Jump to content

Yandex Kullanan Var Mı?


ahmetbayram5
 Share

Recommended Posts

son günlerde reklamını iyice arttıran yandex ilgimi çekmeye başladı.gs ve fb taraftar tarayıcısı bile yapmışlar.birkaç görsel eklemişler taraftar tarayıcısı diye piyasaya sürmüşler.tabi ki google dünyada bir numaradır arama motoru olarak.bence google chrome da 1 numaradır.ya sizce? yandex'in google'dan hiç mi iyi yanı yok?google'dan üstün yanlarını yazar mısınız?

Link to comment
Share on other sites

Hemen çıkma oranı istatistiği: Metrica’yı kullanmaya başladığınızda sitenizin hemen çıkma oranlarının düşündüğünüzden ne kadar düşük olduğunu göreceksiniz. Bizim örneğimizdeki sitede Analytics’de %56 olarak gördüğümüz hemen çıkma oranı, Yandex Metrica’da %18, hatta reklamdan gelen ziyaretçilerin oranına baktığımızda %12. Bu büyük farkın nedeni Google ve Yandex in hemen çıkma oranı tanımlamalarının farklı olması. Eğer bir ziyaretçi sayfanızı açıp hiçbir başka sayfaya gitmeden kapatırsa, Google bunu hemen çıkma olarak kaydediyor, ziyaretçinin sitenizde ne kadar durduğu hiç önemli değil. Yandex ise hemen çıkmayı ziyaretçinin siteyi açtıktan sonra 15 saniye içinde kapatması olarak değerlendiriyor. Bizim örneğimiz için Yandex’in tanımı bizim daha çok işimize geliyor.
Metrica Adwords istatistiklerini bilmemesine ve bu konuda hiçbir ayar yapmamanıza rağmen reklamdan gelen trafik miktarınız ile organik sonuçlardan gelen trafik miktarınızı %5-10 hata payı ile ayırıp size sunabiliyor. Bu özellikle Analytics’in ince ayarlarıyla uğraşmak istemeyenler için çok önemli bir kolaylık.
Metrica twitter dan gelen trafikleri kullanıcı isimlerine göre gösterebiliyor. Google da bu özelliği bulamadım, twitter dan gelen tıklamalar genelde Analytics trafik kaynaklarında “t.co referral” adı altında gösteriliyor. Ayrıca Metrica’da twitter dan gelen tıklamaların kaçının hangi sayfamıza gittiğini görebiliyoruz, bu sosyal medya hesaplarını aktif olarak kullanan eticaret siteleri için müthiş bir özellik.
Sitede geçirilen süre istatistikleri Google ile hemen hemen aynı, Google dan gelen ziyaretçiler Facebook dan gelen ziyaretçilerden ortalama 1 dakika fazla sitenizde kalıyor, 2 kat fazla sayfa gezintisi yapıyor. Ayrıca kullanıcıların browser ve çözünürlükleri ile alakalı ölçümler de hemen hemen aynı, Google Chrome %45’e %30 luk bir üstünlük sağlamış durumda Explorer’a karşı. Ayrıca sitede gezinen kullanıcılara bir dosya sunuyorsanız, bu dosyanın indirilme sayısını da tutup size sunuyor Yandex, hiçbir kod eklemenize gerek olmadan.
Metrica’nın en ilginç artılarından biri kullanıcıların tahmini cinsiyet ve yaş yüzdelerini ve IP numaralarını veriyor. Analytics de olmayan bu özellik, hediyelik eşya sitemizin hedef kitlesine de son derece uygun sonuçlar verdi. Yandex’in yaptığı açıklamaya göre cinsiyet ve yaş yüzdesi kullanıcıların yaptığı aramalara ve yönlendikleri sayfalara göre tahmini olarak belirleniyor.
Yandex’in arayüzü ve sayfa sınıflandırmaları Analytics’den çok daha güçlü. Özellikle bir eticaret siteniz varsa ürün kategori ve ürün detay sayfalarınıza ait istatistikler(Görüntüleme, giriş ve çıkış sayıları) son derece güzel bir şekilde sınıflandırılmış olarak size sunuluyor. Örneğin arama kutunuza verdiğiniz linkin altında hangi kelimenin ne kadar aranıp tıklandığını size otomatik olarak derleyip toplayıp gösteriyor. Analytics’de bu düzeni oluşturmanız için baya emek sarfetmeniz gerekir.
Özellikle ziyaretçi sayısı çok olan siteler için İzleme bölümünden ziyaretçi yükü adlı istatistikle aynı anda sitenizde olan maximum ziyaretçi sayılarını detaylı biçimde günlere göre görebilirsiniz. Gene aynı bölümde dakika bazlı trafik sayısı grafiğine mutlaka göz atın. Gün içindeki sitenize gelen ziyaretçi yükünü grafiksel olarak görmek çok hoşunuza gidecek.
Yine Analyticsde olmayan bir özellik, Yandex otomatik olarak 40 dakikada bir sitenizin açılıp açılmadığını kontrol ediyor, açılmadığı zaman bunu kaydediyor, size email veya sms ile bildirebiliyor. Buna da Metrica’nın İzleme adlı bölümünden ulaşmanız mümkün.
Analytics’de yapmanız için bir çok dönüşüm kodu ile uğraşmanız gereken bir özellik daha. Form analizi özelliği. Form analizi bölümüne girdiğinizde web sitenizde bulunan tüm formların detaylı istatistiklerine ulaşabiliyorsunuz hem de ekran görüntüsü halinde. Formun hangi alanını kaç kişi doldurmuş, formun dönüşüm yüzdesi, ve daha bir çok istatistiği hiçbir ayar yapmadan default olarak sunuyor Yandex size.
Gelelim sonunca ve bana göre en süper faydaya. Aralık 2010 da Yandex Webvisor adlı bir şirketi milyon dolarlı bir fiyata satın aldı. Webvisor sitenizdeki fare hareketlerini, kullanıcıların yoğunlukla nereye baktıklarını ve nereye tıkladıklarını analiz ve kayıt eden ücretli bir araçtı. Yandex bu servisi satın alıp Metrica’ya entegre ederek kullanıcılara ücretsiz olarak sunmaya başladı. Metrica’yı ilk defa sitenize kurarken Webvisor özelliğini istiyorum seçeneğini işaretlerseniz sizin takip kodunuzu ona göre ayarlıyor, bu sayede sitenizle ilgili hemen herşeyi detayıyla öğrenmiş oluyorsunuz. Gerçekten muhteşem bir özellik.


