Jump to content

100. Yılında Türkiye Ve Hedeflerimiz.....


BeNefSE
 Share

Recommended Posts

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/001_d.jpg[/img]

Dünyanın ilk 10 büyük ekonomisi arasına girmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/002_d.jpg[/img]

Yıllık GSYH’yı 2 trilyon dolara çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/003_d.jpg[/img]

Kişi başına düşen milli geliri 20 bin doların üzerine çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/004_d.jpg[/img]

500 milyar dolarlık ihracat yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/005_d.jpg[/img]

İhracatta ileri ve yüksek teknolojili ürünlerin payını yüzde 20’lere çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/006_d.jpg[/img]

İnşaat malzemeleri ihracatında 100 milyar dolarla dünyada ilk üç arasına girmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/007_d.jpg[/img]
Orta ve yüksek teknolojili ürünlerde Avrasya’nın üretim üssü olmak.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/008_d.jpg[/img]

46 milyon turist ağırlamak ve 50 milyar dolar gelir elde etmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/009_d.jpg[/img]

AB’ye tam üyelik kabul edilirse 63 milyon turist ve 86 milyar dolar gelir elde etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/010_d.jpg[/img]

Dünya çapında turizm kentleri oluşturmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/011_d.jpg[/img]

İç turizm pazarından 20 milyon kişinin yararlanmasını sağlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/012_d.jpg[/img]

Ekonomik sıkıntılardan tamamen uzaklaşmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/013_d.jpg[/img]

Gelir dağılımını daha adil bir hale getirmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/014_d.jpg[/img]

Demokrasi ve hukuk ilkelerini tam işler hale getirmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/015_d.jpg[/img]

Büyüme oranlarını sürdürülebilir olarak ortalama yüzde 7’ler seviyesine yükseltmek.




[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/016_d.jpg[/img]

Cari açığı kapatarak cari fazla vermek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/017_d.jpg[/img]

İşsizliği çok düşük mertebelere çekmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/018_d.jpg[/img]
Yoksulluk sınırının altındaki nüfusu azaltmak.




[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/019_d.jpg[/img]

Çok yüksek insani gelişme kategorisine çıkmak.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/020_d.jpg[/img]

Avrupa Birliği’ne tam üye olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/021_d.jpg[/img]

Ortadoğu’da lider ülke olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/022_d.jpg[/img]

İstanbul’u dünyanın önemli finans şehirlerinden biri yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/023_d.jpg[/img]

Orman varlığını, ülke toplam alanının yüzde 30’una çıkarmak


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/024_d.jpg[/img]

Mevcut ormanları geliştirmek, verimliliğini artırmak ve alanlarını genişletmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/025_d.jpg[/img]

Meteoroloji alanında bölgesel merkez olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/026_d.jpg[/img]
Tüm özel çevre koruma bölgelerinde 2023’e kadar karasal ve denizsel alanlarda biyolojik çeşitlilik tespit çalışmalarını bitirmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/027_d.jpg[/img]

Tüm nesli tehdit ve tehlike altında olan endemik, gösterge türlerin korunmasını sağlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/028_d.jpg[/img]

Yenilenebilir enerji kaynaklarını en az yüzde 30 seviyesine çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/029_d.jpg[/img]

Rüzgar enerjisinde 10 bin MW (megavat) kurulu kapasiteye ulaşmak.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/030_d.jpg[/img]

Jeotermal kaynakların tamamını kullanmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/031_d.jpg[/img]

5 bin MW küçük hidroelektrik santrali kurulu kapasitesini sağlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/032_d.jpg[/img]

60 milyon kapasiteli 1, 30 milyon kapasiteli 2, 15 milyon kapasiteli 3 havalimanı yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/033_d.jpg[/img]

Türkiye’yi havacılık üssü yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/034_d.jpg[/img]

