Jump to content

Geçici Dövmelerde Abdest Kabul Olur Mu ?


yakup8141
 Share

Recommended Posts

sa arkadaşlar benim halaoğlu koluna k.atatürk imzasının dövmesini yaptrms bende yaptırmak istiyorm ama abdest kabul olmaz filan ondan korkuyorm dini konudanda günah midir dövme ? 

 

Dövme günah değil. Yapıldığı zaman abdest tutmaz. Hamamcı olduğunda abdest tutmayacak yani. Su deriye nüfuz etmiyor. Abdestte ise iğne ucu kadar kuru yer kalmaması gerekiyor :)

Link to comment
Share on other sites

 

Dövme günah değil. Yapıldığı zaman abdest tutmaz. Hamamcı olduğunda abdest tutmayacak yani. Su deriye nüfuz etmiyor. Abdestte ise iğne ucu kadar kuru yer kalmaması gerekiyor :)

ben onla konustum bana bu geçici dövme pilot kalemle kağıda çiziyo koluna krem sürüyo kağıtı yapıstırıyo  5 dakka beklyon koluna çıkıyo dedi abdest kabul oluyo dedi beğendim ama şüpheye düştüm bosuna günaha girmeyelim diye :D

Link to comment
Share on other sites

 Dövme yapmak ve yaptırmakta dinen bir sakınca bulunmamaktadır. Dövme yaptıranın abdest alamayacağı, deri altına su geçmeyeceği inançları tamamen uydurma kabullere dayanır. Bir işin haram olması için Kuran ayetlerinde açıkça ifade edilmesi gerekir ki dövme konusunda böyle bir durum söz konusu değildir.

Link to comment
Share on other sites

Dövme yaptırmanın caiz olmadığı, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Yaptıranın tevbe etmesi ve bir daha yaptırmaması gerekir. Dövme, deri üstünde bir tabaka meydana getirmeyip, deri altından yapıldığı için gusle ve abdeste mani olmaz. Deri üstüne yapılmış olsa da, kolayca çıkarma imkânı yoksa, yine abdeste ve gusle mani olmaz.

(Ve resûl, size ne verdiyse o zaman onu alın. Ve o, sizi neden nehyetti ise o taktirde ondan vazgeçin. Allah'a karşı takva sahibi olun. Muhakkak ki Allah, ikabı (azabı) şiddetli olandır.) [Haşr 7]

Link to comment
Share on other sites

Dövme yaptırmanın caiz olmadığı, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Yaptıranın tevbe etmesi ve bir daha yaptırmaması gerekir. Dövme, deri üstünde bir tabaka meydana getirmeyip, deri altından yapıldığı için gusle ve abdeste mani olmaz. Deri üstüne yapılmış olsa da, kolayca çıkarma imkânı yoksa, yine abdeste ve gusle mani olmaz.

 

Günahtır. Her şeyi Kur’anda bulmak zordur. Sahih-i Müslim'de bildiriliyor ki:
İbni Mesud hazretleri, (Dövme yapan ve yaptıran, peruk takan ve taktıranlara lanet olsun) mealindeki hadis-i şerifi rivayet edince, Ümmü Yakub adında ihtiyar bir kadın itiraz edip, "Ben Kur'anın hepsini okudum, ama böyle bir lanet yok” dedi. İbni Mesud hazretleri, "Dikkatli okusaydın mutlaka görürdün” diyerek şu mealdeki âyet-i kerimeyi okudu:
(Resulullahın size verdiklerini alın, yasakladıklarından sakının!)[Haşr 7]

Link to comment
Share on other sites

Dövme yaptırmanın caiz olmadığı, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Yaptıranın tevbe etmesi ve bir daha yaptırmaması gerekir. Dövme, deri üstünde bir tabaka meydana getirmeyip, deri altından yapıldığı için gusle ve abdeste mani olmaz. Deri üstüne yapılmış olsa da, kolayca çıkarma imkânı yoksa, yine abdeste ve gusle mani olmaz.

