Proctives Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Merhaba arkadaşlar, Laptopum şarj olmadığı zamanlar,yani pilde kullandığımda %15 seviyelerine gelince otomatik kapanıyor. Normalde %10 da uyarı veriyor, %7'de ikinci uyarıyı veriyordu. Yine takmazsam %5'e kadar düşüp sonra "Hazırda Beklet"meye alıyordu. Fakat şimdi ne yaptığı belirsiz. Bazen %15 seviyelerinde bazen de %12 seviyelerinde kendiliğinden kapanıyor. Üstelik kapandıktan sonra açmaya çalıştığımda hiç açılmıyor,sanki bataryası yokmuş gibi. Güç seçenekleri varsayılan olarak Batarya Korumalı durumunda. Ne yapabilirim,lütfen yardımcı olur musunuz?Cihazım: ASUS ROG G75VX İşletim Sistemim: Windows 8.1 (x64) SL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
forjest Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Batterycare ile pil ömrü ile ilgili detaylara bir bakmak lazım pilin ömrüde bitmiş olmasın. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proctives Posted September 9, 2015 Author Share Posted September 9, 2015 Buyur abim ekran görüntüleri bunlar. Var mı acaba bir sıkıntı? Pilin yarısı gitmiş galiba. :( Garantisi 12.ayda bitiyor. Yalnız bilgisayarı verirsem en az bir hafta olmayacak, benim işlerim de bir hayli aksayacak... Ne yapmalıyım acaba? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
forjest Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Görünen oki,işletim sistemi kaynaklı bios power management settings ayarlarınada bakmak lazım bios'u varsayılan ayarlarada almak çözüm olabilir.2 gün evvel bana tanıdığım biri bilgisayar kasası verdi sağolsun win8.1 sistem kurdum,fakat işlemci fanı çok sesli çalışıyordu rahatsız olduğumdan ötürü bios'tan CPUFun ayarından dönüş hızı olan RPM devirleri düşürdüm kafam biraz rahat etti bazen bios ayarları kurtarıcı oluyor aklıma bu geldi :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proctives Posted September 9, 2015 Author Share Posted September 9, 2015 Tavsiyen için teşekkür ederim abim. BIOS ayarlarını varsayılana dönderip sonucu bekleyeceğim. İnşaallah düzelir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oguzhan43 Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Buyur abim ekran görüntüleri bunlar. Var mı acaba bir sıkıntı? Pilin yarısı gitmiş galiba. :( Garantisi 12.ayda bitiyor. Yalnız bilgisayarı verirsem en az bir hafta olmayacak, benim işlerim de bir hayli aksayacak... Ne yapmalıyım acaba? öncelikle zor ama esnetilebilme şansı da yok değil, işlerini bahane gösterip servisi sadece batarya yı yollama konusunda ikna etmeye çalış bi süre elektrikte kullanabilirsin birde yanlış hatırlamıyorsam bataryalara 1 yıl garanti verilebiliyor en güzeli üreticinin müşteri hizmetleri ile görüşmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proctives Posted September 9, 2015 Author Share Posted September 9, 2015 Geçen hafta Cuma günü müşteri hizmetleriyle görüştüm bana sistemin imaj dosyasını yüklememi söyledi. Sonrasında haftasonu mail attım bana cevap olarak bunu gönderdiler: [spoiler]Merhaba, Cihaz içerisindeki imajınızdan fabrika ayarlarına dönmenizi rica ederiz. Tüm bilgilerinizi yedekledikten sonra, Adaptör ve batarya takılı durumdayken cihazınızı kapatmanızı rica ederiz.. ürün açılış verirken yapılacak işlemde 1-ilk olarak kapalı olan bilgisayarımızı açalım ve ASUS yazısından hemen sonra çıkan siyah ekranda F9 tuşuna ardarda bir kaç kez basalım. 2-Daha sonra gelen siyah ekrandaki sorun gider seçeneği seçilir 3-sıfırla seçeneğine basılır 4-gelen mesajda ileri düğmesine basılır. 5-Asus Önyükleme sihirbazı yazan ekranda ise Windows’u nereye nasıl kuracağımızı seçmemizi istiyor.Tavsiyemiz “Sadece windowsun yüklü olduğu alan.” olacaktır.Böylece D sürücüsünü yedekleme için kullanabiliriz. 6-Karşımıza çıkan alandan sürücüyü tümüyle temizle seçildikten sonra son alanada 7-Sürücüyü tümüyle temizle seçilir. son olarak sıfırla butonuna basılır.İşlem yaklaşık bir buçuk saat sürer.Adaptör ve batarya takılı olmalıdır. İşlem bittikten sonra cihaz ilk aldığınız gibi dil seçeneği ve kullanıcı adı şifre oluşturma bölümü gelir. Bunlar ayarlandıktan sonra cihaz normal kullanıma açılır.Bir kaç defa kendini kapatıp açar güncelleme için. Bu işlem yapıldığı halde probleminiz devam ederser cihazı servise göndermenizi rica ederiz. Servis hizmeti almak için aşağıdaki link üzerinden kayıt doldurmanızı rica ediyoruz.[/spoiler] Yarın tekrar arayıp pilin ömründeki sıkıntıyı dile getiririm. İnşaallah anlayış gösterip sadece pil değişimi yaparlar. Teşekkür ederim fikir için... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proctives Posted September 10, 2015 Author Share Posted September 10, 2015 Bugün aradım müşteri hizmetlerini,büyük ihtimalle pilden kaynaklandığını ömrünün azaldığını dile getirdi. Ben de garanti kapsamına girip girmediğini sordum,görevli arkadaş emin olmamakla birlikte şansımı denememi söyledi. Ayrıca ilk güne nazaran kayıp oranı düştü. Yani pil iyiye gidiyor gibi,4 kere deşarj olmuş. En kısa sürede verilerimi yedekleyip teknik servise gideceğim. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proctives Posted October 23, 2015 Author Share Posted October 23, 2015 Gecikmeli bir bilgilendirme yapayım. Yaklaşık 2 hafta önce laptopumu Ankara'daki ASUS Yetkili servisine gönderdim. Bataryayı yenisiyle değiştirdiler. ROG Mouse'da da problem vardı onu da yenisiyle değiştirdiler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.