Olimpiyat, Dünya Futbol Şampiyonası ya da Avrupa Futbol Şampiyonası gibi bir büyük organizasyona ev sahipliği yapmak.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/035_d.jpg[/img]

EXPO fuarına ev sahipliği yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/036_d.jpg[/img]

Bölünmüş yolları 32 bin kilometreye çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/037_d.jpg[/img]

Kuzey-güney karayolu koridorlarını iyileştirmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/038_d.jpg[/img]

Yerleşim merkezlerine çevre yolu yapmak.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/039_d.jpg[/img]

Kuzey Marmara Otoyolu, Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir Otoyolu, Ankara-Delice Otoyolu, Ankaraİzmir Otoyolu, Sivrihisar-Bursa Otoyolu, Afyon- Antalya Otoyolu, Ankara-Niğde Otoyolu, Şanlıurfa- Habur Otoyolu, Aydın-Denizli-Antalya Otoyolu, İstanbul-Ankara-Kafkasya ve İran Otoyolu, Şanlıurfa-Diyarbakır Otoyolu’nu yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/040_d.jpg[/img]

24 yeni karayolu yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/041_d.jpg[/img]

Karayolu Akademisi kurmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/042_d.jpg[/img]

Tüm liman ve OSB’lerin bölünmüş yollarla bağlantılarını oluşturmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/043_d.jpg[/img]

Rize-Mardin Otoyolu’nu inşa etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/045_d.jpg[/img]

Türk Otomotiv Kurumu’nu kurmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/046_d.jpg[/img]

Liman ve deniz tesislerini ulusal ulaşım ve trans Avrupa ağlarına entegre etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/047_d.jpg[/img]

Yeni liman projeleriyle transit ülke olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/048_d.jpg[/img]

Elleçleme kapasitesini 32 milyon TEU, 500 milyon ton kuru yük, 350 milyon ton sıvı yük ve 15 milyon yolcuya ulaştırmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/049_d.jpg[/img]

Yurtiçi taşımacılıkta denizyolunun payını yüzde 15’e (ton/km), konteynırlaşma oranını yüzde 15’e (TEU) yükseltmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/050_d.jpg[/img]

Gemi inşa sanayisinde 10 milyar dolar inşa geliri ve yeni istihdam alanları oluşturmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/051_d.jpg[/img]

Katma değeri yüksek, ileri teknolojili gemiler inşa etmek.

Alıntı:http://www.sabah.com.tr/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye?tc=101&albumId=27549&page=1 Edited by tmc200505
Link to comment
Share on other sites

DEVAMI.....

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/052_d.jpg[/img]

Marmara Denizi’nde kuzey-güney, doğu-batı ulaşımları için modern, fonksiyonel ve intermodal taşımacılığa uygun 2 veya 3 katlı araç yükleme boşaltma imkanları olan Ro-Ro terminalleri inşa etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/053_d.jpg[/img]

Kısa mesafe deniz taşımacılığına yönelik, Karadeniz ve Akdeniz limanlarına sefer yapan Ro-Ro, Ro-Pax filosu kapasitesini artırarak hatları çeşitlendirmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/054_d.jpg[/img]

Tersanelerin yoğunlaştığı yerlerde organize yan sanayi bölgeleri oluşturmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/055_d.jpg[/img]

200 adet balıkçı barınağının 55’ini kademeli olarak yat limanına dönüştürmek.




[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/056_d.jpg[/img]

Deniz ticaret filosunu modernize edip, dünyanın en büyük 10 limanından en az birini inşa etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/057_d.jpg[/img]

Denizcilik ekonomisinde Ar-Ge’nin payını, ulusal hedefe paralel yüzde 2 seviyesine çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/058_d.jpg[/img]

Türkiye’nin kıyılarını dünyanın en temiz kıyıları arasına taşıyacak etkin bir çevre yönetim sistemi kurmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/059_d.jpg[/img]

Birbirine yakın iskeleleri ihtisas limanlarına dönüştürmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/103_d.jpg[/img]

