre fanına hava tutarlar v.s ilgilenirler ama çok sıkıntılı bir durum olmadığı sürece asıl önemli kısım olan termal macunu değiştirmek için uğraşmazlar, çünkü o iş için tüm makineyi dağıtmak gerekiyor.

Cihazınızda herhangi bir sorun yoksa gönderip bir süre bilgisayarsız kalmanıza gerek yok. Size tavsiyem tekno marketlerden kaliteli bir termal macun alıp işten anlayan birine macun yenileme işini yaptırmanız ya da güvenilir bir bilgisayarcıya 20 tl gibi bir ücrete bu işi yaptırmanız. 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

casper0007 - Hocam teşekkürler,yarın programı kurcalayacağım biraz.

yasak_ask - Aida64 programını da deneyeyim hocam teşekkürler.Parça alma konusunda endişem yersiz olabilir belki ama daha önce bir markanın bayi/teknik servisinde,ekran kartımın değiştirildiğini biliyorum.O zamanlar bu kadar bilmiyorduk nedir ne değildir ama bir kez ağzım yandıktan sonra artık işimi sağlama alayım diyorum.
Sabit disk için o kadar uzun sürecekse yandık.

FireWalker - Hocam ben kullandığım ürünleri(hangi ürün grubu olduğu önemli değil)garanti bitmeden servise bir kez ne var ne yok diye gönderiyorum.Dosyalarımı yedekledim.Sistemde yazılımsal bir problem olduğunu sanmıyorum,temiz kullancıyımdır.(Hem donanım hem yazılım anlamında)Zaten en son 1 sene oldu format atalı.
Sorun olarak ise;batarya eski performansında değil ve siz isterseniz talep doğrultusunda servis değişim yapabiliyor.Fanlar fazla sesli çalışıyor,ekranda nadiren de olsa eski tüplü tv'ler deki gibi ekran kapandıktan sonra içe doğru sönme oluyor.Sabit disk daha sesli çalışıyor.Isınma durumu da biraz daha artmış gibi.Dvd yazıcı fazla kullanmasam da makineyi traktöre çeviriyor.Kablosuz çekim gücü de eskiden aynı mesafeden 3-4 diş çok rahat kullandırırken,şimdi 2 diş zor görüyor.
Bunlar göze batmıyor,gayette memnunum bilgisayardan.Ama hazır garantisi varken bir kontrol fena olmaz.Daha sonra başımı ağrıtıp servis peşinde koşmaktansa,şimdi tam sırası.Bellek sökmek 5 dk.Dosyalarım zaten yedekli.Donanım bilgileri içinde arkadaşların önerdikleri programlar işimi çözerim.Tek sorun sabit disk sıfırlamak.
Hiç bir şey olmasa bile bilgisayara format atmış olurum,toparlar kendini.Ek olarak masaüstü bilgisayar var şuan,bilgisayarsız kalmak sorun olmayacaktır.
 

blade92 - Hocam önceki arkadaşlara yazdığım cevaplar,sizinde yazdıklarınıza cevap olabilir.Servis benden ücret talep etmeyecektir,daha önce de deneyimledim bu durumu.
Garanti kavramını hazır vakti dolmamışken değerlendirmek istiyorum,hepsi bu.

Link to comment
Share on other sites

yineben - Elbette hocam,göndereyim,gelsin yazarım son durumu buraya.Bu arada pek öyle sakındığım yok,sadece olması gerektiğini düşündüğüm şeyi yapıyorum.Fotoğraflarını falan da çekeceğim bilgisayarın.Nasıl gönderdiysem öyle almak istiyorum.(Onarılacak bir şey varsa o başka)

Link to comment
Share on other sites

cankusa - Hocam haklılığınız var elbette ama garantisi varken göndermek en iyisi.Önlem gibi düşünebilirsiniz bu durumu.
Ayrıca servis Profilo avm içindeymiş ve benim getirmemi istediler.Tesadüf eseri yarında o taraflarda bir işim var,gitmişken elden ******üreceğim.
Lenovo'da kargo ile karşı ödemeli gönderiyordum.

Link to comment
Share on other sites

herhangi bir sorunu yoksa bosuna gonderme yada servise bırakma.haftalık aşağı yukarı 10 adet notebook geliyor arızalı denilerek
, servisi ile görüşülüp durumu anlatınca sıkıntı yoksa almazlar, illa da gondermek istiyoırum diye belirterek gönderseniz bile herhangi bir sorun yoksa geri paketlenip gönderilir.zaten donanımsal arızalı olanlar ile öylesine gönderilenler daha kargodan teslim alınırken ayıklaniyor merak etmeyin :)

merkez servise değil de belli illerde belli yerlerdeki yetkili servislere bırakırsanız yoktan yere cihaz tornavida değdirip çıkar tak yapılırsa toplayan vatandaşın kabiliyetine göre toplanacaktır.yani bir süre sonra sorun çıkması muhtemeldir.

cihazin fabrika çıkış donanımı ne ise öyle göndermeniz iyidir ekstra donanım yada eksik donanım ile göndermeniz durumunda sorun yaşarsınız yada herhangi bir hak iddia edemezsiniz.

şimdilik söyleyebileceklerim bu kadar.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

burak_489 - Hocam yukarıda da yaşadığım sorunlardan bahsetmiştim.İleride başıma iş açmasın diye garanti süresi içerisinde götürüyorum normal olarak.Ücret verme taraftarı değilim.Ürünü elden teslim edeceğim içinde,yine yüz yüze anlatacağım her şeyi.Hem müşteri hizmetleri ile görüştüm ve kendileri de donanımsal sorunlar olabileceğini söyleyip,servise vermem içinde daha bir ön ayak oldu.Geri paketlenip gönderilir ve benim verdiğim gibi gelmemiş olursa o zaman hakkımı ararım zaten.Sonradan eklediğim bellek dışında bir şey yok,onu da çıkarıyorum zaten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...