Jump to content

Adsl Abonelerine Güzel Haber


trendmark

Recommended Posts

76956.jpg

ADSL abonelerine müjde.. Türk Telekom tüketicinin en çok şikayet ettiği bir sorunu gidermek için düğmeye bastı.

Türk Telekom, ADSL için telefon zorunluluğunu ortadan kaldıran bir model üzerinde çalıştışor. Uygulama önümüzdeki yıl sadece hizmete girecek..

Türk Telekom CEO’su Paul Doany, ADSL hizmetinden yararlanmak için telefon aboneliğinin gerekmesi konusunda “Önümüzdeki yıl çıplak ADSL’den söz etmeye başlayacağız” diye konuştu.

Servis sağlayıcılarına avantajlı fiyatlar sunulacak

Ankara Bilişim Muhabirleri Topluluğu ile bir araya gelen Doany, şehiriçi lisans yönetmeliğinin yayınlanması ile birlikte pazardaki rekabetin artması konusunda değerlendirmelerde bulundu. Sabit telefonda rekabetin UMTH lisansları ile çoktan başlamış olduğunu belirten Doany, internette vergilerin indirilmesiyle birlikte alternatif internet servis sağlayıcılara (ISS) yönelik fiyat avantajları sunacaklarını dile getirdi.

Telefon zorunluluğu kalkıyor

Alternatif ISS’lere yönelik paylaşımlı ve tam hat fiyatlarının belirlenmesini beklediklerini belirten Doany, ADSL için telefon zorunluluğunun ortadan kalkabileceği bir modeli gündeme getirdi. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) fiyat üzerinde çalıştığını kaydeden Paul Doany, “Önümüzdeki yıl çıplak ADSL modeli üzerinde konuşmaya başlayacağız. Ama fiziksel hat maliyetinin çıkarılması lazım. Bununla ilgili rakam veremiyorum. Ama belli olduktan sonra bu model gündeme gelecektir” dedi.

ÖDEME GÜÇLÜĞÜ ÇEKENE ÖZEL TARİFE

Erişim açığı konusuna da dikkat çeken Paul Doany, bu açığın kapatılması için yeni dönemde sosyal tarifeleri devreye sokacaklarını, ödeme güçlüğü çeken 1.5 milyon civarındaki müşteriye özel avantajlı tarifeler sunacaklarını dile getirdi.

,

internethaber

Link to comment
Share on other sites

Türk Telekomun şu an telefonsuz adsl çalıştırabileceği altyapısı var...Hatta geçen sene Ankara'da bir kişi Tüketici Hakem Heyetine yaptığı başvuru sonrasında telefonunu kapattırıp adsl kullanmaya devam etmişti...

Link to comment
Share on other sites

bende türk telekom int kulanıyorum gecen yıl ne kadar adsl sorun cektim bütün uploplarım yarıda kesiliyordu en sonunda telefonun arızalı olduğunu tesbit etim. ama güzel bir calışma ben bu yıl 2.ci yıl dolacam sımal ce süperonlıne gecmeyi düşünüyorum.

Link to comment
Share on other sites

Fiziksel hat maliyetinin çıkarılması lazım diyolarda kimi kandırıyorlar.Zaten telekomun elinde bu altyapı var.Sanki telofon borcunu ödemiyen bu sebeple telefonu kesilen ama adsl borcu olmayan kişinin adsl çalışmormu?Elbetteki çalışıyor borcun durumuna göre adslyi veya telefon ayrı ayrı kapatılabiliyorda şu an engel neki ayrı ayrı kullanılamıyor?

Link to comment
Share on other sites

bunun yerine kotayı arttırmayı deneseler :D

hergün adsl kotaya bakmaktan bıkkınlık geldi :)

Ay ay çok sevindim.Sevincimden modemi kırdım :)

yahu bunun neresi sevinçli haber.

Ben istemiyorum telefon fanan kaldırılsın.

Kota Kalksın...Fiyatlar Düşsün.

Link to comment
Share on other sites

şimdi çoğu firma Türk telekoma gebe arkadaşlar

her ne kadar arıza bildirimini diğer firmalara bildirseniz bile yapmaya telekom işçileri geliyor

bence telekom bu işie yani internet dağıtmayı hem çok hızlı başladı hemde hazırlıksız yakalandı ama hızı çabuk durdu sorunlar ilk alt yapı dan kaynaklandı çünkü fiber kablolar türkiyede çok az kullanılıyor bence telekomun fiber optik kabloya dönme işini hızlandırması gerekir aksi halde bedava versede almam

Link to comment
Share on other sites

Beleş veriyorum gel abone ol desede Türktelekoma abone olmam bu zamana kadar attıkları kazıklar yeter

evet çok haklısın kardeş bende 29 ytl gelmesi gerek 2 yıldır kullanıyorum hiç 29 gelmedi nasıl oluyo bilmem ne yaptılarsa bu ay sözleşmem bitiyor kapattıracağım interneti