Gemi inşa sanayisinde yüzde 80 yerli katkı payını yakalamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/060_d.jpg[/img]

Kent içi ulaşım sistemlerini AB standartlarına uyumlu hale getirmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/061_d.jpg[/img]

Engelliler ve fiziksel hareket kısıtlılığı olanlar için ulaşımda planlama ve tasarım standardı oluşturmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/062_d.jpg[/img]

Raylı sistemlerde yerli sanayiyi teşvik etmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/063_d.jpg[/img]

Kent içi trafikte enerji dostu, çevreye duyarlı doğalgaz-hibrit araç kullanmak, deniz-iç suyolu ulaşımını toplu taşımayla entegre edip iyileştirmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/064_d.jpg[/img]

Kentlere özgün otopark yönetim sistemi kurmak.



[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/065_d.jpg[/img]

22 Eylül’ü ‘’otomobilsiz’’ gün ilan etmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/066_d.jpg[/img]

6 bin 792 kilometre yeni yüksek hızlı tren ağı inşa etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/067_d.jpg[/img]

4 bin 707 kilometre konvansiyonel yeni hat inşa etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/068_d.jpg[/img]

Başkentray projesini inşa etmek


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/069_d.jpg[/img]

Egeray projesini tamamlamak, demiryolu araç filosunu yenilemek


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/070_d.jpg[/img]

Demiryolu Araştırma Enstitüsü kurmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/071_d.jpg[/img]

Demiryolu payını yolcuda yüzde 10, yükte yüzde 20 artırmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/072_d.jpg[/img]

Uçak-dolmuş-taksi işletmeleri kurmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/073_d.jpg[/img]

Deniz, göl gibi yerlere yakın turizm yerleşim merkezlerine hitap edecek deniz hava araçlarını kullanmak, bu alanda gelişim sağlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/074_d.jpg[/img]

Türkiye’nin uluslararası uydu projelerinde yer alması için gerekli çalışmalar yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/075_d.jpg[/img]

Hava kargo taşımacılığına uygun havaalanlarını serbest bölge ilan etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/076_d.jpg[/img]

Yerli imalat olarak en az 2 tip uluslararası bilinirliği olan tek-çift motor pervaneli ve çift motorlu hafif jet uçağı üretmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/077_d.jpg[/img]

100 geniş gövde, 450 dar gövde ve 200 bölgesel uçak olacak şekilde 750 uçaklık bir yapıya ulaşmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/078_d.jpg[/img]

Kendi uydusunu uzaya yerleştirecek teknolojiye sahip olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/079_d.jpg[/img]

Yaylaları, turbo-prob uçuşlarına imkan veren havaalanlarıyla entegre etmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/080_d.jpg[/img]

Posta Düzenleme Kurumu kurmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/081_d.jpg[/img]

Bilişimin hacmini 160 milyar dolara çıkarmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/082_d.jpg[/img]

Genişbant internet abone sayısını 30 milyona ulaştırmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/083_d.jpg[/img]

Uluslararası bilişim şirketlerinin Ar- Ge merkezlerinin Türkiye’de kurulmasının sağlanması amacıyla “Bilişim Vadisi OSB? projesini gerçekleştirmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/084_d.jpg[/img]

Avrupa’nın çağrı merkezi üssü olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/085_d.jpg[/img]

Küresel bilişim teknolojileri pazarında söz sahibi en az bir ulusal şirkete, en az bir ulusal markaya, tasarım ve standardıyla bize ait en az bir ulusal ürüne sahip olmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/086_d.jpg[/img]

Türkiye’nin ilk savaş uçağını tamamlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/087_d.jpg[/img]

Otomotiv sektörünün 5 milyon araç üretmesini ve 125 milyar dolarlık ihracat yapmasını sağla

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/088_d.jpg[/img]

