Jump to content

Adil Kullanım Kotasını Btk'ya Şikayet Ediyoruz!


starex_01
 Share

Recommended Posts

Arkadaşlar hatırlarsanız 1 Mayıs'tan itibaren, gelen şikayetler üzerine 444'lü aramaların ücretini Btk, arayanların kendi tarifesinden olmak üzere değiştirerek, tüketici lehine bir karar verdi.

Peki aynı btk gelen şikayetlere istinaden akk kotasını daha da yükseltmez mi bence yükseltir, yeter ki birlik olalım. Btk'ya yaptığım şikayeti aynen aktarıyor ve şikayette bulunmayan tüm arkadaşlarımı da davet ediyorum. Buyurun;

Arkadaşlar üşenmeden yollayın bu durum çok önemli Finlandiyada 1 mbit internet insan hakkı olarak ücretsiz verilirken biz burada 60 TL gibi bir fiyata alıyoruz.Sessiz kalmayın yollayın...

https://tuketici.btk.gov.tr

[color="#FF0000"][b]ÖRNEK ŞİKAYET DİLEKÇESİ[/b][/color]
[quote]
Adil kullanım kotası uygulamasının şu andaki uygulanış tarzı, ben ve benim gibi birçok internet kullanıcısı tarafından adil bulunmamaktadır. Üstelik AKK kapsamında belirlenen kota ve hız limitleri hangi bilimsel veriler referans alınarak hazırlanmıştır bunuda bilmemekteyiz. Günümüzde içerik bakımından son derece zenginleşmiş Web ortamında 50GB gibi bir limit son derece yetersiz kalmaktadır. Üstelik AKK limiti aşıldığında, hızların 1Mbps gibi son derece yavaş bir seviyeye düşürülmeside internet kullanımı için ayrı bir handikaptır.

AKK uygulanan tarife paketlerinde iyileştirme yapılmasını, kota limitlerinin yükseltilmesini talep etmekteyiz

Konuyla ilgilenmenizi ve gereğinin yapılmasını arz ederim.
[/quote] Edited by starex_01
Link to comment
Share on other sites

[size="3"][b][font="Arial"]Benim yaptığım şikayet sonucunda gönderdikleri e-posta [/font][/b][/size]
[quote]
[size="4"][b][size="3"][font="Courier New"][i]"Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu üzerinden şirketimize iletmiş olduğunuz şikayetiniz hakkında gerekli inceleme ve çalışmalar titizlikle yapılarak tamamlanmıştır.Bilindiği üzere; xDSL üzerinden İnternet Servis sağlayıcılarına ülkenin tüm bölgelerinde altyapı hizmeti sunan Şirket Türk Telekomünikasyon A.Ş.’dir. Şirketimiz de, altyapı sağlayıcısı konumundaki Türk Telekomünikasyon A.Ş.’ den toptan seviyede temin etmiş olduğu internet erişim hizmetini abonelerine perakende seviyede sunmaktadır. Adil Kullanım Noktası (AKN) ile ilgili değişiklik; altyapı hizmeti sunan Türk Telekomünikasyon A.Ş. tarafından toptan seviyede yapılmış olup Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun “29.02.2012 tarih ve 2012/DK-07/94 numaralı DSL Tarife Teklifi ve AKN Değişikliği” konulu kararında yer almaktadır. Yukarıda açıklanan bilgiler doğrultusunda; Adil Kullanım Noktasının, Şirketimizce, sektörde düzenleyici ve denetleyici role sahip olan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylanan DSL Tarife Teklifi ve AKN Değişikliği konulu kurul kararı kapsamında uygulandığını bilgilerinize arz ederiz. Saygılarımızla.”

[/i][/font][/size][/b][/size][/quote]

Link to comment
Share on other sites

[quote name='helios_ptera' date='25 May 2012 - 10:17 ' timestamp='1337930278' post='1204803']
[size="3"][b][font="Arial"]Benim yaptığım şikayet sonucunda gönderdikleri e-posta [/font][/b][/size]
[/quote]
Gelen cevaptan anladığım kadarıyla mesaj btk'ya yazılmış ve btk'da bu şikayeti herhangi bir işleme tabi tutmadan ttnet'e göndermiş ve bir bakıma 'Hakkınızda şikayet var. Ben karışmıyorum, siz kendiniz cevap verin' demiştir. Yani mesaj kendilerine yazıldığı halde sorumluluk üstlenilmeyerek şikayet konusu kurumun kendisine gönderilmiştir. Bu durumdada ttnet, akn konusundan zaten btk'nın onayını almış olduğundan 'Benim akn ve diğer uygulamalarım btk'nın haberi ve onayı dahilindedir' şeklinde bir cevap vermişdir. Dolayısıyla kendileri çok rahatlardır ve yasa ve kurallara uygun davranmaktadırlar. Sonuç olarak görülmektedirki bu konuda şikayet mercii maalesef bulunmamaktadır (Belki yargı yolu..); olan yine biz internet kullanıcılarına olacaktır.
Şikayet mesajlarına btk'nın aktarma uygulaması için ise sadece 'Bu ne perhiz, ne lahana turşusu' denilebilir; traji komiktir.

Edited by temmuz
Link to comment
Share on other sites

[quote name='ercan_08' date='25 May 2012 - 06:25 ' timestamp='1337927129' post='1204800']
ne 100 gb olsun kardeşim benim gibi hafta da bi oyun indiren günde de en azz 5 film izleyen birine yeter mi yetmez(2 haftaya yakındır AKK kotasını aşmış bulunmaktayım)
[/quote]
YALNIZ DURUM BİRAZ ENTERESAN .SANIRIM SİSTEMLERİ DAHA OTURMAMIS OLACAK Kİ.7 GÜNLÜK KULLANIMDA 68GB İNDİRME YAPMISIM KONTROL ETTİĞİMDE HIZIM HALA 14MB CİVARINDAYDI TAM OLARAK HIZIMI 1 MB E DÜŞÜRDÜKLERİNDE KULLANIMIM 95 GB I ANCA GEÇMİŞTİ SANIRIM SİSTEMLERİDE YAVAŞ ÇALIŞIYOR.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...