(Ve resûl, size ne verdiyse o zaman onu alın. Ve o, sizi neden nehyetti ise o taktirde ondan vazgeçin. Allah'a karşı takva sahibi olun. Muhakkak ki Allah, ikabı (azabı) şiddetli olandır.) [Haşr 7]

bu dövme anllattğım gibi kağıda çizilip kağıt koluna yapıstırılıyo kağıttan koluna çıkıyo senin bahsettiğin farklı dövme

Link to comment
Share on other sites

Her ne kadar farklı şekilde yapılırsa yapılsın dövme yapanlar Allah katında lanetli sayılır.Çünkü insan dövme yaptığında Allah'ın ona verdiği bedeni değiştirmiş olur.(Her ne kadar geçici olsada)Gerek estetik operasyonlar vs.buna dahil.Ayrıca dediğin gibi dövme yaptığında abdest alamazsın çünkü su deriye nüfuz etmeli.Dövme ise derinin üstünü kaplayan bir şey ve su oraya nüfuz etmediği için abdestin kabul olmaz.Sadece namaz abdesti değil cünüplük halinde gusül abdestide kabul olmaz.Çünkü guslün farzlarında biriside vücutta iğne deliği kadar kuru yer kalmayacak(Deride).Dövmede derinin üstünü kapattığı için abdest kabul olmaz.Bu nedenle dövme yaptırdığında hem Allah katında lanetli ve günahkar hemde abdestsiz olduğun için manevi olarak ruhun düzgün hissedemez...Umarım yardımcı olmuşumdur.

 

edit:Alıntı değildir...

Link to comment
Share on other sites

Her ne kadar farklı şekilde yapılırsa yapılsın dövme yapanlar Allah katında lanetli sayılır.Çünkü insan dövme yaptığında Allah'ın ona verdiği bedeni değiştirmiş olur.(Her ne kadar geçici olsada)Gerek estetik operasyonlar vs.buna dahil.Ayrıca dediğin gibi dövme yaptığında abdest alamazsın çünkü su deriye nüfuz etmeli.Dövme ise derinin üstünü kaplayan bir şey ve su oraya nüfuz etmediği için abdestin kabul olmaz.Sadece namaz abdesti değil cünüplük halinde gusül abdestide kabul olmaz.Çünkü guslün farzlarında biriside vücutta iğne deliği kadar kuru yer kalmayacak(Deride).Dövmede derinin üstünü kapattığı için abdest kabul olmaz.Bu nedenle dövme yaptırdığında hem Allah katında lanetli ve günahkar hemde abdestsiz olduğun için manevi olarak ruhun düzgün hissedemez...Umarım yardımcı olmuşumdur.

 

edit:Alıntı değildir...

yav arkadaş nerde yazıyor bana acıklarmısın çıkıp fetva veriyorsun kaynagın bilginin geldiği yer ne lütfen ALLAH ını seviyorsan acıkla bana 

Link to comment
Share on other sites

 

Dövme günah değil. Yapıldığı zaman abdest tutmaz. Hamamcı olduğunda abdest tutmayacak yani. Su deriye nüfuz etmiyor. Abdestte ise iğne ucu kadar kuru yer kalmaması gerekiyor :)

bak arkadaşım bilmediğin konularda fetva verme vatandaşı yanlış yönlendirme dövme derinin hava almasını engellemiyor bu sebeble abdest aldığınızda su deriye gireceğinden abdest geçerli oluyor din alimleri bu yönde kabul ederken sen burada insanları yanıltma lütfen. dövme yapan arkadaşım hiç bir şeyden geri kalma abdestinide al namazınıda kıl.

Link to comment
Share on other sites

Herkes farklı bir şey söylüyor konu tartışmaya gidecek gibi benim ilgimi çeken şey estetik olayı yani atıyorum benim kulağım kazada yırtıldı veyahut ne bileyim burnum kırıldı estetik olamıycak mıyım ? Allah katında lanet kelimesi büyük mebal ister.Dinde bilmediğiniz şeyler konusunda lanetli sayılır direk cehenneme gidersin gibi kelimeler kullanmamanızı tavsiye ederim.Bu şeklide büyük günah işlemiş olursunuz bir nevi dini yalanlamak gibi.Eğer hadis veya bir ayetle dediğinizi ispatlayamıyorsanız bence hiç tavsiye veya düşünce paylaşmayın.

Link to comment
Share on other sites

Herkes farklı bir şey söylüyor konu tartışmaya gidecek gibi benim ilgimi çeken şey estetik olayı yani atıyorum benim kulağım kazada yırtıldı veyahut ne bileyim burnum kırıldı estetik olamıycak mıyım ? Allah katında lanet kelimesi büyük mebal ister.Dinde bilmediğiniz şeyler konusunda lanetli sayılır direk cehenneme gidersin gibi kelimeler kullanmamanızı tavsiye ederim.Bu şeklide büyük günah işlemiş olursunuz bir nevi dini yalanlamak gibi.Eğer hadis veya bir ayetle dediğinizi ispatlayamıyorsanız bence hiç tavsiye veya düşünce paylaşmayın.