Yaklaşık 10 milyar dolarlık yaş sebze ve meyve ihracatı yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/089_d.jpg[/img]

Hazır giyim sektöründe 60 milyar dolarlık ihracat yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/090_d.jpg[/img]

İçme, kullanma ve sanayi için 38.5 milyar metreküplük su kapasitesi yaratmak; su sıkıntısını ortadan kaldırmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/091_d.jpg[/img]

Tüm sulanabilir arazilerin sulanmasını sağlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/092_d.jpg[/img]

İstanbul’da TEM Otoyolu üzerinde Silivri, Selimpaşa, Bahçeşehir, Avcılar, Kavacık, Ataşehir ve Kurtköy’de cep otogarları yapmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/093_d.jpg[/img]

Avrupa yakasında Silivri-Büyükçekmece Gölü aksında ve TEM Otoyolu arasında kalan bölgeyi; Silivri’nin batısında Değirmenköy, Çanta ve Hadımköy ile Kayabaşı ve Ispartakule’yi; Anadolu yakasında ise Maltepe, Orhanlı, Şile ve Ağva’yı gelişmiş alanlar haline getirmek.

[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/094_d.jpg[/img]

Enerji köprüsü haline gelmek.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/095_d.jpg[/img]

Petrol ve doğalgaz aramalarını artırıp enerjide dışa bağımlılığı ortadan kaldırmak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/096_d.jpg[/img]

İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda işlem gören şirket sayısını 1.000’e ulaştırmak, nüfusun yüzde 10’una yakın yatırımcı olmasını sağlamak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/097_d.jpg[/img]

Okullaşma oranlarını ilköğretim ve ortaöğretimde yüzde 100, yükseköğretimde ise yüzde 50 seviyesine çıkarmak.



[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/098_d.jpg[/img] [b]
[/b]

Teknoparkların etkinliğini artırmak için bölgelerde sağlanan destek, teşvik ve istisnaları 2023’e kadar uzatmak.



[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/099_d.jpg[/img]

Ülke nüfusunun yaklaşık 5’te birinin yaşadığı İstanbul, 2023’te 16 milyonu aşacak.


[img]http://i.sabah.com.tr/sb/fotohaber/ekonomi/2023_yilinda_turkiye/100_d.jpg[/img]

Başkent Ankara’nın nüfusu 5.5 milyona, İzmir’inki 4.5 milyona, Bursa’nınki ise 3.4 milyona ulaşacak.

Edited by tmc200505
Link to comment
Share on other sites

olmayacak şeyler değil mantıklı düşününce ama tüm bunlar için 12 yıl bence yetmez yaa çünkü düşünün kaç yıldır tüp geçit yapıp bitirmeye çalışıyorlar ya da kaç yıldır bursadaki BURSARAY'ı yapamadılar tam anlamıyla.ayrıca biz teknolojiyi biraz geriden takip ediyoruz şuan amerikada adamlar ne bilgisayarlar kullanırken,ilk çıkan oyunlarda ilk diller genelde ingilizce ve rusça olurken,iphone 4 ingilterede çıktığı zamanlarda türkiye de adı bile bilinmiyordu biz bu durumdayken 12 yılda tüm bunları yapmak hayalden başka birşey değildir.inşallah olur ama mantıklı düşünelim 12*365=4380 günde tüm bunlar olabilirmi?bence en az bir 40 50 yıl lazım YA SADECE BİZİM TAM BAĞIMSIZ UYDU GÖNDERMEMİZ BİLE NERDEN BAKSANIZ KAÇ YIL ALIR.hem avrupa birliği 20 yıldır almıyor bizi 2023te de almazlarsa O SAATTEN SONRA BEN GİRMEM ONLARA :D projeler güzel kaynak yaratılabilir ama 2023 e bunlar değil hazır olması çoğu hala proje kısmından bir adım ileri gidemez..TEKRAR SÖYLÜYORUM KEŞKE GİTSE :(