Link to comment
Share on other sites

türk telekom çok geri teknolojiyle çalışıyo ben moskovada 3 yıl yaşadım orda bu sistem ne zamandır var her eve ethernet kablosu dagıtmışlar telefonla falan ilgisi yok hem fatura sistemide bizdeki gibi degil abone oluyosun sonra 1 aylık internet ücretini peşin ödüyorsun 1 aylık internet açık kalıyor 1 ay sonra tekrar ödemezsen internet kesiliyo ama ne zaman ödersen o tarihten itibaren tekrar 1 ay internet oluyo yani bizdeki gibi hem interneti kesip hem parayı istemiyor sistem

artı tüm şehirde bu şekilde olan yine özellikleri kablosuz adsl var şehrin istedigin yerinden sisteme kablosuz olarak şifrenle girebiliyorsun

bizdeki telekom halkı şögüşleme üzerine çalışıyo hizmet için degil

Link to comment
Share on other sites

Çıplak ADSL Haberleri Türk Telekom Tekzip

TT Hakkında > Basın Bülteni altında yayınlandı

Gazetenizin 26 Kasım 2008 tarihli nüshasında yer alan “Telefonsuz ADSL geliyor” başlıklı haberde bazı eksik ve yanlış aktarılan hususlar bulunmaktadır. Bahse konu haberde yer alan ve Genel Müdürümüz tarafından kullanılmayan ifadelerin, gerçek duruma uygun olacak bir şekilde tarafınızca düzeltilmesini, Basın Kanunu, Türk Medeni Kanunu, Borçlar Kanunu ve Türk Ceza Kanunları gereği eser (yazı) sahibi, yayın sahibi, sorumlu müdür ve diğer ilgililer hakkında bu yasalardan kaynaklanan her türlü hukuki ve cezai dava ve talep haklarımız mahfuz kalmak kaydıyla, 5187 sayılı Basın Kanununun 14. maddesi gereğince Mahkemeye başvurmak zorunda kalmaksızın işbu cevap ve düzeltme yazısının gazetenizin yayınlanacak ilk sayısında, aynı sayfa ve sütunlarda ve aynı puntolarla aşağıda yer aldığı şekliyle aynen ve tamamen yayımlanmasını rica ederiz.

Gazetenizin 26 Kasım 2008 tarihli nüshasındaki haberde yer aldığının aksine, Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany tarafından, Türk Telekom’un “müşteri şikâyetlerini dikkate alarak yakında ADSL aboneliğinde telefon hattı zorunluluğunu kaldıracağı” şeklinde bir açıklama hiçbir şekilde yapılmamıştır.

Dr. Paul Doany yaptığı açıklamada, elektronik haberleşme altyapısının ve bu kapsamda ADSL hizmetlerinin verildiği bakır veya fiber optik kablo ile diğer teçhizatlardan oluşan altyapı ve hatların çalışır durumda bulunması ve her an elektronik haberleşme imkânının sağlanması, bir başka deyişle, müşterilere tahsis edilen hattın sürekli kullanılabilir durumda tutulması ve söz konusu altyapı ve hat üzerinden ADSL hizmetinin verilmesi maliyetinin karşılanmasının esas olduğunu, bunun için de maliyet bazlı hesaplama yapılmasının şart olduğunu dile getirmiştir.

Türk Telekom’un “müşteri şikâyetlerini dikkate alarak yakında ADSL aboneliğinde telefon hattı zorunluluğunu kaldıracağı” şeklinde bir açıklama, Sayın Genel Müdürümüz tarafından yapılmamıştır.

Nitekim ADSL, hizmetin doğası gereği, teknik olarak bakır ya da fiber optik kablo ve ilgili cihazlardan oluşan fiziki bir altyapı üzerinden verileceğinden, fiziksel altyapı üzerinden verilen bu hizmetin bir maliyetinin olması da doğaldır. Zira, her halükarda ADSL hizmetinin verilmesi için bir hattın eve kadar ******ürülmesi gerekir. Dolayısıyla, bu altyapının sağlanarak hizmetin verilmesinin, Türk Telekom veya hizmeti sunan Internet Servis Sağlayıcıya bir maliyeti vardır. Doğal olarak da verilen hizmet karşılığında Türk Telekom, Internet Servis Sağlayıcı ya da diğer işletmeciler bu maliyeti müşterilerine yansıtacaktır.

Buna göre, ADSL aboneliğinin telefon hattına sahip olmadan da verilmesine yönelik herhangi bir çalışma ya da değerlendirmemiz mevcut değildir. Şu an itibariyle ilgili mevzuat çerçevesinde böyle bir çalışma ya da değerlendirme yapılması da mümkün bulunmamaktadır. Zira, telekomünikasyon sektörü mevzuatı da Sn. Genel Müdürümüzün de ifade ettiği gibi, hizmetlerin maliyet bazlı ücretlendirmesini zorunlu kılmaktadır.

Bu bağlamda da ADSL hizmetinin verilmesi de, ADSL hizmetinin doğası gereği, bir bakır ya da fiber optik kablonun varlığını ve işletilmesini; dolayısıyla da tüketicinin sabit hatta sahip olmak suretiyle ADSL hizmetinin verildiği altyapıdan kaynaklanan maliyetleri karşılamasını gerekli kılmaktadır.

Saygılarımızla,

Türk Telekomünikasyon A.Ş.

Kaynak

http://www.turktelekom.com.tr/tt/portal/Guncel/Detay/Ciplak-ADSL-Haberleri-Turk-Telekom-Tekzip[/CODE]

Link to comment
Share on other sites

türk telekom yine şaşırtmadı...her durumda müşteri odaklı olamayan daha dogrusu para odaklı çalışan bir şirket.itiraz şansınızın olmadıgı olsada haklılığınızı kabul etmeyen bir şirket.başka bir internet servis saglayıcısından baglansanız bile onlara baglantısını veren tt.yapılacak birşey yok.bizi tt un eline düşürenlerden allah razı olsun.ne diyim...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 ay sonra...

Yıllardır aynı muhabbet arkadaslar Kocaelı'lı bır vatandasımız bu konuda dava actı 2 kere ust uste davayı kazandı ama hala sabit ucretsız adsl baglandıgını gormedım ben.Ben telefon kullanmamama ragmen her ay o lanet sabıt ucret abonman parası vergı parası cart curt oduyorum buda ticari bir teknik olsa gerek. Teknık olarak ımkanı olan bır durum ama tıcari olarak ımkansızzz.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...