Jump to content

Sd Kart Biçimlendirme Sorunu?


amb_drivers
 Share

Recommended Posts

Merhaba  arkadaşlar.

Aliexpresten bir adet araç kamerası almıştım. Bu kamerada kullanılan 128 gb Sandisk Ultra sd kartta bir sorun oluştu. Ne windows ortamında ne de KMPE üzerinde bulunan disk programları ile biçimlendirme yapılamıyor. Aslında biçimlendirme tamamlandı diye mesaj veriyor ancak sd karta dönüp baktığınızda diskte bulunan klasörlerin yerinde durduğu ve kapasitesinin de aynı olduğu görülüyor. Bir türlü sd kartı sıfırlayamadım. Yardımlarınızı rica ediyorum. 

Ekran videosu

WhatsApp Image 2024-01-16 at 11.32.56.jpeg

Ekran görüntüsü 2024-01-16 112250.png

Ekran görüntüsü 2024-01-16 112826.png

Edited by amb_drivers
Link to comment
Share on other sites

1243293083_nasl22.gif.9f3416583ac2fc18f7dd72e1a4fcaa9c.gif

Olmuyorsa, bir Linux Live Cd ile sistemi açıp Sd Kartınızı Formatlayın (mesela mxlinux) sonrasında tekrardan FAT, FAT32 oyada NTFS olarak formatlayabilirsiniz.

Please register to see this content.
  da denenebilir.

Edited by cmlacla
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

EaseUS siteside bunun için detaylı anlatım var.Yardımcı olabilir..

 

Please register to see this content.
  

SD kartı Windows 10 PC veya Android'de formatlayamıyor musunuz?

SD kartın bir PC veya Android'de biçimlendirilmemesinin genel nedenlerini öğrenin ve RAW, bozuk, hasarlı, erişilemez vb. SD kartı biçimlendirememe sorununu çözmek için hızlı çözümler uygulayın..

Link to comment
Share on other sites

Şimdilik tam kodları ezbere bilmiyorum ama... Komut istemini yönetici olarak çalıştırın.. Sırasıyla aşağıdaki kodları girin. Devamını netten araştırın bulun... Diskpart yazın enterleyin, list disk yazın enterleyin. Flasınızın numarasını görün ve select disk 2 (nosunu rastgele koydum, sizde 2 olamayabilir. Diskiniz seçilecek, sonrasında ise, clean yazın enterleyin. Kodlar böyle başlayacak fakat devamını ezbere bilmyorum. Telefondan yazıyorum, kusura bakmayın... Saygılarımla...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Sd kartlar bozulmaya çok müsait parçalar. Yardım etme isteğinizi anlıyorum, arkadaşın umudunu kırmak gibi olmasın ama o kart artık çöp. Varsa garantiye göndersin. Çabaları sonuçsuz kalacak, demedi demeyin. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

amd_turkey, 4 dakika önce yazdı:

Sd kartlar bozulmaya çok müsait parçalar. Yardım etme isteğinizi anlıyorum, arkadaşın umudunu kırmak gibi olmasın ama o kart artık çöp. Varsa garantiye göndersin. Çabaları sonuçsuz kalacak, demedi demeyin. 

Ve fakat :) :) Bir SD Kart silinmiyor ya da veri yüklemiyor diyerek, bozuk algılanmamalı, hemen çöpe atılmamalı. En kestirme yöntemlerle başlayarak ve her seferinde farklı bir yöntem deneyerek çözüme ulaşabilirler. Bu sadece bu konu için değil; PC hakkında çoğu konuda, bazen yanlış yönlendiriyorlar, bazen ise, zor bir işlem olduğunu söyleyip, işlemi yapmaya korkutuyorlar. // Saygılarımla... 

Link to comment
Share on other sites

amd_turkey, 2 saat önce yazdı:

Ben demiştim :) Garantiye yolla devam ediyorsa. 