Edited by daywalker_1538
Link to comment
Share on other sites

Zeki Müren Daha iyi söylüyor bence. Tabi zevkler ve renkler değiştirilemiyor. Konuya gelecek olursak, hedefleri herzaman yüksek tutmak gerekiyor ancak bir deyim vardır ki tam yerine cuk diye oturacağını düşündüm. Aç tavuk kendini darı ambarında sanarmış. Artık düşünürüz bu kelimeyi ve düşünürken sanat güneşimiz Zeki Mürenden bu parçayı dinler avunuruz. İsteyen rakı ve yanında balık olan bir masada Türkiye'nin hedeflerini tartışabilir eş dostla.

Sağlıcakla kalın.

[media]http://www.youtube.com/watch?v=bI9kLnWJEa8[/media]

Link to comment
Share on other sites

Xedox bende sayfayı okurken aynı senin gibi ölme eşşeğim ölme diyordum :) Şu bizim başımızdakiler (sadece bugünküler değil taaa ATAMIZIN yaşadığı zamana kadardakiler!!!) birazcık ya biracık Allah rızası için yaa maaşlarından feragat etseler hazine kasasını tam takır yapmasalar her ihalede kendi ceplerini düşünmeseler bütün bu işler 2023'e kalmazdı zaten!!!
İşte 1980'lerden bugüne değişmeyen bir video!!
[media]http://www.youtube.com/watch?v=1M_dfNhL6mQ[/media]

Efendiler Efendiler!! Atatürk 29 Ekim 1923'te Türkiye Cumhuriyeti'ni kurdu ve 10 yılda neler yaptı neler?! Sorarım siz[b]e.

Cumhuriyet'in ilk 10 yılında ekonomi kronolojisi 29.10.2005 | Anadolu Basın Merkezi |[/b] Haber