 

senın durumun zaruridir..estetik yapabilirsin..ama sırf zewk için yada begensinler diye yaparsan fıtrata ters düşüyor o zamn haram olur

 

 

 

bak arkadaşım bilmediğin konularda fetva verme vatandaşı yanlış yönlendirme dövme derinin hava almasını engellemiyor bu sebeble abdest aldığınızda su deriye gireceğinden abdest geçerli oluyor din alimleri bu yönde kabul ederken sen burada insanları yanıltma lütfen. dövme yapan arkadaşım hiç bir şeyden geri kalma abdestinide al namazınıda kıl.

 

dövme yapma 2 çeşitdir.deri altına işlemişsenderiye temas etmedigi için abdest olmaz.deri üstünde belli bir vakit sonra kayboluyor.o zamn sıkıntı olmaz..arkadaşın fetvası o yönde dogrudur

Link to comment
Share on other sites

Din Bilgimiz nedir kuran da gecmeyen şeyleri nasıl yasak gunah yerıne koyabılıyoruz gunahlar sevablar helaller ve haramlar kuran da yazılı iken yazmayan birşeyi insanı lanetler gibi yazabiliyoruz bilgimiz nedir kac defa kuranı okuyup arastırdık lütfen konu hakkında yazıcak arkadaşlar bilgisi varsa kaynakları ile yazarlarsa sevinirim...Günah a girmeden tartışmamızı yapalım..

Link to comment
Share on other sites

Dediğim yere tekrar geliyoruz benim anlatmaya çalıştığım nokta şu benim ne dövme ne de estetik yapma ihtiyacım var ama sen bunlara haram veya helal diyebiliyorsun bunu kanıtlayacak bir ispatın var mı ? Bir ayet bir hadis sure gibi..Kesin bilgiler vermeyin iyice araştırın çok güvendiğiniz işi iyi bilen hocalara sorun bu şekilde helaldır haramdır demek doğru değildir üstelik günaha girme riskiniz fazladır.Tam bilmediğiniz şeylere veya emin olmadığınız durumlara bilmiyorum deyin kesin hükümler vermeyin size diyecekler bu kadar arkadaşlar.

Link to comment
Share on other sites

dövme yaptırmak kesinlikle caiz değildir.boşuna tartışmayın.http://www.fetva.net/yazili-fetvalar/dovme-yaptirmak-caiz-mi.html

 günah değildir diye kafanıza göre fetva veripte boşuna günaha girmeyin. Allah isteseydi vücudumuza rengarenk desenler işleyebilirdi fakat gerekli değil ki yapmamış, bizim için en güzel ve en uygun olan bedeni vermiş. ayrıca dövme yaptırmak Allah'ın yaptığını beğenmemek olur ki bu da çok büyük bir günahtır.

Link to comment
Share on other sites

sa arkadaşlar benim halaoğlu koluna k.atatürk imzasının dövmesini yaptrms bende yaptırmak istiyorm ama abdest kabul olmaz filan ondan korkuyorm dini konudanda günah midir dövme ? 

dövme dediğimiz şey değişik kültürlerde ve değişik toplumlarda islamiyet dahilinde yapılmakta kimileri mekruh diyor kimileri ise olması birşey değiştirmiyor der kimileri ise tamamen yasaklar. Genel Hanifi meshebine göre iki sebepten tamamen yasaktır bir deri su görmediği için iki insan kendi vücuduna eziyet edip hem de Allahın verdiği vücudu beğenmiyor diyedir Ancak geçici dövme biraz faklı bir durum yapılmasında bence pek mahsur yok çünkü geçici dövme kına ile yapılır eğer günah olsaydı kına gecesinde eline kına yakan kız evlendikten sonra baya uzun bir süre cünüp sayılırdı oysa toplumumuzda buna karşı bişey söyleyen görmedim

 

 

Diğer taraftan İslamda meshep farklılıkları aynı fikirde olmayan alim bilgin yada adı her neyse ona göre şekillenir hangisinin tam anlamıyla kusursuz olarak İslamiyeti anlattığı halen tartışılmaktadır. 