Üstat amazonla görüştüm. İlk görüştüğüm temsilci ürünüzün garantisi devam ediyor. Öncelikle sandisk firması ile görüşün. Oradan alacağınız bir belge ile ya para iadesi yaparız ya da stokta varsa yenisini göndeririz dediler.  Tamam dedim. 2 saat uğraştım sandisk firmasına ulaşamadım. Google da var olan tüm numaralar iptal olmuş. Sonra şikayet sitelerini okudum. Kısır döngünün alası garantide dönüyormuş. Sonra tekrar amazonu aradım telefona çıkan başka bir temsilciye durumu anlattım. Tamam madem yetkili servise ulamaşıyorsunuz biz yardımcı olalım dediler, peki dedim. 2021 yılı haziranda almışım kartı 135 lira gibi. İlk etapta bu parayı iade edeceklerdi, dedim ki ya bu parayla 16 gb lık sd kart bile alınamaz, haklısın dediler. Tekrar sistemden kontrol ettiler garantiniz bitmiş dediler. Güle oynaya sonlandırdık görüşmeyi. 

Gülermisin ağlarmısın. :))

Link to comment
Share on other sites

amb_drivers, 39 dakika önce yazdı:

Üstat amazonla görüştüm. İlk görüştüğüm temsilci ürünüzün garantisi devam ediyor. Öncelikle sandisk firması ile görüşün. Oradan alacağınız bir belge ile ya para iadesi yaparız ya da stokta varsa yenisini göndeririz dediler.  Tamam dedim. 2 saat uğraştım sandisk firmasına ulaşamadım. Google da var olan tüm numaralar iptal olmuş. Sonra şikayet sitelerini okudum. Kısır döngünün alası garantide dönüyormuş. Sonra tekrar amazonu aradım telefona çıkan başka bir temsilciye durumu anlattım. Tamam madem yetkili servise ulamaşıyorsunuz biz yardımcı olalım dediler, peki dedim. 2021 yılı haziranda almışım kartı 135 lira gibi. İlk etapta bu parayı iade edeceklerdi, dedim ki ya bu parayla 16 gb lık sd kart bile alınamaz, haklısın dediler. Tekrar sistemden kontrol ettiler garantiniz bitmiş dediler. Güle oynaya sonlandırdık görüşmeyi. 

Gülermisin ağlarmısın. :))

s.a kardeşim geçmiş olsun amazona uluştığın numara yerlimi  benim nette bulduklarım hep ingilizce çalıyor yerli numara ise özelden atabilirmisin iyi forumlar.

Link to comment
Share on other sites

AdnanGumus, 2 saat önce yazdı:

s.a kardeşim geçmiş olsun amazona uluştığın numara yerlimi  benim nette bulduklarım hep ingilizce çalıyor yerli numara ise özelden atabilirmisin iyi forumlar.

Bildiğimiz klasik yöntemle telefon numarası tuşlayarak aranmıyor. Bir numara var ama telesekreter Türkçe konuşmuyor. Amazona kullanıcı bilgilerinizle giriş yaptıktan sonra sırasıyla Müşteri Hizmetleri> Satın aldığınız hangi ürünle yardım talep ediyorsanız onu seçin > Hasarlı ve kusurlu ürünü tıklayın açılan menüden en alttaki daha fazla yardıma ihtiyacım var > arama talep edin tıklayın bir kaç saniyede müşteri hizmetleri sizi geri arıyor.

Please register to see this content.

Edited by amb_drivers
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Bilgi olarak paylaşayım; Sandisk'in bazı ürünleri 5 yıl garantili. Benim 128 GB flash belleğim arızalanmıştı. Vatan'dan alınan ürün 2 yıllık garantisi dolmuştu. Araştırınca 5 yıl garantisi olduğunu öğrendim. Yazışmalar ve telefon görüşmeleri sonucu  (yurtdışından bir Türk aradı ve bir takım şeyler denetti) Polonya'ya gitti ve 1 haftada yenisi geldi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...