* 17 Şubat 1923 İzmir'de Türkiye İktisat Kongresi toplandı.
* 29 Ekim 1923 Türkiye Cumhuriyeti ilan edildi. Yeni Türk devletinin ilk cumhurbaşkanlığına oybirliğiyle Gazi Mustafa Kemal seçildi.
* 1 Nisan 1924 Ergani Bakır İşletmeleri devletleştirildi.
* 21 Nisan 1924 Ziraat Bankası'nın üreticilere kredi açmasına ilişkin kanun kabul edildi.
* 23 Nisan 1924 Anadolu-Bağdat Demiryolu'nun devletçe satın alınmasını öngören kanun kabul edildi.
* 14 Mayıs 1924 Türkiye Taş Kömürü Kurumu Zonguldak'ta kuruldu. Taşkömürü üretimi ve maden işleme üniteleriyle entegre bir tesise sahip olan TTK, Zonguldak'ın da sembolü haline geldi. Türkiye taşkömürü ihtiyacının büyük bir bölümü de bu fabrika tarafından sağlanıyor.
* 24 Mayıs 1924 Devlet Demiryolları Müdürüyet Umumiyesi (Genel Müdürlüğü) kuruldu.
* 3 Ağustos 1924 Cumhuriyet döneminin ilk madeni paraları tedavüle çıktı.
* 26 Ağustos 1924 "Türkiye İş Bankası" kuruldu. 1 milyon sermayesi olan bankanın genel müdürlüğüne Celal Bey (Bayar) getirildi.
* 17 Eylül 1924 Türkiye Tütüncüler Bankası ve Yaşarbank kuruldu.
* 1 Ocak 1925 Türkiye Lozan Antlaşması'nın ilgili hükmü uyarınca "gümrük vergisi" uygulamasına başladı.
* 16 Şubat 1925 Havacılığı yaygınlaştırmak, ordunun hava gücünü artırmak amacıyla "Türk Tayyare Cemiyeti" kuruldu. Cemiyet, daha sonra Türk Hava Kurumu adını alacaktır.
* 17 Şubat 1925 Osmanlı İmparatorluğu döneminde üreticiyi büyük sıkıntıya sokan, ürünün değerinin onda birini devlete vermeyi zorunlu kılan "aşar vergisi" kaldırıldı.
* 1 Mart 1925 Fransız tütün rejisi devletleştirildi.
* 8 Mart 1925 Cumhuriyet döneminin ilk milli sigorta şirketi olan "Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketi" kuruldu.
* 5 Nisan 1925 Türkiye'de şeker fabrikaları kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
* 19 Nisan 1925 Sanayi ve Maadin (Madenler) Bankası'nın kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
* 22 Nisan 1925 Ticaret ve sanayi odaları kurulmasını öngören kanun kabul edildi.
* 14 Haziran 1925 Cumhuriyet'in ilk şeker fabrikası, Alpullu'da üretime başladı.
* 5 Ağustos 1925 İzmir Liman ve Körfez İşleri İnhisarı TAŞ kuruldu.
* 15 Ağustos 1925 Kayseri'de tayyare ve motor fabrikası kurulması için Junkers Firması'yla antlaşma imzalandı.
* 1 Ekim 1925 Bursa Dokuma Fabrikası'nın temeli, Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal'in de hazır bulunduğu törenle atıldı. Bursa'da faaliyet g_steren şirket, ipek üretimi yapıyor.
* 5 Ekim 1925 İlk 'cumhuriyet altını' İstanbul Darphanesi'nde basıldı.
* 8 Ocak 1926 Emlak ve Eytam (Yetimler) Bankası kuruldu.
* 9 Ocak 1926 Türkiye'de piyango düzenleme hakkını Tayyare Cemiyeti'ne veren kanun kabul edildi.
* 22 Mart 1926 İçki İnhisarı'nın (tekelinin) devlete ait olmasını öngören kanun kabul edildi.
* 3 Mayıs 1926 Devlet İstatistik Umum Müdürlüğü kuruldu.
* 22 Mayıs 1926 Emlak ve Eytam Bankası Kanunu TBMM'de kabul edildi.
* 6 Ekim 1926 Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası açıldı.
* 26 Kasım 1926 Alpullu Şeker Fabrikası işletmeye açıldı.
* 17 Aralık 1926 Uşak Şeker Fabrikası işletmeye açıldı. ,
* 15 Eylül 1927 Eskişehir Bankası kuruldu. Banka daha sonra "Esbank" adını aldı.
* 6 Kasım 1927 Bünyan dokuma fabrikası işletmeye açıldı.
* 5 Aralık 1927 Cumhuriyet döneminin ilk kağıt paraları tedavüle çıkarıldı. 1, 5, 10, 50, 100, 500 ve 1000 liralık olmak üzere 7 ayrı değerde çıkarılan banknotlar eski Türkçe ve Fransızca bastırıldı. Londra'da Thomas de La Rue Firması'na bastırılan banknotlar için 85 bin İngiliz lirası ödendi.
* 2 Şubat 1928 Ankara Çimento Fabrikası açıldı.
* 28 Mayıs 1929 Tarım Kredi Kooperatifleri Kuruluş Kanunu kabul edildi.
* 11 Haziran 1930 T.C Merkez Bankası Kuruluş Kanunu kabul edildi. Yasa ile banknot çıkarma hakkı Maliye Bakanlığından alınarak Merkez Bankası'na verildi.
* 15 Haziran 1930 Türkiye Cumhuriyeti ilk dış kredisini aldı. Amerikan Yardım Bankası'ndan sağlanan kredi 10 milyon dolar.