Link to comment
Share on other sites

Aslında hepsi islamiyeti anlatır ama hepsi kendi düşüncesine göre fakat bu hangisinin doğru hangisin yanlış olduğunu göstermez. Şöyle diyelim ben izmire uçakla gideceğim ama sen otobüsle gitmek istiyorsun diğeri de gemi ile gitmek istiyor ama sonuç olarak hepimiz izmire gideceğiz. İşte bu mezhep farklılıklarına benzer sonuç kesindir ama hepsi din içinde farklı görüşlerdedir ve hepside dini kapsar tabi saptırılmamak şartıyla.

Link to comment
Share on other sites

ALLAH ın kelamından daha büyük söz varmıdırki fetva yı anca hadisle destekleyerek yazabılıyorsunuz . Bir işin haram olması için Kuran ayetlerinde açıkça ifade edilmesi gerekir ki öyle bir gunah yok  ALLAH ın gunah yada haram  yazmadıgı birşeyi hadıslerle dinemi sokmaya calısıyorsunuz?   Hac / 16  Biz onu, böylece açık-seçik ayetler halinde indirdik. Kuşkusuz, Allah, dilediğine/dileyene kılavuzluk eder. 

Link to comment
Share on other sites

Din Bilgimiz nedir kuran da gecmeyen şeyleri nasıl yasak gunah yerıne koyabılıyoruz gunahlar sevablar helaller ve haramlar kuran da yazılı iken yazmayan birşeyi insanı lanetler gibi yazabiliyoruz bilgimiz nedir kac defa kuranı okuyup arastırdık lütfen konu hakkında yazıcak arkadaşlar bilgisi varsa kaynakları ile yazarlarsa sevinirim...Günah a girmeden tartışmamızı yapalım..

 

her günah yada helal kuranı kerimde yazmaz..bizim dinimiz 4 delile dayanır..

1-kuranı kerim

2-hadis

3-icma

4-kıyas

 

 

illam kuranda arıyorsan ehli sünnet dışı fırkaların işidir onların işi kuranı kerimi muhattap alırlar sen ehli sünnet dışı fırkaysan diyecek lafım yok sana

Link to comment
Share on other sites

Dövme yaptırmanın caiz olmadığı, hadis-i şerifle bildirilmiştir. Yaptıranın tevbe etmesi ve bir daha yaptırmaması gerekir. Dövme, deri üstünde bir tabaka meydana getirmeyip, deri altından yapıldığı için gusle ve abdeste mani olmaz. Deri üstüne yapılmış olsa da, kolayca çıkarma imkânı yoksa, yine abdeste ve gusle mani olmaz.

 

Günahtır. Her şeyi Kur’anda bulmak zordur. Sahih-i Müslim'de bildiriliyor ki:
İbni Mesud hazretleri, (Dövme yapan ve yaptıran, peruk takan ve taktıranlara lanet olsun) mealindeki hadis-i şerifi rivayet edince, Ümmü Yakub adında ihtiyar bir kadın itiraz edip, "Ben Kur'anın hepsini okudum, ama böyle bir lanet yok” dedi. İbni Mesud hazretleri, "Dikkatli okusaydın mutlaka görürdün” diyerek şu mealdeki âyet-i kerimeyi okudu:
(Resulullahın size verdiklerini alın, yasakladıklarından sakının!)[Haşr 7]

 

sen o ayeti bul satıcagım makınayı sana bedava vericem hedıye edecegım ama bulamassan sadece sus ... ve bu arada haşr 7 o degil ben yazayımda oku canım kardesım 

 

haşr 7 

 

 

7. Allah'ın, kentler halkından resulüne zahmetsizce aktardığı mal ve nimetler şunlar içindir: Allah, Peygamber, yakınlar, yetimler, yoksullar, yolda kalmışlar. Bu böyle düzenlenmiştir ki, o mal ve nimetler sizden yalnız zengin olanlar arasında dönüp duran bir kudret aracı olmasın. Resul size ne verdiyse onu alın; sizi neden yasakladıysa ona son verin ve Allah'tan korkun. Hiç kuşkusuz, Allah'ın azabı çok şiddetlidir.
 

 

 

  Lütfen baskasının yalanı ile günaha girmeyin bu cok büyük günahtır..

Link to comment
Share on other sites

Bu konunun yeri burası değil hatta internet değil.Din gibi hassas konularda daha hassas davranmalısınız.Sorunuzu internet ortamından ziyade gerçekten bilgili bu konuda eğitim almış ilahiyatçılara sormalısınız.Burda bilen bilmeyen ortalığı karıştırmak isteyen belki de istemeden de olsa yanlış cevap verebilecek bir sürü insan var.Bundan dolayı konuyu kilitliyorum.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...