Alıntıdır

Link to comment
Share on other sites

Bence yandexin hiçbir artısı yok şu an için. bir disk hizmeti var ondada istediğimiz kadar alan yok. Arttırmak için seni şartlandırıyorlar. O yüzden disk yerine solidfiles.com kullanıyorum. Çok daha iyi. 50 gb alan veriyor. Google chrome kadar iyi bir tarayıcıyı bu yaşıma kadar görmedim daha. Göremeyeceğimde bir kesindir.

Link to comment
Share on other sites

Yandex.Disk Olayı Süper Ama Browser Olarak Hiç İİ Değil. Dikkat Ederseniz Yandexi Çalıştırın Görev Yöneticisinden İşlemlere Baktığınızda Yandex Browserin Ne Kadar Ağır Bir Tarayıcı Olduğunu Anlarsınız. Chromeye Benzetmiş Kendini Zaten. 1 Numara Chrome De Keşke Yandex Kendini İyileştirse de Onu Kullansak Yerli Sermaye Kazansa.!

Link to comment
Share on other sites

ben de biraz test ettim.google,  arama motoru olarak da internet tarayıcısı olarak da yandex'ten daha iyi.bence yandex'in tek üstün yanı 10 gb olan depolama alanı.google 5gb alan veriyor.aslında keşke türk tarayıcısı,google seviyesinde ve devlet destekli bir türk arama motoru olsa da türkiye kazansa.inşallah o günleri de görürüz. 



var

yazsaydın da öğrenseydik daha iyi olurdu



Yandex.Disk Olayı Süper Ama Browser Olarak Hiç İİ Değil. Dikkat Ederseniz Yandexi Çalıştırın Görev Yöneticisinden İşlemlere Baktığınızda Yandex Browserin Ne Kadar Ağır Bir Tarayıcı Olduğunu Anlarsınız. Chromeye Benzetmiş Kendini Zaten. 1 Numara Chrome De Keşke Yandex Kendini İyileştirse de Onu Kullansak Yerli Sermaye Kazansa.!

yandex yerli sermaye mi? ruslara gitmiyor mu para?

Edited by ahmetbayram5
Link to comment
Share on other sites

Google ve chromdan şaşmam.

Yandex i bir yükledim. Sanki bilgisayarı benim yerime o kullanıyordu.

Her tarafı ele geçirmişti.

Yandex disc haricinde beğenmedim.

Aynen bende aynı görüşe katılıyorum ama yandex disc konusunda tam bir bilgiye sahip olamadım henüz :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...