* 2 Hazira 1931 Devlet Denizyolları İdaresi'yle liman işletmesi birbirinden ayrıldı.
* 3 Ekim 1931 Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası faaliyete geçti.
* 10 Temmuz 1932 Türkiye Sanayi Kredi Bankası kuruıldu.
* 4 Şubat 1933 Eskişehir Şeker Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 20 Mayıs 1933 Milli Savunma Bakanlığı'na bağlı olarak "Havayolları Devlet İşletmesi İdaresi" kuruldu.
* 3 Haziran 1933 Sümerbank'ın kurulmasına ilişkin kanun TBMM'de kabul edildi.
* 8 Haziran 1933 Halk Bankası ve Halk Sandıkları Kanunu kabul edildi. Ödünç Para verme Kanunu TBMM'de kabul edildi.
* 11 Temmuz 1933 Sümerbank resmen faaliyete geçti.
* 7 Ekim 1933 Turhal Şeker Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 5 Aralık 1933 Eskişehir Şeker Fabrikası üretime başladı.
* 3 Mayıs 1934 Kayseri Uçak ve Motor Fabrikası'nda yapılan, Türk yapımı ilk uçak, Kayseri-Eskişehir arasındaki deneme uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.
* 20 Mayıs 1934 Kayseri Bez Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 16 Haziran 1934 İlk süttozu fabrikası Bursa'da açıldı.
* 14 Ağustos 1934 Genç Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk kağıt fabrikasının temeli İzmit'te atıldı. İzmit Kağıt ve Karton Fabrikası'nın yapımı iki yıl sürecek. Paşabahçe Şişe Cam Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 15 Ağustos 1934 Zonguldak sömikok (antrasit) fabrikalarının temeli atıldı. Kömür yıkama fabrikası işletmeye açıldı.
* 19 Ekim 1934 Turhal Şeker Fabrikası üretime başladı.
* 20 Kasım 1934 Konya Ereğli Bez Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 17 Haziran 1935 (Bazı kaynaklarda 6 Temmuz) Türkiye'de şeker üretimini rasyonel hale getirmek amacıyla, İş Bankası, Ziraat Bankası ve Sümerbank'ın ortaklığıyla "Türkiye Şeker Fabrikaları AŞ" kuruldu. 22 milyon sermayeli şirkete mevcut 4 şeker fabrikası (Alpullu, Uşak, Eskişehir, Turhal) bağlandı.
* 20 Ağustos 1935 Keçiborlu-Kükürt Fabrikası açıldı.
* 23 Ağustos 1935 Nazilli Basma Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 21 Ekim 1935 Tarım Kredi Kooperatifleri Kanunu kabul edildi.
* 23 Ekim 1935 Etibank çalışmalarına başladı.
* 28 Kasım 1935 Bursa Merinos ve Gemlik Suni İpek fabrikalarının temeli atıldı.
* 29 Kasım 1935 Paşabahçe Şişe Cam Fabrikası üretime başladı.
* 10 Aralık 1935 Zonguldak Türk Antrasit Fabrikası işletmeye açıldı.
* 18 Nisan 1936 İzmir Kağıt Fabrikası'nda ilk kağıt üretildi.
* 30 Mayıs 1936 Demir İşletmeleri Genel Müdürlüğü kuruldu.
* 1 Ağustos 1936 Ankara Türk Sigorta AŞ kuruldu.
* 20 Eylül 1936 Malatya İplik ve Bez Fabrikası AŞ kuruldu.
* 3 Nisan 1937 Karabük Demir-Çelik Fabrikaları kuruldu. Fabrika halen KARDEMıR adıyla demir çelik üretimi gerçekleştiriyor. Fabrika 1994 yılında sembolik bir fiyata işçilere satıldı. Bu yıl da halka açıldı.
* 4 Nisan 1937 Ereğli Bez Fabrikası üretime başladı.
* 25 Mayıs 1937 Malatya Bez Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 4 Haziran 1937 T.C. Ziraat Bankası Kanunu TBMM'de kabul edildi.
* 14 Haziran 1937 Tarım Bakanlığı Kuruluş kanunu kabul edildi.
* 9 Ekim 1937 Nazilli Basma Fabrikası Atatürk tarafından açıldı.
* 6 Kasım 1937 Belediyeler Bankası açıldı.
* 27 Aralık 1937 Denizbank Kuruluş Kanunu kabul edildi.
* 7 Ocka 1938 Halk Bankası ve Halk Sandıkları Kuruluş Kanunu kabul edildi.
* 2 Şubat 1938 Bursa'da Sümerbank Merinos kuruldu. Cumhuriyet yıllarının ilk sanayi kuruluşlarından olan Merinos Türk Silahlı Kuvvetleri için giysi üretimi yapmak amacıyla kuruldu.
* 10 Şubat 1938 Gölcük'te yeni bir tersane kurulmasına ilişkin kanun kabul edildi.
* 24 Haziran 1938 Toprak Mahsulleri Ofisi kuruluş kanunu kabul edildi.
* 10 Temmuz 1938 İzmit Klor Fabrikası'nın temeli atıldı.
* 20 Temmuz 1938 Fiskobirlik kuruldu. Giresun ve Ordu bölgesinde yetiştirilen fındığı alarak tesislerinde işleyen ve dış pazarlara satan Fiskobirlik, dünya fındık piyasasında da önemli bir söz sahibi.

ALINTI: http://www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=26850&KTG_KOD=332
Birde şu sayfaya göz atın!! : http://www.ekodialog.com/Makaleler/cumhuriyet_sektor.html

Ya şimdi? Bunlar birer birer satılıyor/satıldı. 2023'e kadar bu üstte arkadaşımızın açtığı konunun hepsi olur!! Olmaz diye birşey yoktur!! Bizim başımızda 1938'ten bu yana Atatürk gibi adam yani ADAM GİBİ ADAM!! olmadığı için bugün biz böyleyiz ve onun içindir ki Rüyalarda Buluşalım, Ölme eşşeğim ölme v.b. diyip duruyoruz!!! Başımıza geçenler kendi ceplerini değil vatandaşın cebini düşünselerdi bugün çok farklı bir Türkiye olurdu! Yani 1923'ten bugüne o gelişmeler halen devam ediyor olsaydı!!!

Lütfen araştırın bakın Cumhuriyetin ilk 10 yılında neler yapılmış. 29 Ekim 1923'ten önce neydik? 29 Ekim 1933'te ne olduk? ve 07.01.2011'de neyiz?

Saygılarımla

[img]http://yxobnw.bay.livefilestore.com/y1pXVUEAdEPQ8GjlgzAsrQ_emgmt6k0DTczHhvaM0z7J-Jq90jEr3nOYcYJK9BNub0LHet-CFizgO-MPC9-cmJNWiVKJvaAEpnH/ALIAS007.gif[/img]
[img]http://yxobnw.bay.livefilestore.com/y1pTSfo30D_-GRAz59b1oeReflbL-pkBP9dgVIp6c5G3jR6DfyBT60AJxZymQFQVHV7vfeDJp8_LUIC4ebd99i1rB5XhlklnIcq/ALIAS007.gif[/img]

Link to comment
Share on other sites

[quote name='HighDamage' date='07 Ocak 2011 - 22:51 ' timestamp='1294434107' post='939995']
Niye herkes olmaz diyor ki? Yapanlar nasıl yapıyor? Onlardan eksiğimiz ne? Bunlardan çok daha fazlasını atalarımız yapmamış mı ? Tüm DÜnyayı dize getiren osmanlı değil miydi ?
[/quote]

Doğru söze ne gerek?10 yıl önce de bunlar olmaz dediklerimiz oldu....Tabi tüm yukarıdakiler olacak diye bişey yok önemli olan hedef koymak ve hedefe ulaşmaya çalışmaktır...Biz gözümüzün önünde çocuklarımızın büyüdüğünü göremediğimiz yani farketmediğimiz gibi malesef ülkemizinde büyüdüğünü geliştiğini göremiyoruz.Ama dışarıdan bakınca gayet net şekilde her alanda geliştiğimiz görülüyor.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...